Pytanie dotyczące zarobków

1. Data: 2008-08-23 08:42:23

Temat: Pytanie dotyczące zarobków
Od: Sebastian <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszyskich po dłuższej przerwie:)
Mam pytanko do osób obeznanych w zusach, podatkach, zarobkach itd
Posiadam rente rodzinną z ZUS-u
Jak wiadomo aby zus nie obniżył/ zawiesił mi renty nie mogę zarobić
wiecej niż 70 procent przeciętnego wynagrodzenia
na dzień dzisiejszy kwota przeciętnego wynagrodznia wynosi 2951,36
70%z tej kwoty wynosi 2065,95.
I teraz pytanie ile to jest na ręke ?
korzystałem z różnch kalkulatorów w internecie i mam pewne wątpliwości
czy to jest kwota 1421,26 czy może 1492,26.
A może jakaś inna ?
Ja skłaniałbym się ku tej niższej bo podobno osoba posiadająca rentę, w
zakładzie pracy nie ma naliczanej ulgi podatkowej.
Bardzo proszę o szybką odpowiedź, to dla mnie bardzo ważne
pozdrawiam Seba

2. Data: 2008-08-23 14:05:09

Temat: Re: Pytanie dotyczące zarobków
Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian pisze:

[..]
> I teraz pytanie ile to jest na ręke ?
> korzystałem z różnch kalkulatorów w internecie i mam pewne wątpliwości
> czy to jest kwota 1421,26 czy może 1492,26.
> A może jakaś inna ?

Tego nie wiedzą nawet ci z najdłuższymi brodami ;-))).
Ja swego czasu chciałem też tak samo jak Ty, wiedzieć co do gronia, ale
jak się okazuje, wskaźniki są w odniesieniu do średniej płacy
publikowanej przez gus za ubiegły rok... zatem możesz sobie wywróżyć z
fusów ile będziesz mógł zarobić w r. 2008, a dowiesz się dopiero po
opublikowaniu przez gus w 1 kwatrale 2009. Dla pocieszenie - kwotę renty
zusowskiej rozlicza się w ujęciu rocznym, więc możesz np. na ostatnie
dwa miesiące - październik i listopad wziąć bezpłatny :-). Grudnia nie
bierz pod uwagę, bo z reguły wypłatę za grudzień dostajesz w styczniu i
wlicza się to do następnego roku.
Reasumując - dokładnie się dowiesz 'po fakcie' wcześniej możesz tylko
szacować.

robercik-us

robercikus.małpka.gmail.com
www.audio.audacyt.pl
http://www.stres.1site.pl/
http://audiobooki.zlotemysli.pl/

3. Data: 2008-08-23 15:56:58

Od: interpio <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaraz, zaraz o ile dobrze Was rozumiem, to mając rentę rodzinną mogę
podjąć bez obawy o jej utratę legalną pracę?
To już piszę do Mikrotechu, czy są jakieś inne firmy tego typu co
oferują pracę via internet?
Pozdr. Piotr

4. Data: 2008-08-23 15:58:40

Od: Sebastian <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 23 Aug 2008 16:05:09 +0200, robercik-us napisał(a):

> [...]

> roku.
> Reasumując - dokładnie się dowiesz 'po fakcie' wcześniej możesz tylko

Chyba sie nie rozumiemy :)
wiec zadam pytanie inaczej, zarabiam 2065,95 brutto ile to jest netto
biorąc pod uwage ze pobieram rente z ZUS
pozdr.seba

5. Data: 2008-08-23 17:01:15

Od: interpio <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam jeszcze jedno pytanie, czy lekarz orzecznik może w związku z
podjęciem pracy obniżyć "grupę inwalidzką" i zabrać zasiłek
pielęgnacyjny lub całą rentę?
Tak się pytam, bo na komisji ZUS pierwsze pytanie orzecznika brzmiało:
Czy Pan pracuje?
Pozdrawiam Piotr

6. Data: 2008-08-23 17:46:39

Od: Sebastian <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 23 Aug 2008 08:56:58 -0700, interpio napisał(a):

rozumiem że masz gupe i rente rodzinna ?
Możesz pracowac i zarobic roczne nIe wiecej niz 70% sredniej krajowej bez
utraty swiadczenia

7. Data: 2008-08-23 17:47:19

Od: Sebastian <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 23 Aug 2008 10:01:15 -0700, interpio napisał(a):

> [...]
> pielęgnacyjny lub całą rentę?
> Tak się pytam, bo na komisji ZUS pierwsze pytanie orzecznika brzmiało:

nie moze

8. Data: 2008-08-23 18:28:35

Od: interpio <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Sie, 19:47, Sebastian <s...@p...onet.pl> wrote:

> nie moze

Dzięki Sebastian - już wpisałem się do bazy Mikrotechu.'
W poniedziałek wyślę do nich CV.
Pozdrawiam Piotr

9. Data: 2008-08-24 08:45:19

Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebastian"
> rozumiem że masz gupe i rente rodzinna ?
> Możesz pracowac i zarobic roczne nIe wiecej niz 70% sredniej krajowej bez
> utraty swiadczenia

W Mikrotechu az tyle nie daja.

Leszek

10. Data: 2008-08-24 09:20:33

Od: interpio <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Sie, 10:45, "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> wrote:

> W Mikrotechu az tyle nie daja.
>
> Leszek

Tylko czytając opinię o Mikrotechu, wydaje mi się, jakby ludzie nie o
wszystkim pisali, coś wspominają o jakiś karach, płatnych dostępach do
niektórych serwisów ale większość opinii jest pozytywnych.
Pozdr. Piotr

Co wy na to?
Grecja dla niepełnosprawnych
zpchr