Pytanie do Casusa

1. Data: 2003-10-04 19:19:36

Temat: Pytanie do Casusa
Od: "enjoy" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Mam taki problem. Od jakiegos pół roku mam problem z oczami tzn zaczelo sie
od zapalenia spojówek. Pozniej po wizycie u okulisty dostalem krople brałem
i niby poprawa poczym znow zapalenie. Dopiero jakis czas temu mialem
zrobiony wymaz z oczu i wyszło mi jakies stypholococcus epidermidis czy
jakos tak.
Dostalem krople do oczu tobrox i neomycyne w masci. Po kilku dniach brania w
prawym oku pekla mi chyba jakas zylka bo sie zrobilo oko wewnatrz czerwone
no i przestalem brac te antybiotyki. Po kilku dniach to czerwone zeszlo i
juz myslaem ze jest ok a tu znow stan zapalny w oczach i strasznie mnie to
juz drazni bo juz popoludniu nie moge sie patrzec na oczy bo szczypia i
pieka. Jest tez taka wydzielina bialo -zolta w kaciku oka od kilku miesiecy
ktorą zawsze staram sie na biezaco usuwac. Co robic bylem juz u 2 okulistow
i nic nie pomaga. Zaczynam sie juz martwic. Aha dodam ze wczesniej jak nie
bylo jeszce wymazu z oczu dostalem chyba z 7- 8 roznych antybiotykow do oczu
i zadnie nie zadzzialaly. Co robic ? Teraz znow biore tobrox ( 2 opakowanie
i nie widze poprawy jak narazie)
Pozdrawiam i z gory dzieki za jakas rade.

2. Data: 2003-10-04 23:17:01

Temat: Re: Pytanie do Casusa
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
opakowanie
> i nie widze poprawy jak narazie)
> Pozdrawiam i z gory dzieki za jakas rade.

Najwazniejsza rzecz - skoro w wymazie wyszla bakteria to zostal zrobiony
bakteriogram, czyli wrazliwosc tej bakterii na poszczegolne antybiotyki. I
wg tego ustala sie leczenie odpowiednim antybiotykiem. Leczenie powinno byc
dluzsze niz 10 dni - bez przerywania. Skoro po Tobrexie miales
prawdopodobnie odczyn alergiczny, powinienes byl sie zglosic do kontroli i
lekarz zmienilby Ci antybiotyk na inny. Skoro tego nie zrobiles bakteria w
dalszym ciagu jest w worku spojowkowym. Powinno sie ponowic leczenie innym
antybiotykiem - ale wg bakteriogramu, ktory miales wczesniej. Wiec bledem
bylo udawac sie do innych okulistow, gdyz Ci nie mieli wyniku wymazu.
Udaj sie ponownie do tego okulisty, ktory Ci zrobil wymaz i rozpocznij
leczenie - ale poinformuj, ze na Tobrex miales reakcje w postaci
zaczerwienienia.
Skutek leczenia antybiotykiem bakterii Staph. epidermidis nie jest widoczny
po 7 dniach, ale po conajmniej 14 dniowej kuracji, o ile prowadzacy okulista
nie uzna inaczej.

casus

Anomalie rozwojowe!
choroby zakazne, stronki kosmetyczne !!!
help !!!!!!
korekta nosa- info
Żywność niskokaloryczna