Puszki elektryczne- jak z nim jest?

1. Data: 2003-09-17 09:56:38

Temat: Re: Puszki elektryczne- jak z nim jest?
Od: Hanka Skwarczyńska <h...@e...matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> napisał w
wiadomości news:bk9abl$dlj$1@inews.gazeta.pl...
> [...]Czy sa jakies normy dotyczace umieszczania
> puszek elektrycznych? U mnie w mieszkaniu sa one
> prawie przy podlodze. [...]

Pytanie kontrolne: mowa o puszkach łączeniowych czy takich pod
gniazdko? Pytam, bo zgodnie z najnowszymi trendami kable bywają
układane w ogóle bez "dużych" puszek i łączone za gniazdkami -
jeśli masz taką sytuację, to "przyziemność" puszek chyba nie
jest problemem...

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-09-17 10:12:46

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 17 Sep 2003 11:47:05 +0100 I had a dream that Kropelka
<k...@n...serwery.pl> wrote:
>jestem w trakcie odbierania mieszkania. Na budowaniu nie znam sie wogole
>stad moja prosba do Was. Czy sa jakies normy dotyczace umieszczania puszek
>elektrycznych? U mnie w mieszkaniu sa one prawie przy podlodze. Wydaje mi
>sie to troche niebezpieczne (chociazby ze wzgledu na male dziecko). Wiem ze
>te plastiki je zabezpieczajace sa niewiele warte i albo same odpadaja albo
>wystarczy je lekko ruszyc. Czy nie powinno to byc lepiej zabezpieczone???
>Gdzie ewentualnie sprawdzic jakie normy to ustalaja?

Nie wiem, jak normy mówią, ale ja u siebie przesunąłem wszystkie wyłączniki
i gniazdka właśnie niżej. Jak dzieciak będzie chciał pogrzebać w gniazdku,
to wysokość mu nie przeszkodzi.

1. Data: 2003-09-17 11:01:09

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> układane w ogóle bez "dużych" puszek i łączone za gniazdkami -
> jeśli masz taką sytuację, to "przyziemność" puszek chyba nie

Szczerze to nie mam pojecia. Bede tam dzisiaj to moze sie zorientuje. Po
prostu wydalo mi sie dziwne to ze sa tak nisko.
Ogolnie to mieszkanie to wieeeeelki problem.

1. Data: 2003-09-17 11:02:45

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli bym mogla prosic o maila to opisalabym to bardziej szczegolowo. O ile
pamietam jestes z Krakowa wiec moze mozliwa bylaby pomoc (telefoniczna na
przyklad) Czuje sie totalnie bezradna , nawet po przeczytaniu tych setek
postow na temat odbioru mieszkania;-(
boje sie ze nie dam sobie rady

1. Data: 2003-09-17 11:35:51

Od: "Bruno Wątpliwy" <r...@p...alpha.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> i kotek Behemotek
> KOTY. KOTY SĄ MIŁE

miłe??? ... zmielone chyba.... :-)

Bruno Wątpliwy...
:-)

1. Data: 2003-09-17 11:38:25

Od: Andrzej <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@n...serwery.pl> wrote:

> Nie wiem, jak normy mówią, ale ja u siebie przesunąłem wszystkie wyłączniki
> i gniazdka właśnie niżej. Jak dzieciak będzie chciał pogrzebać w gniazdku,
> to wysokość mu nie przeszkodzi.

Kropelka pisała o puszkach a nie o gniazdkach, a te lepiej żeby były nie
na wysokości oczu dziecka (jak będą na wysokości 2,2 m to dzieciak
bedzie musiał skombinować drabine lub wejść na jakiś regał).
Dzieciat nieodkęci sobie gniazdka a podwadzić czymś pokrywkę będzie mu
dużo łatwiej.
Pare postów wyżej jest też o tym.

1. Data: 2003-09-17 11:39:39

Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wystarczy je lekko ruszyc. Czy nie powinno to byc lepiej zabezpieczone???
> Gdzie ewentualnie sprawdzic jakie normy to ustalaja?

Bosz, co to za nagly wysyp takich technologii ???????????????????????
Czy wy oboje z Ciachem nie odbieracie przypadkiem mieszkania w tym samym
bloku ?

Oczywiscie ze jest to niebezpieczne. Typowe puszki z klapka na zatrzasku
nie powinny znajdowac sie w zasiegu reki. Jesli puszka ma byc nizej, to
powinna byc wykonana w ten sposob, aby nie mozna bylo jej zdemontowac
bez narzedzi.

Jak to juz ktos napisal, czasami nie potrzeba norm, a wystarczy zdrowy
rozsadek. Ale na pewno czeka cie ciezka przeprawa z developerem.
Powiadom na poczatek inspektora nadzoru budowlanego.

1. Data: 2003-09-17 11:39:49

Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie ewentualnie sprawdzic jakie normy to ustalaja?

Alo, twoj narzeczony to juz wyslal ;-) Dogadujcie sie lepiej ;)

1. Data: 2003-09-17 11:57:00

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 17 Sep 2003 13:38:25 +0200 I had a dream that Andrzej
<s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>bedzie musiał skombinować drabine lub wejść na jakiś regał).
>Dzieciat nieodkęci sobie gniazdka a podwadzić czymś pokrywkę będzie mu

Wiem, że o puszkach, ja odpowiedziałem o pokrewnych ustrojstwach.

A inwencja dzieci nie zna granic, IMHO NIEWIDOCZNA puszka nawet tuż nad
podłogą będzie bezpieczna, a widoczna, dowolnie wysoko, może kusić.

Stół bilardowy
Najnowsze zdjęcie.
[spam] wodomierze i programatory cyfrowe w cenach producenta
Puszki elektryczne
Mikrofalówka