Przydałby się opis tych wiechci

1. Data: 2000-05-09 12:57:55

Temat: Przydałby się opis tych wiechci
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konkretnie czegoś, co mi wepchnięto pod nazwą "tojad mołdawski" (na pewno
nie mocny) i pokrzyk wilcza jagoda. Na razie jedyne, co mi się kojarzy, to
że nie powinnam tego jeść :-)

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2000-05-10 18:31:06

Temat: Re: Przydałby się opis tych wiechci
Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Konkretnie czegoś, co mi wepchnięto pod nazwą "tojad mołdawski" (na pewno
> nie mocny)
występuje w kilku parkach narodowych, nawet niedaleko od ciebie

i pokrzyk wilcza jagoda. Na razie jedyne, co mi się kojarzy, to
> że nie powinnam tego jeść :-)
ale zdaje się, że wpływ tej rośliny już odczuwasz.
pokrzyk wilcza jagoda - Atropa bella-donna [piękna kobieta]
silnie trująca, ale i lecznicza o właściwościach narkotycznych. Występuje w
suchych miejscach, w zaroslach, lasach, na zrębach. Łodyga gałęzista, krótko
gruczołowato omszona, osiągajaca wysokość do 150 cm.
Kwiaty: korona dzwonkowata, brunatnofioletowa. Kielich zielony. Pojedyncze
kwiaty, czerwiec-lipiec. Sok z jagód używany jako krople do oczu.
Pozdrawiam, Jerzy.

3. Data: 2000-05-11 10:29:08

Temat: Odp: Przydałby się opis tych wiechci
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8fc9t6$bsb$...@s...icm.edu.pl...
> występuje w kilku parkach narodowych, nawet niedaleko od ciebie

Czy mógłbyś podać bliższe namiary? Stanowiska tojadu mocnego są owszem, na
Pilsku, o mołdawskim nie słyszałam.

> i pokrzyk wilcza jagoda.

> ale zdaje się, że wpływ tej rośliny już odczuwasz.

Zaczynam dogryzać czy głupio gadać? Możesz ewentualnie sprecyzować.

> [...]
krótko
> gruczołowato omszona, osiągajaca wysokość do 150 cm.

No pięknie. A ja chciałam na skalniak:)

> Kwiaty: korona dzwonkowata, brunatnofioletowa. Kielich zielony. Pojedyncze
> kwiaty, czerwiec-lipiec. Sok z jagód używany jako krople do oczu.

Wyciąg zwany atropiną?

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2000-05-11 10:44:32

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mógłbyś podać bliższe namiary? Stanowiska tojadu mocnego są owszem, na
> Pilsku, o mołdawskim nie słyszałam.

proszę uprzejmie
http://www.bcee.bydgoszcz.pl/parkinar/ojcowski.htm

> Zaczynam dogryzać czy głupio gadać? Możesz ewentualnie sprecyzować.
to pierwsze

Występuje
> krótko
>
> No pięknie. A ja chciałam na skalniak:)
zależy co masz na skalniaku i jak duży, niektórzy w górach mają tylko
skalniak

zgadza się w całej rozciągłości

Pozdrawiam, Jerzy

prośba do Edyty Szajnóg