Pytanie do użytkowników pralkosuszarek

1. Data: 2006-11-17 11:56:51

Temat: Pytanie do użytkowników pralkosuszarek
Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

temat był poruszany na grupie, m.in. w wątku
http://groups.google.pl/group/pl.rec.dom/browse_thre
ad/thread/ae9e9869c7d9245d/015f561d1b4fada3?lnk=gst&
q=pralkosuszarka&rnum=1&hl=pl#015f561d1b4fada3

Część osób twierdzi, że urządzenie nie suszy zupełnie, część, że tak. Nie padły
jednak żadne nazwy producentów.
Dalej: czy są w Polsce pralkosuszarki, które używają do suszenia powietrza, a
nie wody (jak oglądałam je w sklepie, to się mało nie przewróciłam, zużycie wody
przez urządzenie w jednym cyklu wynosi 94 litry!)?
I jak się programuje takie urządzenie: włącza się od razu cykl prania i
suszenia, przed praniem, czy najpierw trzeba uprać, a potem włączyć kolejny cykl
suszenia (jeśli nie da się tego zaprogramować od razu, to nie kupuję).

2. Data: 2006-11-17 13:10:44

Temat: Re: Pytanie do użytkowników pralkosuszarek
Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> napisał(a):

> Część osób twierdzi, że urządzenie nie suszy zupełnie, część, że tak.

No to ja jestem z frakcji "suszy". (Oczywiście jak ją wypchasz na maksa np.
dżinsami, to będzie to trwało parę godzin.)

> Nie
> padły jednak żadne nazwy producentów.

Ja mam jakiegoś starego Indesita.

> Dalej: czy są w Polsce pralkosuszarki, które używają do suszenia powietrza,
> a nie wody

Huh? Nie wiem, jak moja miałaby używać wody do suszenia i do czego, suszy
tak, że w środku dmucha gorące powietrze. Nie zauważyłam, żeby pobierała wodę
przy suszeniu.

> [...]
> cykl suszenia (jeśli nie da się tego zaprogramować od razu, to nie kupuję).

Programować to się da, nie w tym problem - ale zależy co suszysz. Z bielizną
i wszelaką drobnicą nie ma problemu (tak do rozmiaru t-shirta), ale będziesz
chciała suszyć coś dużego i grubego, to jednak lepiej wyjąć połowę przed
suszeniem.

--
JoP

3. Data: 2006-11-17 14:12:05

Od: "Marta" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> tak, że w środku dmucha gorące powietrze. Nie zauważyłam, żeby pobierała

Pobiera do chłodzenia, żeby szybciej skroplić to co odparuje, ale niewiele.
Też miałam Indesita i pierwsze co padło - po ok. 2 latach - to właśnie
sterowanie poborem wody przy suszeniu, brała ciągle :-(
md

4. Data: 2006-11-17 14:17:45

Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> No to ja jestem z frakcji "suszy". (Oczywiście jak ją wypchasz na maksa np.
> dżinsami, to będzie to trwało parę godzin.)
Akurat w tych modelach, które oglądałam, a było ich w pierwszym lepszym sklepie
sztuk około trzy, wszystkie miały maksymalny wsad prania 5, a suszenia 4 kg.
Więc jeśli już bym miała kupować, to wrzucałabym do pralki tyle, ile od razu
dałoby się wysuszyć.

> Huh? Nie wiem, jak moja miałaby używać wody do suszenia i do czego, suszy
> tak, że w środku dmucha gorące powietrze. Nie zauważyłam, żeby pobierała wodę
> przy suszeniu.
Pardon, chodziło o odprowadzenie wody - można ją odprowadzać wodą lub
strumieniem powietrza.

> [...]
> chciała suszyć coś dużego i grubego, to jednak lepiej wyjąć połowę przed

Czyli i tak trzeba będzie biegać i tak.
Cała rzecz polega na tym, że tzw. pralnia jest w piwnicy - w pomieszczeniu,
gdzie jest zawór ogrzewania i za Chiny Ludowe nie pamiętam teraz, czy tam jest
ogrzewanie czy nie, pewnie tak, ale zabić się nie dam. Chodziło mi o to, żeby
albo włączyć od razu pranie i suszenie i nie biegać dwa razy do jednego cyklu z
pierwszego piętra, tylko wyjąć suche, albo nie biegać z mokrym praniem żeby je
powiesić, na pierwsze piętro (zwłaszcza, że łazienka bardzo mała), jeśli okaże
się, że jest duża wilgoć w piwnicy.
A osobna suszarka to raz, że droga, a dwa, znowu trzeba jednak zejść na dół i
jak człowiek ma trzy prania do zrobienia to jest jakieś 6 razy w tą i z
powrotem.
Chyba jednak zostanę przy pralce, zobaczę jednak jaka jest wilgotność
pomieszczenia do prania i ew. suszenia.

