Pytanie dotyczące leczenia astmy.

1. Data: 2005-03-27 23:06:44

Temat: Pytanie dotyczące leczenia astmy.
Od: "Jarosław Grzyb" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam pytanie. Na astmę choruję od prawie roku, a leczenie rozpoczęło się
dość poźno (lekaże do tej pory nie wiedzą, co ją powoduje lub ew. na co mam
alergię, ale to jest nieważne). Leczony jestem Dyskami : Serevent (50ug),
Flixotide (50ug) oraz Atrovent N (20ug).
W internecie spotkałem się z twierdzeniami, że Serevent, zawierający
salmeterlum powoduje fatalne skutki uboczne (stwierdzono i udowodniono
zgodny u astmatyków biorących ten lek).

Oto kilka oficjalnych źródeł (a nie pogłosek) niestety w języku
angielskim:
http://www.fda.gov/bbs/topics/ANSWERS/2003/ANS01192.
html
http://www.fda.gov/medwatch/SAFETY/2003/serevent.htm

Byłnym bardzo wdzięczny, za wasze opinie, być może opserwacje po
dłuższym leczeniu tymi (lub którymś z tych) lekami. Może mieliście z nimi
już jakąś komplikację (ja mimo leczenia nadal czasami mam duszności, czy to
znaczy, że muszę iść do lekaża po zwiększenie dawek, czy może to normalne?).
Prosił bym także o jakieś informacje, dotyczące sprawdzonych wi
bezpiecznych metod leczenia astmy. Może ktoś chory pochwali się jakie bierze
leki i jak one mu pomagają ?

--
Jarosław Grzyb <grzybu123[at]o2.pl>
Zapraszam na http://octopian.webkonto.us

2. Data: 2005-03-28 15:21:04

Temat: Re: Pytanie dotyczące leczenia astmy.
Od: "DZ" <z...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc.
> (lekaże do tej pory nie wiedzą, co ją powoduje lub ew. na co mam
> alergię, ).
w malej czesc przypadkow astma wcale nie ma podloza alergicznego.

Leczony jestem Dyskami : Serevent (50ug),
> Flixotide (50ug) oraz Atrovent N (20ug).
tzn ze jestes leczony wg obecne uznanych standartow.

jezeli chodzi o dzialania uboczne, to oczywiscie kazdy lek moze je miec.
najczestsze dzialania uboczne obserwowane w czasie przyjmowania salmeterolu
sa chrypka, ew zwiazane z wspolistniejacym uczuleniu na mleko krowie
(nosnikem jest laktoza) czasamy te wynikajace z wplywu na rec beta w sercu.
nieprzyczytalem nie moge wypowiedziec sie co do tych linkow o ktorych mowis
bo jeszcze je nie przeczytalem ale na przykaldzie chociazby mojego syna
(teraz 6 lat) ktory od 4 lat leczy sie na astme- nie zaobserwowalem zadnych
dzialan nieporzadanych.

istota twojej choroby- co pewnie juz wiesz, jest przewlekly proces zapalny
oskrzeli, zwiazany z ich nadreaktywnoscia. wedle obowiazujacych obecnie
standartow leczenie astmy wymaga podawanie (w zaleznosci od ciezkosci
choroby) 1-sterydow wziewnych. 2)beta2 mimetyki itd itd.
jedynie PRAWIDLOWE leczenie i kontrola astmy moze zapobiec poznym
powiklaniom astmy- remodelingowi (przebudowie oskrzeli/pluc bedacej wynikem
wlasnie procesu zapalnego).

tzn- jezeli masz astme, jezeli dobrze tolerujes leki- to je przyjmuj dalej.
jezeli zle tolerujes leki skontaktuj sie z lekarzem razem ustalicie jakie
preparaty bedzies przyjmowal.

D.Z.

3. Data: 2005-03-28 18:58:51

Od: "Joa" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Grzyb <g...@o...pl> napisał(a):

> W internecie spotkałem się z twierdzeniami, że Serevent, zawierający
> salmeterlum powoduje fatalne skutki uboczne (stwierdzono i udowodniono
> zgodny u astmatyków biorących ten lek).

Witaj :)

Zaręczam, że na rynku nie ma bezpieczniejszego leku na astmę niż Serevent.
Choruję na astmę od 20 lat. Wcześniej przyjmowałam Berotec, Aminofilinę 350
retard i inne (antyalergiczne), których nazwy nie pamiętam. Po w/w lekach- to
dopiero miałbyś "jazdę"... taką jak miałam ja i wielu innych astmatyków:
nagminne trzęsienie rąk, drżenie mięśni. Pamiętam, że zawsze wyglądałam, jak
małoletni alkoholik :)))
Serevent odmienił moje życie. Nie narzekaj proszę i nie obawiaj się, bo Twój
lekarz chce dla Ciebie jak najlepiej. W przypadkach nagłego napadu astmy
najlepiej działa Ventolin. Zaufaj swojemu lekarzowi :)))
Życzę Ci dużo, dużo zdrówka i pamiętaj, że astma to jeszcze nie tragedia. Przy
tak rozwiniętej medycynie i tak dobrych lekarzach jakich mamy, nic Ci nie
grozi. Z astmą można w dzisiejszych czasach żyć w miarę normalnie.

Pozdr
Joanna

4. Data: 2005-03-28 20:51:48

Od: "Jarosław Grzyb" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DZ" <z...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> tzn- jezeli masz astme, jezeli dobrze tolerujes leki- to je przyjmuj
> dalej. jezeli zle tolerujes leki skontaktuj sie z lekarzem razem ustalicie

Dziękuję za opinię. W sumie w obydwu tekstach jest wyraźnie napisane, że
nieleczenie astmy jest dużo gorsze niż efekty uboczne.

5. Data: 2005-03-28 20:55:01

Od: "Jarosław Grzyb" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joa" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tak rozwiniętej medycynie i tak dobrych lekarzach jakich mamy, nic Ci nie
> grozi. Z astmą można w dzisiejszych czasach żyć w miarę normalnie.

Dzięki. Skoro tak faktycznie odczuwasz, to będę Ci wierzył.

Ale dziwi mie coś - nie mam przepisanego Ventolinu, tylko Atrovent - czy
ktoś wie, czy to są zamienniki ?? Bo jednak jak mam napad duszności, to
nawet wziew nie pomaga (tzn pomaga po pewnym czasie).

I jeszcze, czy duszności da się w pełni wyleczyć, czy zawsze będzie za mną
takie "widmo" (dalej jakoś raz dziennie zdarza mnie się je odczuwać, choć
już nie tak intensywne, to jednak dalej duszności) ?

--
Jarosław Grzyb <grzybu123[at]o2.pl>
Zapraszam na http://octopian.webkonto.us

krzywa cukrowa - czy dobrze?
poziom INR
Hipoglikemia to mam?
Czy astma może sama przejść?
Ataki personalne i kompromitacja ewolucjonistów!