Pytanie dotyczące zarobków

11. Data: 2008-08-24 14:36:33

Temat: Re: Pytanie dotyczące zarobków
Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian pisze:
[..]

> Chyba sie nie rozumiemy :)
> wiec zadam pytanie inaczej, zarabiam 2065,95 brutto ile to jest netto
> biorąc pod uwage ze pobieram rente z ZUS
> pozdr.seba

No to chyba Ci jednak zostaje bezpłatny pod koniec roku...
Ja miałem ze dwa lata temu tak: Zarabiałem w sumie miesięcznie gdzieś z
1700, a na przestrzeni całego roku stawki się smieniały. gdy pod koniec
roku sobie podliczyłem okazało się, że prawdopodobnie przekraczam to, co
dotychczas można było zarobić i przekroczę pewnie też to, co wg
szacunków do końca roku można będzie jeszcze zarobić. Brałem bezpłatny,
chciałem nawet zrzec się części dochodów... nic nie pomogło. W bodajże
kwietniu następnego roku zus przysłał pismo, że muszę oddać im...
'nienależnie pobrane świadczenie' i było to coś 860 zł. Szkopuł w tym,
że oni obliczyli, że to była kwota przekroczenia brutto, a ja musiałem
oddać im 'z kieszeni' :-(.
Wg mnie Twoje ponad dwa brutto, to kwota za duża i pewnie nie przejdzie
ten numer, że będziesz pobierał rentę w pełnej wysokości, i aż o tyle
przekraczał najniższy próg...

Ile to jest na rękę... nie wiem, spytaj w Twoim zakładzie pracy, albo
sobie wylicz.

robercik-us

robercikus.małpka.gmail.com
www.audio.audacyt.pl
http://www.stres.1site.pl/
http://audiobooki.zlotemysli.pl/

12. Data: 2008-08-24 14:52:25

Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kwoty równe 70% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego:od 1 stycznia 2006
r. - 1643,10 zł
od 1 marca 2006 r. - 1770,10 zł
od 1 czerwca 2006 r. - 1771,20 zł
od 1 września 2006 r. - 1699,10 zł
od 1 grudnia 2006 r. - 1725,30 zł
od 1 marca 2007 r. - 1863,80 zł
od 1 czerwca 2007 r. - 1896,40 zł
od 1 września 2007 r. - 1851,10 zł
od 1 grudnia 2007 r. - 1892,40 zł
od 1 marca 2008 r. - 2029,90 zł
Od 1 czerwca 2008 r. - 2088,80 zł

od 1 września 2008 r. - 2066,00 zł

Leszek

13. Data: 2008-08-28 21:59:34

Od: "Adam.O" <s...@n...px> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:g8pc3g$alj$...@s...cyf-kr.edu.pl,
Sebastian <s...@p...onet.pl> napisał(a):
> Chyba sie nie rozumiemy :)
> wiec zadam pytanie inaczej, zarabiam 2065,95 brutto ile to jest netto

1492,26

Pozdrawiam

Adam

14. Data: 2008-08-29 10:01:57

Od: "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebastian" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> nie moze

a jaka jest podstawa prawna tego twierdzenia?

Obecnie nie ma grup inwalidzkich, jest prawo do renty z tytułu niezdolności
do pracy. No i pojawia się problem z czasową niezdolnością do pracy. Jeżeli
uplywa okres na który przyznano całkowitą niezdolność do prawy wynikającą z
niezdolności do pracy i osoba ubiegająca się o przedłużenie ważności
orzezenia pracuje to lekarz orzecznik może uznać, że osoba ta jest czesciowo
niezdolna do pracy. Taka linie moze podtrzymac komisja do której skłąda się
odwołanie, a następnie Sąd Pracy i Ubezpieczeń Społecznych.

Ten moyw znam niestety z własnego doświadczenia.

