Przypalone mleko

1. Data: 2000-05-13 11:00:51

Temat: Re: Przypalone mleko
Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Camille wrote:

> Niegdyś były w sprzedaży tzw. kipichrony - krążki z grubej porcelany.
> Wkładało się toto do zimnego mleka, stawiało na ogień i normalnie gotowało.
> Być może da się taki krążek zastąpić małym spodkiem (ale raczej
> żaroodpornym).
Te krazki raczej nie zapobiegaly przypalaniu, raczej wykipieniu
mleka.
Jak mleko zaczynalo sie gotowac, krazek stukal o dno garnka i
mozna
bylo w pore zareagowac.

A przy okazji dorzuce jeszcze jedna uwage, garnek do gotowania
mleka
musi byc idealnie czysty, nawet odsad z kamienia od gotowania
wody
powoduje przywieranie mleka do dna i przypalenie.

BK

1. Data: 2000-05-13 19:42:32

Temat: Odp: Przypalone mleko
Od: "kianit" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@s...com.pl...
> [...]
> wody
> powoduje przywieranie mleka do dna i przypalenie.

zastanawialam sie czy o tym wspomniec, ale doszlam do wniosku,
ze to chyba tak wszyscy...? teraz okazuje sie ze jednak nie...
garnek do mleka powinien byc _tylko_ do mleka. w momencie
przymusowego odstepowania od tej reguly najlepiej wybrac
teflonowy, ale naprawde wyjatkowo.
(nie zadrapcie mnie za teflon, ale to prawda :) ) dominika.

1. Data: 2000-05-15 13:10:11

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sadyl <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...
> Zreszta grzeję mleko tylko na kakao - od lat dziecinnych cierpię na
> wściekłą awersję do ciepłego mleka :)

Ooo, to tak jak ja - pewnie nabytek po indoktrynacji polegajacej na
przymusowym kubko mleka na przerwie w okolicy 1-2 klasy. Brrrrrr! Do dzisiaj
nawet jak sobie robie czekolade do wypicia (ktora uwielbiam) to tylko
calkowicie z proszku, bo mnie otrzasa na mysl, ze moglbym sobie mleko grzac.

Jader

1. Data: 2000-05-15 14:30:27

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Danka wrote:

> W sklepie można kupić taki podkład między gaz a garnek, podobno jak na tym
> się gotuje
> to się nie przypala ...?
> Ale szczerze mówiąc ja na tym nigdy nie gotowałam

Mam coś takiego.
Daje to tylko równomierne rozłożenie temperatury na całe dno garnka
(czyli działa jak garnek z grubym dnem).
Faktycznie - troszkę trudniej coś (nie tylko mleko) przypalić.
Co nie znaczy, że jest to niemożliwe :)

A moja metoda na przypalające się mleko - nie gotuję do wrzenia, tylko
wyłączam tuż przed.
Nie jest to może rozwiązanie najbardziej eleganckie, ale skuteczne.
Zreszta grzeję mleko tylko na kakao - od lat dziecinnych cierpię na
wściekłą awersję do ciepłego mleka :)

sadyl

1. Data: 2000-05-15 15:45:14

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader wrote:

> Ooo, to tak jak ja - pewnie nabytek po indoktrynacji polegajacej na
> przymusowym kubko mleka na przerwie w okolicy 1-2 klasy. Brrrrrr!

jasne, że tak.
Oraz:
- codzienna zupa mleczna w przedszkolu
- codzienna zupa mleczna na koloniach
- codzienna zupa mleczna na wczasach z rodzicami
- Tata - fanatyk zupy mlecznej
ratunkuuuuuuu - jak sobie przypomnę, to mnie jeszcze trzącha.

sadyl

1. Data: 2000-05-16 06:20:52

Od: "Joanna" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja sie bardzo zdziwilam, bo moje dzieci po wakaxjach u babci zazadaly
owsianki i kluseczek na jajeczku... (lane kluski na mleku), dlateko w
sobote, albo w niedziele musze gotowac garnek zupy mlecznej...
j...@p...pl (Joanna)
ICQ #23635022

sadyl napisał(a) w wiadomości: <3...@p...onet.pl>...

1. Data: 2000-05-16 11:46:40

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze kilka lat temu zupy mleczne byly jedynymi, jakie znosilam. I do tej
pory zajadam sie ze smakiem ryzem na mleku itd. A nie powiem, flaczki i
rosolek "mamy" tez mi niezle wchodzi....
Danka

1. Data: 2000-05-16 12:20:00

Temat: Re: Odp: Przypalone mleko
Od: malyKazio <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

przypalanie mleka - jak uniknac?

u mnie stosuje sie, choc rzadko w ogole jest mleko, taki sposob:
Do garnka wlewam troszke wody (wysokosc ok. 1-2 cm)
stawiam na gaz az sie zagotuje
wtedy ...wylewam:))
jak zostanie na dnie pare kropelek to nie wycieram;)
i szybko wlewam mleko do tego garnka i stawiam na gaz
dziala
pozdrawiam
T.

1. Data: 2000-05-18 13:05:08

Od: m...@b...pl (Iwona Maszczyńska) szukaj wiadomości tego autora

> Ooo, to tak jak ja - pewnie nabytek po indoktrynacji polegajacej na
> przymusowym kubko mleka na przerwie w okolicy 1-2 klasy. Brrrrrr!

Jako dziecko lubiłam mleko i perspektywa picia go w szkole była dość
miła dopóki mi pani kucharka nie nalała do kubka zawiesiny z mleka
w proszku. Skutecznie obrzydziło mi to ulubiony napój.
Muszę się przyznać, że wstręt do mleka przeszedł mi dopiero pod koniec
liceum.
Pozdrawiam
Iwona

1. Data: 2000-05-19 05:46:02

Od: "Przemysław Widawski" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis mój sprawdzałem wielokrotnie i nawet kiedyś robiłem zakłady - proste
jak banan.
Zwyczajnie wlewam mleko do suchego zwyczajnego garnka, przykrywam w miarę
szczelnie przykrywką i ustawiam jak najmniejsze grzanie. Mogę teraz nawet
wyjść z domu na pół godziny i nic. Nigdy nie przypali się ani nie wykipi
(warunek - nie podnosić przykrywki). Jeżeli w odpowiednim czasie nie wyłączę
to po prostu wygotuje się nawet połowa i będzie zagęszczone. Jak nie chce mi
się długo czekać to pod koniec można zacząć sprawdzać szybko przykrywając z
powrotem albo na słuch albo dotykając ręką (jak bulgoce to są wibracje).
Praktyka pokaże po jakim czasie będzie gotowe i za drugim razem można
nastawić budzik.

Użytkownik Anna Redlarska <s...@m...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:j5RS4.55610$O...@n...tpnet.pl...
> Dzien dobry.
> Czy macie moze jakas metode gotowania mleka w zwyklym garnku tak, zeby sie
> nie przypalilo?

odp. na pytanie o folie
OLBRZYMIA PROSBA
placki w Mc Donalds