5. Data: 2006-11-17 18:48:54

Od: Medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana_Kinga aka Słowotok napisał(a):

> Część osób twierdzi, że urządzenie nie suszy zupełnie, część, że tak.
> Nie padły jednak żadne nazwy producentów.

Ja mam ARDO WD 1000. Suszenia od jakichś 6 lat użyłam właściwie raz
celowo, a raz przez przypadek, bo mi córka zamanipulowała przy pokrętle
do suszenia i nie zauważyłam tego, jak włączałam pranie. Moja pralka
suszy do sucha, wystarczy potem wyprasować i już - a prasować wtedy
trzeba bezapelacyjnie ;-).

Pozdrawiam
Ewa

6. Data: 2006-11-18 21:10:04

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> napisał(a):

> Czyli i tak trzeba będzie biegać i tak.

Jeżeli włożysz tylko tyle, ile wynosi wsad do suszenia, to raczej nie. Moja ma
w zaleceniach pranie 5 kg, suszenie 2,5 kg - co i tak systematyczne olewam. To
znaczy w przypadku grubych rzeczy oczywiście nie będę suszyć pełnego wsadu,
ale bieliza suszy się bez wyjmowania połowy.

--
JoP

7. Data: 2006-11-19 19:15:13

Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znaczy w przypadku grubych rzeczy oczywiście nie będę suszyć pełnego wsadu,
> ale bieliza suszy się bez wyjmowania połowy.

Byłam wczoraj w sklepie agd niedaleko nowego domostwa i jedyna dostępna tam
pralkosuszarka, firmy Electrolux kosztuje 3 500 zł. Pralka Electrolux klasy A z
calkiem niewielkim zużyciem wody (49 l) kosztuje w promocji 1400, a suszarka tej
samej firmy. bez promocji 1500. Czyli paradoksalnie łącznie jest drożej niż
kupując każde z osobna i to ok. 600 zł. Stwierdziłam, że kupię pralkę i potem
pomyślę. I faktycznie jest tak, że pralkosuszarka ma wsad prania 6 kg bodajże a
suszenia 5.
W każdym razie dzięki za wypowiedzi, jeśli okaże się, że jest wilgoć, to pewnie
i kupię suszarkę, ale na razie są to po prostu dodatkowe koszty i to całkiem
niemałe.

8. Data: 2006-11-20 11:57:47

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> napisał(a):

> Byłam wczoraj w sklepie agd niedaleko nowego domostwa i jedyna dostępna tam
> pralkosuszarka, firmy Electrolux kosztuje 3 500 zł.

Illle?! Nowszy model tego, co ja eksploatuję od jakichś 8 lat, kosztuje 1380:

http://www.maxaudio.pl/sklep/artykul/id/17207

(Ale ja się nie upieram na klasę A w każdej dziedzinie.)

--
JoP

9. Data: 2006-11-20 13:21:53

Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Illle?! Nowszy model tego, co ja eksploatuję od jakichś 8 lat, kosztuje 1380:
>
> http://www.maxaudio.pl/sklep/artykul/id/17207
>
> (Ale ja się nie upieram na klasę A w każdej dziedzinie.)

No właśnie tyle i dlatego moja kieszeń powiedziała stanowcze NIE. W Leclercu na
Bielanach za to pralkosuszarka no_name kosztowała 1500 zł, ale pomna sprawdzonej
na sobie kilkakrotnie zasady pt. tanio kupisz - dwa razy kupisz, wolę kupować
nie nonejmy.
Chociaż np. bardzo sobie chwalę polską firmę Eldom, którzy robią małe Agd, mam
ich czajnik, żelazko i suszarkę, są bardzo konkurencyjne cenowo, a naprawdę
dobre.
Natomiast jeśli chodzi o klasę A, to ja się będę upierać, bo prąd chyba w ciągu
ostatnich 2 lat podrożał.

Btw, tak ontopicznie trochę: w dzisiejszej gw wyczytałam, że od początku
przyszłego roku zdrożeje o 10% gaz ziemny, to informacja dla wszystkich co
ogrzewają gazem (jak i ja za chwilę będę).
Link: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,37440
92.html

10. Data: 2006-11-20 14:01:33

Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> Illle?! Nowszy model tego, co ja eksploatuję od jakichś 8 lat, kosztuje 1380:
>
> http://www.maxaudio.pl/sklep/artykul/id/17207

Przejadę się tam, bo mają ciekawe ceny - dzięki za info.

I właśnie_ten Electrolux o 1000 zł taniej.
Nie wiesz czy dowożą agd?

przedawnienie samowoli budowlanej.
Zmywarka 45 SIEMENS SF 64M350EU
ekspresy SAECO - boiler aluminiowy kontra stal nierdzewna
Pralka w kuchni
Legrand a Berker