Psychologiczne kalectwo//BYLO homoseksualne kalectwo

From: "After-dark" <a...@e...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Psychologiczne kalectwo//BYLO homoseksualne kalectwo
Date: Tue, 06 Aug 2002 08:09:29 +0200

Little Dorrit:
>Po drugie - temat dyskusji nie dotyczy
profesjonalizmu niektórych psychologów.

Temat dyskusji tego nie dotyczy ale w dyskusji poziom tego profesjonalizmu
jest widoczny.
Wystepuje Pani przeciez w tej grupe prywatnie ale jako psycholog. Wypowiada
Pani swoje osobiste, prywatne sady, ale jednoczesnie dzieli sie swoja wiedza i
doswiadczeniem psychologicznyma. Jest Pani spostrzegana jako psycholog.
Dalej:

>Juz tutaj wielokrotnie pisałam, że nie zajmuję się psychoterapią i nie
siedzę w temacie zaburzeń seksualnych. Nie znam też środowisk
homoseksualnych.

>To znaczy tylko tyle, że nie mam ani wieloletnich doświadczeń z takimi
przypadkami ani możliwości zweryfikowania twierdzeń autorki. Tym
bardziej więc nie mam podstaw aby Twoim pryzkładem nazywać jej
twierdzenia "bzdetami".

>Jednak nie mamy podstaw, aby twierdzić, że jest inaczej, skoro autorka
to zapewne psychoterapeutka i powołuje się nawet na prowadzone przez
siebie skuteczne leczenie przypadków homoseksualizmu. Odmawianie więc
jej profesjonalizmu nosi znamiona żałosnego, złośliwego epitetu a nie
argumentu. Ponadto zarówno Ty jak i ja jesteśmy w tej materii laikami.

A zatem jak sama Pani przyznaje:

1. nie jest Pani psychoterapeutka
2. nie zna Pani tematu zaburzen seksualnych
3. nie zna Pani srodowiska homoseksualistow
4. zawodowo nie ma Pani doswiadczenia z problemami osob homoseksualnych
5. nie ma Pani mozliwosci weryfikacji twierdzen zawartych w art. pani
Wrzosinskiej
6. jest Pani laikem w sprawach homoseksualizmu

jednakze powyzsze nie przeszkadza Pani twierdzic ze:

>Autorka
/psychoterapeutka/ obala mit genetycznego uwarunkowania
homoseksualizmu.Opisano bowiem wiele przypadków zmiany w kierunku
orientacji hetero, nawet u osób z wieloletnim doświadczeniem
homoseksualnym. Powrót ten nie jest naturalnie łatwy, bo wyuczony
wzorzec uzyskiwania przyjemności seksualnej może być bardzo trwały.

I wydaje sie, ze ma Pani prawo do wykazywania sie taka ignorancja i zwyczjnym
brakiem wiedzy.
No bo przeciez jest tu Pani prywatnie.
Problem jednak w tym, ze Pani, nie znajac sie na sprawie, wyraza bardzo
autorytatywne opinie.
Przyklad:

usiłują przekonać społeczeństwo o swojej "normalności", ma swoje
podłoże w głębokich kompleksach i niezaspokojonej potrzebie akceptacji. Te
postawy nie są niczym nowym w psychologii. Zostały dokładnie zbadane i
opisane. Odczuwa je każdy, dosłownie każdy kaleka. I każdy, komu
wmówiono trwałe, nieuleczalne kalectwo - jak wielu uwiedzionym przez
dorosłych homoseksualistów nastolatkom!

Czy to wypowiedz prywatna czy mowi to psycholog?
Moze Pani to rozdzielic?

I dalej:

krzykliwych działaczy organizacji gejowskich musi znajdować się
szczególnie dużo psychopatów - tylko psychopata, nie umiejąc wyciągać
wniosków ze swoich doswiadczeń - uporczywie działa na własną szkodę.

