Ptaki chronione w PL

1. Data: 2001-11-20 14:08:46

Temat: Ptaki chronione w PL
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiu zobacz 98a;

cyt. z ustawy "Ptaki (Aves)
78) z rzędu Nurów (Gaviiformes) - wszystkie gatunki,
79) z rzędu Perkozów (Podicipediformes) - wszystkie gatunki,
80) z rzędu Rurkonosych (Procellariiformes) - wszystkie gatunki,
81) z rzędu Pełnopłetwych (Pelecaniformes) - wszystkie gatunki, z
wyjątkiem kormorana czarnego (Phalacrocorax carbo) bytującego na obszarze
stawów rybnych, uznanych za obręby hodowlane w rozumieniu ustawy o
rybactwie śródlądowym, od dnia 15 sierpnia do odlotu,
82) z rzędu Brodzących (Ciconiiformes) - wszystkie gatunki z wyjątkiem
czapli siwej (Ardea cinerea),
83) z rzędu Blaszkodziobych (Anseriformes) - wszystkie gatunki z wyjątkiem
kaczek: krzyżówki (Anas platyrhynchos [kiedyś: A. boscas]), cyraneczki
(Anas crecca), głowienki (Aythya ferina), czernicy (Aythya fuligula) i
gęsi: gęgawy (Anser anser), zbożowej (Anser fabalis), białoczelnej (Anser
albifrons),
84) z rzędu Jastrzębiowych (Accipitriformes) - wszystkie gatunki [!],
85) z rzędu Sokołów (Falconiformes) - wszystkie gatunki, [a więc
wybieranie młodych dla celów sokolnictwa, nie zaś korzystanie z osobników
hodowlanych, jest przestępstwem!],
86) z rzędu Żurawiowatych (Gruiformes) - wszystkie gatunki, z wyjątkiem
łyski (Fulica atra),
87) z podrzędu Siewkowców (Charadrii) - wszystkie gatunki z wyjątkiem
słonki (Scolopax rusticola),
88) z podrzędu Mewowców (Lari) - wszystkie gatunki,
89) z podrzędu Alkowców (Alcae) - wszystkie gatunki,
90) z rzędu Kuraków (Galliformes) - wszystkie gatunki z wyjątkiem
kuropatwy (Perdix cinerea), bażanta (Phasianus colchicus) i jarząbka
(Tetrastes bonasia),
91) z rzędu Gołębiow[at]ych (Columbiformes) - wszystkie gatunki, z
wyjątkiem gołębia grzywacza (Columba palumbus) i miejskiej formy gołębia
skalnego (Columba livia domestica),
92) [z rzędu Kukułkow[at]ych (Cuculiformes):] kukułka (Cuculus canorus),
93) [z rzędu Lelkowatych (Caprimulgiformes):] lelek kozodój (Caprimulgus
europaeus),
94) z rzędu Sów (Stringiformes) - wszystkie gatunki,
95) [z rzędu Jerzykowatych cz. Krótkonogich (Apodiformes):] jerzyk (Apus
apus) [!],
96) z rzędu Krukow[at]ych (Coraciiformes) - wszystkie gatunki,
97) z rzędu Dzięciołów [cz. Łaźców] (Piciformes) - wszystkie gatunki,
98) z rzędu Wróblow[at]ych (Passeriformes) - wszystkie gatunki, przy czym:
a) sroka (Pica pica), b) wrona siwa (Corvus corone cornix), c) gawron
(Corvus frugilegus) - tylko w okresie od dnia 15 marca do dnia 30 czerwca
[zastrzeżenie to nie dotyczy czarnowrona cz. wrony czarnej (Corvus corone
corone)],"

pozdr. Jerzy

2. Data: 2001-11-20 22:02:54

Temat: Re: Ptaki chronione w PL
Od: "Natalia" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> Basiu zobacz 98a;

Sprostowanie:
Coraciiformes to Kraskowe, a nie Krukowe.

Co do nazewnictwa - nazwie rzędu odpowiada końcówka "-owe" (jak Kraskowe)
- nazwie podrzędu odpowiada końcówka "-owce" (jak Mewowce)
- nazwie rodziny odpowiada końcówka "-owate" (jak Krukowate)

Pozdrowienia

Natalia

3. Data: 2001-11-20 22:16:51

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - nazwie podrzędu odpowiada końcówka "-owce" (jak Mewowce)
> - nazwie rodziny odpowiada końcówka "-owate" (jak Krukowate)

Sprostowanie - zanim zrobisz komuś wytyk - co ustawę cytuje, to najpierw
sprawdź w swoim okręgu wyborczym czy abyś wcześniej na tego "barana" nie
głosowała, bo jak nic na ten temat nie wiesz to stosowne "linki" albo
listy moge ci podrzucić. ;-)))))
Pozdrowienia Jerzy

4. Data: 2001-11-21 02:49:10

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprawdź w swoim okręgu wyborczym czy abyś wcześniej na tego "barana" nie
> głosowała, bo jak nic na ten temat nie wiesz to stosowne "linki" albo

Czyżbyś został posłem ?? ;-)

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof

5. Data: 2001-11-21 09:46:56

Temat: Odp: Ptaki chronione w PL
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> Basiu zobacz 98a;
> 95) [z rzędu Jerzykowatych cz. Krótkonogich (Apodiformes):] jerzyk (Apus
> apus) [!],

Po prostu cudowne:-)))))

Dyskretnie nie pytam, czy Apodiformes się zgadza;)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2001-11-21 11:17:14

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyżbyś został posłem ?? ;-)
Od razu widać, jak dobrze jesteś zorientowany w naszym systemie prawnym.
;-)))
pozdr. Jerzy

7. Data: 2001-11-21 11:19:38

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po prostu cudowne:-)))))
> Dyskretnie nie pytam, czy Apodiformes się zgadza;)

Czyżbyś uznała [skoro mnie pytasz?], że obrosłem w piórka?
;-)))

Pozdrawiam, Jerzy.

8. Data: 2001-11-22 16:59:53

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od razu widać, jak dobrze jesteś zorientowany w naszym systemie prawnym.
> ;-)))
I co mowę ci odjęło?
Aaaa, już wiem dlaczego, średnie zagęszczenie "posła=osła" [masz mały
kompleks?, "Milanówek , a obok stolica państwa urzędników"] jest
conajmniej o X-kroć większe niż w mojej okolicy.
Zapewniam cię, że kilku z nich, tych co tę ustawę uchwalili mieszka koło
Ciebie. Jeden nawet bardzo blisko. ;-)))
pozdr. Jerzy

9. Data: 2001-11-22 20:07:02

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I co mowę ci odjęło?

Nie - po prostu patrzę i podziwiam fajerwerki elokwencji .

Usiłuję w tym gąszczu wypowiedzi znależć coś czasem o ogrodach .

A jako inteligencja pracująca , a nie twórcza ( nie chciałem kiedyś się
znależć w tej warstwie ) jestem raczej zwolennikiem krótkich wypowiedzi i
nie przedłużania wątków nie związanych z tematem grupy .

A kompleksów nie mam tylko bardzo mało sobie cenię urzędników i państwo w
którym są oni dla siebie tak łaskawi .

--

ptasie przysmaki
bluszcz zimozielony