Przykład mądrego narodu

1. Data: 2013-05-07 17:56:14

Temat: Przykład mądrego narodu
Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Finlandia: rekordowa liczba wiernych odeszła z Kościoła

W 2010 roku z rejestru Kościoła Ewangelicko-Luterańskiego w Finlandii
wypisało się 81 tysięcy osób. To prawie dwa razy więcej niż w 2009
roku, kiedy Kościół opuściło 44 tysiące wiernych - wynika z danych
fińskiego Centrum Naukowego Kościoła.
Eksperci z Centrum Naukowego Kościoła przypuszczają, że masowe
odejścia wiernych to reakcja na debatę na temat stosunku Kościoła do
homoseksualizmu, jaka jesienią ubiegłego roku przetoczyła się przez
fińskie media. W październiku 2010 roku szefowa Chrześcijańskich
Demokratów Paeivi Raesaenen w telewizji TV2 oświadczyła, że życie w
związku homoseksualnym to grzech, a przedstawiciele Kościoła
Ewangelicko-Luterańskiego wypowiedzieli się przeciwko ślubom osób o
tej samej płci.

Konserwatywne poglądy polityków i autorytetów wzbudziły żywą reakcję
wiernych. Wielu z nich postanowiło wypisywać się z Kościoła, co w
Finlandii nie jest trudne, często wystarczy skorzystać ze specjalnej
strony internetowej.

Formalnie Kościół Ewangelicko-Luterański w Finlandii nie potępia
homoseksualizmu, a w strukturach Kościoła mogą działać osoby
homoseksualne. W sąsiedniej Szwecji, gdzie dominuje bliski fińskim
protestantom Kościół Szwedzki, od 2009 roku istnieje możliwość wzięcia
ślubu kościelnego przez gejów czy lesbijki. Zanim błogosławienie
związków jednopłciowych przez Kościół w Szwecji weszło w życie,
również wywołało dyskusję, ale raczej tylko wśród hierarchów Kościoła
Szwedzkiego i nie doprowadziło do rozłamu lub spadku popularności
wśród wiernych.

Debata w fińskich mediach wywołała również przeciwny efekt. Najwięcej
w historii, aż 14 tysięcy wiernych wstąpiło w ubiegłym roku do
Kościoła, co jednak nie równoważy strat poniesionych przez wspólnotę
na skutek odejść rozczarowanych Finów.

2. Data: 2013-05-07 20:12:26

Temat: Re: Przykład mądrego narodu
Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Maj, 17:56, LaL <r...@g...com> wrote:
> [...]
> w historii, aż 14 tysięcy wiernych wstąpiło w ubiegłym roku do
> Kościoła, co jednak nie równoważy strat poniesionych przez wspólnotę

No proszę bardzo to jest reakcja ludzi sumienia na trzęsącą się
patologie nienawiści. Tak musi się przyjemnie żyć, ale jeśli w polsce
cała inteligencja odeszła z kościoła, to też o polakach to dobrze
świadczy, bo nie ma mowy aby wsióry z terlikami w oczach i półgowiny
patologicznych sprzedawczyków uważać za część narodu. Raczej bydło
nienawistne i tak tutaj źle skończy na własne życzenia, szkoda tylko
tych którzy muszą tu obecnie mieć z tym obrzydlistwem doczynienia.

3. Data: 2013-05-07 20:39:13

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-07 17:56, LaL pisze:
> Finlandia: rekordowa liczba wiernych odeszła z Kościoła

A wiec na tym polega mądrość? Odrzuceniem Boga i tego czego się nie
rozumie?

4. Data: 2013-05-07 20:50:52

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Maj, 20:39, Trybun <Y...@y...com> wrote:
> W dniu 2013-05-07 17:56, LaL pisze:> Finlandia: rekordowa liczba wiernych odesz a z
Ko cio a

> A wiec na tym polega m dro ? Odrzuceniem Boga i tego czego si nie
> rozumie?

A kto odrzucił Boga? Odrzucili kościół który szerzył nienawiść do
ludzi.

5. Data: 2013-05-07 21:00:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 07 May 2013 20:39:13 +0200, Trybun napisał(a):

> A wiec na tym polega mądrość? Odrzuceniem Boga i tego czego się nie
> rozumie?

Wrócą, wrócą. Niestety...
--
XL

6. Data: 2013-05-07 21:05:06

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Maj, 21:00, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Wrócą, wrócą. Niestety...
> --
> XL
> "Przypadek - to Bóg przechadzający się incognito." A. Einstein

Tylko buraczki kochają kościół nienawiści, bo są tak zdegenerowaną
patologią, gdzie już nie ma cech ludzkich, więc ludzie tam nie wrócą ,
bo to jest wstrętne miejsce .

7. Data: 2013-05-07 21:15:43

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-07 20:50, LaL pisze:

> A kto odrzucił Boga? Odrzucili kościół który szerzył nienawiść do
> ludzi.

Nawet nie wiedziałem że tak można. Czcić Boga Chrześcijan a jednocześnie
nie należeć do Kościoła.

8. Data: 2013-05-07 21:16:08

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-07 21:00, Ikselka pisze:

> Wrócą, wrócą. Niestety...

Tak, bardzo często następuje to dopiero na łożu śmierci. Wtedy proszą o
księdza.

9. Data: 2013-05-07 21:21:29

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości

> Tak, bardzo często następuje to dopiero na łożu śmierci. Wtedy proszą o
> księdza.

Wszyscy?

BTW I tak bedziesz umieral w samotnosci - obojetnie ile osob bedzie wokol.

10. Data: 2013-05-07 21:55:15

Od: outside <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Maj, 21:16, Trybun <Y...@y...com> wrote:

> Tak, bardzo często następuje to dopiero na łożu śmierci. Wtedy proszą o
> księdza.
Po pierwsze z kościoła nie odeszli ateiści tylko wierzący, bo tam
wierzący wiedzą że jeśli kościół sieje nienawiść to nie ma Boga w
takim kościele.
Po drugie uważasz że tacy co chodzą w polsce do kościoła wierzą w
Boga? Nie, nie wierzą, bo kościół nienawiści to jest plucie na Boga,
który jest miłością.

Zło degeneruje wyznawców
Retoryka nienawiści
Infantylizm