Przycinanie wiśni

1. Data: 2005-03-08 21:04:17

Temat: Przycinanie wiśni
Od: "Olka z Wielkopolski" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W zeszłym roku posadziłam drzewka wiśni ze szkólki i nie bardzo wiem jak się
je obcina. Może ktoś zna dobrą stronkę na ten temat. Będę wdzięczna:)
Olka

2. Data: 2005-03-08 22:57:08

Temat: Re: Przycinanie wiśni
Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olka z Wielkopolski" <d...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:d0l41m$mq2$1@atlantis.news.tpi.pl...
> W zeszłym roku posadziłam drzewka wiśni ze szkólki i nie bardzo wiem jak
się
> je obcina. Może ktoś zna dobrą stronkę na ten temat. Będę wdzięczna:)
> Olka

http://www.dor-rol.com.pl/dir-arch/0200-6-1.htm

http://www.muratordom.pl/6926_2596.htm

http://www.slazaczka.webpark.pl/poradnik.html

http://www.jablonie.republika.pl/

Pozdrawiam pogodnie

skryba

3. Data: 2005-03-09 10:45:32

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d0l41m$mq2$1@atlantis.news.tpi.pl Olka z
Wielkopolski <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> W zeszłym roku posadziłam drzewka wiśni ze szkólki i nie bardzo wiem
> jak się je obcina. Może ktoś zna dobrą stronkę na ten temat. Będę
> wdzięczna:) Olka

Hejka. Wdzięczna Olu! ;-) Stronki nie znam, ale mogę Ci opisać. :-)
Po posadzeniu jednorocznych okulantów usuwamy wszystkie rozgałęzienia
boczne do wysokości 50 cm od ziemi. U większości drzewek wiśni po takim
cięciu pozostanie tylko przewodnik, który należy przyciąć na wysokości około
70 cm.
Jeżeli drzewko jest b, dobrze wyrośnięte, możemy na nim zobaczyć pędy
boczne znajdujące się wyżej niż 50 cm od ziemi i te mogą pozostać jako
zaczątek dolnych konarów. Należy je tylko lekko skrócić.
W maju lub najpóźniej w czerwcu zakładamy na przewodnik drewniane
klamerki w czasie, gdy boczne pędy mają 5 do 20 cm długości. Pęd wyrastajacy
z najwyższego oczka pozostawiamy wolno, gdyż utworzy on przedłużenie
przewodnika. Należy założyć 3 -5 klamerek tak, aby zmusić pędy boczne do
poziomego wzrostu. Pędy pojawiające się blisko ziemi należy uszczykiwać.
Wiosną drugiego roku może zajść potrzeba skrócenia przewodnika, jeśli
jest dłuższy niż 50 cm. Pędów bocznych nie skracamy. Jeżeli niektóre z nich
nie wytworzyły szerokich kątów rozwidleń poprawiamy je wiosną przez
przyginanie do poziomego położenia i wiązania w tej pozycji sznurkami do
pnia. Ponownie w maju lub czerwcu zakładamy klamerki w celu uzyskania
drugiego piętra konarów z szerokimi katami rozwidleń.
Przy prawidłowym rozwoju drzewek wiśni można w trzecim roku na wiosnę
usunąć przewodnik ponad ostatnimi konarami. Powstaną w ten sposób korony
niskopienne mające około 10 konarów. Wiśnie będą miały około 2 m wysokości,
co umożliwi zbiór wszystkich owoców bezpośrednio z ziemi (bez drabiny). :-)
(wg. A Mika "Cięcie drzew i krzewów owocowych")
Pozdrawiam kwerendowo Ja...cki

4. Data: 2005-03-09 13:15:02

Od: "AnnaF" <annpom1@WYTNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Wdzięczna Olu! ;-) Stronki nie znam, ale mogę Ci opisać. :-)

to ja dołączę do pytania, ale chodzi mi o to czy to właściwy czas, zeby
zrobić dużą krzywdę staremu drzewu wiśni. Jest tak wysoka, ze do owoców
nawet z drabiny ciężko się dostać, ale na wysokości ok 1m wypusciła z pnia
młode gałęzie, które już też owoce miały. Chciałabym obciąć jej cały ten
konar, a dół niech sobie rośnie. Czy to można zrobić teraz czy kiedy
najlepsza pora, żeby nie uśmiercić jej całkowicie?
pozdrowienia
Ania

5. Data: 2005-03-09 15:02:58

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d0mtp8$a4a$3@atlantis.news.tpi.pl AnnaF
<annpom1@WYTNIJ_TO.wp.pl> napisał(a):

> [...]
> Chciałabym obciąć jej cały ten konar, a dół niech sobie rośnie. Czy
> to można zrobić teraz czy kiedy najlepsza pora, żeby nie uśmiercić

Hejka. Owocujące wiśnie należy ciąć (cięcie odmładzające) w lecie, po
zbiorze owoców. Ponieważ Łutówka nie wytwarza dostatecznej liczby pędów
jednorocznych, to tej odmiany raczej nie powinno się odmładzać.
Rany po cięciu należy zabezpieczać (np. farba emulsyjna + Topsin). :-)
Pozdrawiam misternie Ja...cki

6. Data: 2005-03-09 18:16:30

Od: "AnnaF" <annpom1@WYTNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednorocznych, to tej odmiany raczej nie powinno się odmładzać.
> Rany po cięciu należy zabezpieczać (np. farba emulsyjna + Topsin). :-)

Dzięki

http://www.clematis.com. pl - gdzie w Warszawie
Re: palmiarnia
winne grona