Przycinanie koron drzew

1. Data: 2011-08-15 09:04:56

Temat: Przycinanie koron drzew
Od: "Krzysiek z Łodzi" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Na działce (2500m2) sosny rosną na stronie południowej i na tyle już podrosły,
że ich korony zasłaniają słońce, dając cień na całej działce:
1. czy mogę bez pozwolenia przyciąć korony?
2. Jak przytnę drzewo o ~1/4 to drzewo nie obumrze z czasem?
3. Macie inny pomysł co zrobić?

w innym miejscu mam 2 modrzewie ~15m wysokie,
4. czy jak wyżej mogę je bez pozwolenia przyciąć na wysokość 2m?

Mam kształtne iglaki wysokość ~2m i chciałbym by wyżej nie rosły
5. co zrobić by wyżej nie rosły (przycinać czubki)?

6. Czy mogę bez zezwolenia wyciąć choinki, iglaki, które mają ~6m wysokości (nie
sądzę by się ktoś doczepił, ale przy okazji się spytam)?

7. co zrobić z pozyskanymi gałęziami?
a) rozważałem zakup rozdrabniacza, ale mi odradzono ze względu na ilość gałęzi i
czasu który by był potrzebny na ich rozdrobnienie
b) spalić - czy są jakieś przepisy określające kiedy można palić gałęzie? (to
nie jest działka w ogródku działkowym a własnościowa działka leśna), czy można
palić ~cały rok?

Od wschodniej strony sąsiada drzewa częściowo ograniczają padanie słońca na moją
działkę. Sam nie chce usunąć ani przyciąć drzew.
8. Czy istnieją jakieś przepisy które zmuszą sąsiada do przycięcia drzew?