Dlatego jeżeli jest to opłacalna praca to warto podejmować działalność
gospodarczą zamiast pracy na etacie. Wtedy nie pracujesz, a jesteś
przedsiębiorcą. W końcu nawet będąc "warzywem" można być przedstawicielem
"małego biznesu" ;)

Pozdrawiam

PrzemekK

15. Data: 2008-08-29 14:33:57

Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasi i Przemek pisze:
> [...]
> gospodarczą zamiast pracy na etacie. Wtedy nie pracujesz, a jesteś
> przedsiębiorcą. W końcu nawet będąc "warzywem" można być przedstawicielem

sugerujesz ze po zalozeniu wlasnej dzialalnosci dalej moge byc
niezdolnym do pracy;)?

pozdrawiam
SlawcioD

16. Data: 2008-08-29 18:18:37

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29.08.2008 16:33, użytkowniczka/użytkownik SlawcioD napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):

> sugerujesz ze po zalozeniu wlasnej dzialalnosci dalej moge byc
> niezdolnym do pracy;)?

Tak

Działalność gospodarcza to nie jest praca na etat :)
Nie masz umowy o pracę, a skąd czerpiesz dochody z działalności to ZUS nie interesuje

:), poza tym nie masz limitu zarobków, bo te deklarujesz przy składkach na
ubezpieczenia społeczne, a te 60% to nie 75% (podstawa do zawieszenia).

Czyli nie pracujesz w myśl kodeks pracy, ani w myśl ustawy o ubezpieczeniach
społecznych :).

Tak naprawdę - znam przypadek, że dzieci byłego wspólnika - mają udziały, są
zarejestrowani jako działalność, nie robią nic, a mają kasę wynikającą z udziałów w
spółce cywilnej (czy to jest praca ?? )

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

17. Data: 2008-08-30 01:18:25

Od: interpio <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Sie, 12:01, "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl> wrote:
> [...]
> niezdolna do pracy. Taka linie moze podtrzymac komisja do której skłąda się
> odwołanie, a następnie Sąd Pracy i Ubezpieczeń Społecznych.

Ale nawet Ci co mają na stałe przyznaną niezdolność do pracy i
samodzielnej egzystencji - mogą być weryfikowani przez lekarza
orzecznika.

> [...]
> gospodarczą zamiast pracy na etacie. Wtedy nie pracujesz, a jesteś
> przedsiębiorcą. W końcu nawet będąc "warzywem" można być przedstawicielem
O dzięki na to nie wpadłem, to kolejne ciekawe rozwiązanie.
Pozdr. Piotr

18. Data: 2008-08-30 01:22:53

Od: interpio <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Gdzieś czytałem, że ZUS szuka skutecznej metody weryfikacji
przyznanych rent i zmniejszenia wypłacanych świadczeń. Boę się, że
mogą pójść najprostszym sposobem, wykreślić tych świadczeniobiorców co
pracują, ponieważ już nie są niezdolni do pracy, proste i logiczne.
Pozdr. Piotr

19. Data: 2008-08-30 01:29:54

Od: interpio <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Sie, 20:18, Jacek Kruszniewski
<j...@p...kropka.pl> wrote:

> Tak naprawdę - znam przypadek, że dzieci byłego wspólnika - mają udziały, są
> zarejestrowani jako działalność, nie robią nic, a mają kasę wynikającą z udziałów w
> spółce cywilnej (czy to jest praca ?? )

W spółce z.o.o. znam takich co mają pokaźną liczbę udziałów i nie
muszą mieć żadnej DG...
Pozdr. Piotr

20. Data: 2008-08-30 07:04:48

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

interpio pisze:
[..]
> W spółce z.o.o. znam takich co mają pokaźną liczbę udziałów i nie
> muszą mieć żadnej DG...
> Pozdr. Piotr

No właśnie... Udziałowiec spółki..., ale nie tylko :-). Istnieją w
polskim prawie inne - i to wcale 'niewyszukane' formy pracy, gdzie
pracujący/zarabiający wcale dla zusu nie jest pracownikiem.

Spółka, działalność wykonywana na umowę o dzieło, gra na giełdzie... i
inne. To wszystko w rozumieniu zusu nie jest praca i w określonych
okolicznościach nie ma wpływu na rentę - jej pobieranie, czy nie, ani
renta nie ma wpływu na te rodzaje zarobkowania.

Bo to chyba jasne, że praca na etacie, czy we własnej firmie - DG - to
nie jedyne legalne formy zarabiania... i wcale nie najbardziej idealne
:-))).

Mnie tam jakoś do DG się nie śpieszy, bo wiem już co to za 'miód'.
Więcej z tym kłopotu, niż to warte. Są lepsze formy ulegalniania
uczciwie zarabianych pieniędzy.

Co wy na to?
Grecja dla niepełnosprawnych
zpchr