Przepis na stek

1. Data: 2005-10-19 09:13:47

Temat: Przepis na stek
Od: "Jacek" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno byłem w knajpce gdzie zamówiłem stek, smakował wybornie i doszedłem
do wnisoku że chcę taki od czasu do czasu na obiad, skądinąd wiem że zrobić
dobry stek to wyższa szkoła jazdy.
Czy znajdzie się jakiś instruktor od steków na grupie?

2. Data: 2005-10-20 02:03:21

Temat: Re: Przepis na stek
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <j...@m...pl> wrote in message news:dj52os$b5f$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> dobry stek to wyższa szkoła jazdy.
> Czy znajdzie się jakiś instruktor od steków na grupie?

Bierzesz kawałek surowego mięsa wołowego marynujesz go i na grila - gotowe! ;-)

3. Data: 2005-10-20 04:43:58

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d...@p...onet.pl>, "Pszemol" <P...@P...com>
wrote:

> "Jacek" <j...@m...pl> wrote in message
>
> Bierzesz kawałek surowego mięsa wołowego marynujesz go i na grila - gotowe!
> ;-)

Po co mar(y)nować? Warunkie zrobienia dobrego steku jest wołowina
odpwiedniej jakości, o co w plsce trudno, właściwue tylo polędwica jest
pewna. Trzeba wziąć gruby stek z poLędwicy, nie z lodówki, i smażyć lub
piec na ruszcie, krótko na ostrym ogniu. Zostawić chwilę w gorącym
miejscu, żeby "doszedł". Posolić. Wszystko.

Władysław

4. Data: 2005-10-20 12:39:15

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@o...pl> wrote in message
> [...]
> piec na ruszcie, krótko na ostrym ogniu. Zostawić chwilę w gorącym
> miejscu, żeby "doszedł". Posolić. Wszystko.

Marynata daje urozmaicenie smakowe...
Istotą steku ma być to, że mięso jest miękkie, niedopieczone.
Rózowe w środku. Dokładnie takie jak w scenie filmu "The Matrix".

5. Data: 2005-10-20 12:59:50

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Marynata daje urozmaicenie smakowe...
> Istotą steku ma być to, że mięso jest miękkie, niedopieczone.
> Rózowe w środku. Dokładnie takie jak w scenie filmu "The Matrix".

3 rodzaje stekow sie podaje

1. lekko wysmazony (jak dla mnie to raczej niedosmazony hehehe) w srodku
mieso na pol surowe, krwisty bewsztyk
2. srednio wysmazony (ten lubie najbardziej)- w srodku mieso juz nie jest
czerwone ale sok leko rozowy puszcza
3. dobrze wysmazony

POzdrawiam
Kondziorek

6. Data: 2005-10-20 13:01:36

Od: "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A Wy wszyscy mówicie o steku czy o befsztykach?
Pozdrawiam - Agnieszka

7. Data: 2005-10-20 14:38:06

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kondziorek <p...@g...pl> wrote:

> [...]

> mieso na pol surowe, krwisty bewsztyk
> 2. srednio wysmazony (ten lubie najbardziej)- w srodku mieso juz nie jest

Francuzi zdaje się wyróżniają też czwarty (a właściwie zerowy) - bleu. Czyli
tylko obsmażony z zewnątrz, a środek całkowicie surowy. Ta metoda jest
najdoskonalsza. :)

A propos - kołacze mi się od lat po głowie taka scenka:

Kelner: 'Jak wysmażony stek Pan sobie życzy?'

Człowiek: 'Jeśli mięso jest odpowiedniej jakości, proszę go tylko podgrzać nad
płomieniem świecy.'

No i za cholerę nie mogę sobie przypomnieć z czego to pochodzi. Ba, nawet
nie wiem, czy to była książka, czy film. Jeśli ktoś kojarzy, to bardzo proszę
o rozjaśnienie.

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@m...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwd<vgy;split??;$=-=$=;whil

8. Data: 2005-10-20 15:07:33

Od: Grzegorz Mucha <m...@z...mielonka-wytnij-precz.com> szukaj wiadomości tego autora

Wysoki Sadzie, przychodzi do mnie Thu, 20 Oct 2005 14:38:06 +0000 (UTC) w
imieniu grupy trzymajacej wladze Maciej Jastrzebski i mowi:

"Złodziejski honor", Jeffrey Archer.

mucher

9. Data: 2005-10-20 15:45:06

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Mucha <m...@z...mielonka-wytnij-precz.com> wrote:

> "Złodziejski honor", Jeffrey Archer.

Ha! Bóg Ci to w dzieciach, dobry człowieku.

Pedro.

10. Data: 2005-10-21 04:54:57

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> A Wy wszyscy mówicie o steku czy o befsztykach?
> Pozdrawiam - Agnieszka

W sumie o stekach
a faktycznie "rodzajowy" podzial ktory podalem dotyczy w skumie befsztykow
Jednak jest rowniez stosowany wlasnie do stekow
Nie tak dawno mialem okazje byc swiadkiem zamawiania wlasnie steku w knajpce
Puszta (gliwiczanie chyba wiedza co gdzie i jak)
I tam wlasnie padlo pytanie jaki stek ma byc
Lekko, srednio, czy dobrze wysmazony
Stad wziela mi sie ta klasyfikacja
Pozdrawiam
Kondziorek