Puszka elektryczna, T

1. Data: 2007-09-05 16:16:01

Temat: Puszka elektryczna, T
Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

W domu od tablicy z licznikiem energii i bezpiecznikami odchodzi kabel
silowy zabezpieczony listwa z 3 bezpiecznikami do kuchenki elektrycznej.
Dom stary drewniany, instalacja w nie najlepszym stanie. Kabel silowy jest
mlody i w dobrym stanie i od niego chce pociagnac kabel 1faz na dodatkowe
gniazdko na lodowke i grzejnik elektryczny na zime. Czyli chce zrobic
odgalezienie typu "T" z tym ze z kabla 3faz wziac tylko 1 faze.

Pytanie czy da sie to zrobic bez zniszczenia (przeciecia) puszki, bo kabla
3faz oczywiscie nie bede przecinal. Jak zamontowac te puszke prawidlowo,
tzn. mysle, zeby odkuc troche przy kablu 3faz i wsadzic tam przecieta puszke
i zagipsowac.

I pytanie 2gie, jak fachowo robi sie w puszce to polaczenie typu T. Widze to
tak: z zyly pierwotnej sciaga sie kawalek izolacji na odcinku 1-1.5 cm bez
przecinania zyly. Z konca zyly nowej sciagamy ok 7 cm izoalacji i owijamy
wokol zyly pierwotnej. I na koniec owijamy izolacja. Czy to sposob
prawidlowy?

--
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Z.

2. Data: 2007-09-05 16:58:54

Temat: Re: Puszka elektryczna, T
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ATZ Rzeszow <a...@P...pl> wrote:

> [...]
> puszke
> prawidlowo, tzn. mysle, zeby odkuc troche przy kablu 3faz i

Tak, da się, myślę, że dobrze myślisz :-)

> [...]
> sciagamy ok
> 7 cm izoalacji i owijamy wokol zyly pierwotnej. I na koniec

Nie bałdzo, owijając jeden drut naokoło drugiego nie zaciśniesz
go zbyt mocno, a to podstawa uzyskania dobrego połączenia, które
pod obciążeniem nie zacznie się grzać i śniedzieć.
Ponieważ tego 3F nie chcesz rozcinać, zrobienie tutaj dobrego
połaczenia skręcanego będzie trudne, dlatego sugerowałbym raczej
wykorzystanie zacisków śrubowych (takich, gdzie na płaskiej
płytce są blaszki z dociskającymi do nich żyły śrubami z
podkładką, nie żadne kostki połączeniowe), po prostu z żyły 3F ze
zdjętą na fragmencie izolacją formujesz uszko (mniejsze lub
większe, zależy jak swobodny będziesz miał w tej dziurze kabel,
przypuszczam, że raczej niezbyt, on tam przeciez pierwotnie
jednym ciągiem szedł), przekładasz przez nie wykręconą z zacisku
śrubę i całość wkręcasz do zacisku.
O kolorach przewodów mam nadzieję nie trzeba pisać?

J.

Strona z instrukcjami pilne potrzebna!
roleta do szafy wnękowej
Czy warto parkiet gotowy ?