Puls 180 nie wiadomo od czego

1. Data: 2005-04-21 08:49:09

Temat: Puls 180 nie wiadomo od czego
Od: "IYIS" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Dziewczyna 24 lata , na pierwszy rzut oka - okaz zdrowia , ale..
czasami ma napady wysokiego tętna , a co za tym idzie osłabienia
i uczucia duszności. Ciśnienie ciut podwyższone ale w normie.
Trwa to różnie , minutę do kilkunastu i zdarza się rzadko ale
"od zawsze tak miała" . Nie dzieje się to w żadnych sytuacjach
stresowych ani po wysiłku - zupełny przypadek.
EKG , echo , holter nie wykazały
praktycznie żadnych nieprawidłowości , lekarz
przepisał atenolol (mimo niskiego zazwyczaj ciśnienia 100/60).
Ktoś ma jakieś pomysły co do przyczyny takiego
zjawiska? Jakie badania jeszcze mogłyby pomóc w
znalezieniu sposobu wyleczenia takiej przypadłości?
pozdrawiam
IYIS

2. Data: 2005-04-21 11:30:55

Temat: Re: Puls 180 nie wiadomo od czego
Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4/21/2005 10:49 AM,Użytkownik IYIS usiadł wygodnie i napisał:

> [...]
> Ktoś ma jakieś pomysły co do przyczyny takiego
> zjawiska? Jakie badania jeszcze mogłyby pomóc w
> znalezieniu sposobu wyleczenia takiej przypadłości?

Ja mam pomysł, to może być trachykardia. Ja też to mam do spóły z
bradykardią (która jest u mnie znacznie częstsza, a jest to sytuacja
odwrotna, tętno poniżej 50 na minutę). Nie mam pojęcia, czy to się jakoś
leczy. Ja trafiłam na oddział kardiologiczny. Miałam robione USG serca,
EKG wysiłkowe, łaziłam z holterem. Poza wypadaniem płatka (taka moja
uroda) i lekkim przerostem lewej komory nic mi nie było. W moim
przypadku lekarze doszli do wniosku, że przyczyną jest przeforsowanie ze
sportem (trochę mnie zastanawia, że basen trzy razy w tygodniu to
przesada ze sportem :-) ). Nie przepisali żadnych lekarstw i po tygodniu
wypisano mnie do domu.
Kiedy napada mnie takie szybkie tętno (też miewam w granicach 180),
staram się po prostu przysiąść gdzieś na chwilę i przeczekać, bo to
rzeczywiście po paru minutach mija.

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

3. Data: 2005-04-21 14:30:09

Od: "Adam" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

warto w czasie napadu, wziąć mocny, głęboki oddech i go na chwilę
zatrzymać - próba Walsalwy

--
Z pozdrowieniami Adam Figarski

4. Data: 2005-04-21 14:45:42

Od: "Mała Mi" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszyzna" napisała ...

> Kiedy napada mnie takie szybkie tętno (też miewam w granicach 180), staram
> się po prostu przysiąść gdzieś na chwilę i przeczekać, bo to rzeczywiście
> po paru minutach mija.

Niestety - nie zawsze.

Pozdrawiam !
Mała Mi

5. Data: 2005-04-21 15:10:41

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4/21/2005 4:45 PM,Użytkownik Mała Mi usiadł wygodnie i napisał:

> Niestety - nie zawsze.

Zapewne tak, ja mogę mówić tylko w odniesieniu do tego, co obserwuję u
siebie. U mnie, jak na razie, mija :)

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

6. Data: 2005-04-22 06:03:08

Od: "olka" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszyzna" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

Nie przepisali żadnych lekarstw i po tygodniu
> wypisano mnie do domu.

U mnie tez ta sama historia, tyle ze ja biore trzy razy dziennie 40mg
Isoptinu.

olka

dieta Sippy'ego
gronkowiec i autoszczepionki