Przesadzanie kasztanowca

1. Data: 2005-08-17 12:26:28

Temat: Przesadzanie kasztanowca
Od: "Dorota" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam małego kasztanowca (dwa liście), który wyrósł w tym roku z kasztana. Rośnie
w miejscu, w ktorym nie może zostać. Chciałabym go bezpiecznie przesadzić w
inne. Czy ktoś mógłby mi poradzić jak to zrobić, z jaką ilością ziemi go
wykopać, w jakich warunkach najlepiej posadzić i kiedy to zrobić?
Dziekuję,
Dorota

2. Data: 2005-08-17 13:13:06

Temat: Re: Przesadzanie kasztanowca
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> inne. Czy ktoś mógłby mi poradzić jak to zrobić, z jaką ilością ziemi go
> wykopać, w jakich warunkach najlepiej posadzić i kiedy to zrobić?

Łopatką, ziemi tyle ile się na niej zmieści,
no i dzisiaj, warunki dobre, przynajmniej
na południu kraju.

Pozdrawia nie powiem jak;-) boletus

3. Data: 2005-08-18 11:16:57

Temat: Odp: Przesadzanie kasztanowca
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> inne. Czy ktoś mógłby mi poradzić jak to zrobić, z jaką ilością ziemi go
> wykopać, w jakich warunkach najlepiej posadzić i kiedy to zrobić?
Czy warto skoro i tak ma je wszystkie wytępić ta dziwna choroba
kasztanowców?
Pozdrav.Rene

4. Data: 2005-08-18 17:28:10

Temat: Re: Odp: Przesadzanie kasztanowca
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rene napisał(a):

> Rośnie

> Czy warto skoro i tak ma je wszystkie wytępić ta dziwna choroba
> kasztanowców?
> Pozdrav.Rene

Kasztanowce sa piękne, i przeżyją, wbij głeboko szpadel wokół tak na 4
razy, wyjmij z bryła i przesadź na nowe miejsce.
pozdr. Jerzy

5. Data: 2005-08-18 20:15:02

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kasztanowce sa piękne, i przeżyją, wbij głeboko szpadel wokół tak na 4
> razy, wyjmij z bryła i przesadź na nowe miejsce.
> pozdr. Jerzy

Ale zacznij kopać gdy liście opadną lub zaczną żółknieć. Na wiosnę nawet
nie będzie miał pojęcia ze rósł gdzie indziej.

Serdecznie Miłka

6. Data: 2005-08-18 21:56:51

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłka napisał(a):

> Ale zacznij kopać gdy liście opadną lub zaczną żółknieć. Na wiosnę nawet
> nie będzie miał pojęcia ze rósł gdzie indziej.
>
> Serdecznie Miłka

Nowy Bogusławie, twój się przyją czy był padł?
pozdr. Jerzy

7. Data: 2005-08-19 07:09:30

Od: "Dorota" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale zacznij kopać gdy liście opadną lub zaczną żółknieć. Na wiosnę nawet
> nie będzie miał pojęcia ze rósł gdzie indziej.

Bardzo Wam dziękuje:) Jaką ziemię lubią kasztanowce? Mam do wyboru żyzną, w
miejscu gdzie na ogół jest dość wilgotno, ale rośnie sporo skrzypów (czyli
kwaśną?) i piaszczystą z sosnami. Gdzie lepiej? I jakie nasłonecznienie? Czy
jakieś gatunki drzew kolidują z kasztanowcem i lepiej nie sadzić go w pobliżu?

Pozdrawiam,
Dorota

Co to? (platanus?)
Róża