To jest diagnoza. Prywatna czy profesjonalna?
Diagnoza jednakze oparta na Pani niewiedzy, braku doswiadczenia i ignorancji.
To jest szanowna Pani nieetyczne.
Ale to nie koniec.

dewiantów, z góry świadomych swego rozrodczego upośledzenia, których
los nie zaskoczył żadną niespodzianką natury typu bezpłodność, to ich
"prawo do dziecka" jest dość wątpliwe.
Wynika li tylko z egoizmu i
kompleksów.

I ja Pania oskarzam o manipujacje i nieetycznosc zawodowa.
Cytat z Kodeksu Etyczno-Zawodowego Psychologow.

"Upowszechniając wiedzę psychologiczną, psycholog dba o zgodność
przekazywanych treści ze współczesnym stanem nauki, uwzględnia różnice między
hipotezami i dobrze udokumentowanymi twierdzeniami i w sposób rzetelny
przedstawia praktyczne możliwości psychologii. Szczególnie starannie psycholog
przedstawia te treści, które są niezgodne z obiegową wiedzą psychologiczną lub
podatne na różnorakie interpretacje."

Prosze poprzec swoje psychologiczne wywody chociaz jednym wiarygodnym,
naukowym zrodlem.

wątpię czy homoseksualiści są do niej zdolni, tylko o publicznej,
ekshibicjonistycznej demonstracji swojego homoseksualizmu.

Jesli twierdzi Pani jako osoba prywatna, ze homoseksualiscie nie sa zdolni do
milosci to jest to zenujacy, powiedzialabym nieludzki i zupelnie bezpodstawny
zgeneralizowany sad osoby chorobliwie uprzedzonej. Coz, bywaja i takie.
Ale Pani jest psychologiem. I jako psycholog nie ma pani prawa nie wiedziec,
ze homoseksualisci sa zdolni do glebokiej milosci. Ta niewiedza jest
nieetyczna. I niebezpieczna, zwazywszy ze jest Pani jak mi sie wydaje
krakowskim psychologiem sadowym.

Kodeks:
"Obowiązkiem psychologa jest stały rozwój zawodowy i dążenie do stałego
rozwoju osobistego. Kwalifikacje psychologa powinny odzwierciedlać aktualny
poziom wiedzy i technik psychologicznych. Psycholog korzysta z dorobku nauki
światowej. Przyjmowanie twierdzeń i metod wypracowanych w innych warunkach
społecznych i kulturowych powinna poprzedzać krytyczna analiza możliwości ich
wykorzystania w naszych warunkach. "

ja bym poszła na psychoterapie nawet do samego diabła, jeśli dałby mi
nadzieję złagodzenia mojego kalectwa

Kodeks:
"Psycholog uznaje prawo każdego człowieka do kierowania się własnym systemem
wartości, dokonywania własnych wyborów, jak również prawo do intymności."

Nie potrafi Pani wyjsc poza swoje uprzedone subiektywne spojrzenie i osad.
Stawia Pani bledne zalozenia /homoseksualizm to kalectwo, dewiacja,
psychopatia i niemalze pedofilia itd/.
Zupelnie nie interesuje Pani czym jest homoseksualizm dla osob
homoseksualnych.
Ale ma Pani oczywiscie gotowe recepty.

homoseksualiści usiłują dorobić ideologię do swoich zboczonych
popędów, czemu zamiast epatować wątpliwej wartości innością seksualną
, nie ukryją jej w czterech ścianach własnych domów?

Z niewiedza bardzo trudno jest dyskutowac. Na niej uprzedzenia sa naturalna
konsekwencja.

Przeraza mnie wizja Pani w roli psychologa sadowego.
Przeraza mnie mysl, ze do kogos z tak elementarnym brakiem wiedzy i tak
glebokimi uprzedzeniami moga trafiac osoby homoseksualne. I prosze mnie nie
przekonywac, ze wtedy dopiero jest Pani psychologiem nie tu na tej grupie i ze
uprzedzenia nie maja zadnego wplywu na sytuacje badania i Pani orzecznictwo.

Mysle ze powinna istniec procedura ktora umozliwialaby kazdej zainteresowanej
osobie zwracanie sie z udokumentowana prosba do Polskiego Towarzystwa
Psychologiocznego o weryfikacje etyczno-zawodowa osob takich jak Pani.

after-dark

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl