Przeniesienie z liceum do liceum

1. Data: 2003-08-26 08:01:08

Temat: Przeniesienie z liceum do liceum
Od: "kasanoff" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

W sprawie mojego poprzedniego, wczorajszego wątku. Udało mi się przenieść z
4 klasy 5-cio letniego liceum ekonomicznego do 4 klasy - ostatniej - 4-ro
letniego prywatnego liceum ekonomicznego :) Wszystko bez najmniejszego pro
blemu.

Jest teraz pewna kwestia. W mojej starej szkole (jeszcze oficjalnie obecnie)
muszę uzyskać świadectwa promocyjne z klasa I-II, II-III i III-IV, czego -
po rozmowie z sekretarką - nie chcą mi wydać, gdyz uzasadniają, iż już mi je
wydali w latach poprzednich. Niestety, zawieruszyłem je i już ich nie mam.
Będę za jakieś 2 godziny rozmawiał z dyrektorką. Jak mam rozmawiać? Na co
mam się powoływać? Czy szkoła ma obowiązek wydania takich świadectw czy to
jest tylko dobra wola? Jak to wygląda w świetle prawa?

Z góy bardzo dziękuję ża odpowiedzi,

pozdrawiam,
Michał Żabiński

2. Data: 2003-08-26 11:00:03

Temat: Re: Przeniesienie z liceum do liceum
Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia wto 26. sierpnia 2003 10:01 ktoś podpisujący się jako
kasanoff napisał(a):

> [...]
> dyrektorką. Jak mam rozmawiać? Na co mam się powoływać? Czy szkoła ma
> obowiązek wydania takich świadectw czy to jest tylko dobra wola? Jak to

Płacisz około 5zł za sztukę i dostajesz odpis. Niestety bez zdjęcia.
Podstawy prawnej nie podam, ale przecież wydać dokument powinni za stosowną
opłatą.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

3. Data: 2003-08-26 11:20:12

Temat: Odp: Przeniesienie z liceum do liceum
Od: "kasanoff" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Płacisz około 5zł za sztukę i dostajesz odpis. Niestety bez zdjęcia.
> Podstawy prawnej nie podam, ale przecież wydać dokument powinni za stoso
wną
> opłatą.

O odpisie cos mi wspominali, tyle ze nie 5, lecz 20 zl / szt... A potzrebuje
z 3 klas. Czy cena za odpis jest gdzies w przepisach czy sami sobie ja ust
alaja?

Michal

4. Data: 2003-08-26 11:45:39

Od: "Andrzej" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasanoff" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mam się powoływać? Czy szkoła ma obowiązek wydania takich świadectw czy to
> jest tylko dobra wola? Jak to wygląda w świetle prawa?

Witaj!
Szkoła (obecna) prześle do nowej szkoły arkusz Twoich ocen, a to oznacza, że
nie wiem po co komu świadectwa z lat poprzednich.
Masz prawo do odpisu świadectwa, ale z reguły dotyczy to świadectw końcowych
(6 klasa podstawówki, 3-gimnazjum, matura czy ukończenia szkoły średniej,
itp.). Opłaty mogą być zróżnicowane i są ustalane przez organ zarządzający
(opłata manipulacyjna) i uiszczane w znaczkach skarbowych naklejonych na
podanie.

--
Powodzenia
Andrzej

5. Data: 2003-08-26 11:49:06

Temat: Re: Odp: Przeniesienie z liceum do liceum
Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia wto 26. sierpnia 2003 13:20 ktoś podpisujący się jako
kasanoff napisał(a):

> wną
>
> O odpisie cos mi wspominali, tyle ze nie 5, lecz 20 zl / szt...

Możliwe. Nie znam cenników. Ja płaciłem 5zł kilka lat temu.

> potzrebuje z 3 klas. Czy cena za odpis jest gdzies w przepisach czy sami
> sobie ja ust alaja?

Nie wiem. Możliwe, że każda szkoła osobno.

6. Data: 2003-08-26 11:49:58

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia wto 26. sierpnia 2003 13:45 ktoś podpisujący się jako
Andrzej napisał(a):

> zarządzający (opłata manipulacyjna) i uiszczane w znaczkach skarbowych
> naklejonych na podanie.

A widzisz, a ja musiałem wpłacać na konto szkoły. To był śmiech na sali, bo
płaciłęm 5zł za świadectwa i coś 3zł za przelew :-)

--
Przemysław Adam Śmiejek

Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

Bierzmowanie - prezent?
ytanie do nauczycieli dyplomowanych!!!!!
Obowiązkowe wyposażenie?
oblany poprawkowy egzamin (lo)?
Przejscie z liceum 5-cio do 4-ro letnieg - PROSZE O POMOC