Pytanie o ASO ??

1. Data: 2002-03-26 16:24:39

Temat: Pytanie o ASO ??
Od: "tomek D" <t...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Czy ktos moglby mi powiedziec co robic z czlowiekim (gdzie go wyslac) gdy po
zbadaniu krwi jego ASO=800 (norma=150 chyba). Gdzie moglbym znalezc
informacje o ASO, o badaniu krwi (chodzi mi o rozszyfrowanie oznaczen), o
powiazaniu ASO z bulami reumatycznymi itd...

Za info z gory dziekuje...

t...@b...gnet.pl

2. Data: 2002-03-26 22:28:34

Temat: Re: Pytanie o ASO ??
Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos moglby mi powiedziec co robic z czlowiekim (gdzie go wyslac) gdy
po
> zbadaniu krwi jego ASO=800 (norma=150 chyba).
Norma to ponizej 200jednostek

Gdzie moglbym znalezc
> informacje o ASO, o badaniu krwi (chodzi mi o rozszyfrowanie oznaczen), o
> powiazaniu ASO z bulami reumatycznymi itd...

ASO to badanie oznaczenia poziomu antystreptolizyny we krwi, czyli
przeciwcial przeciwko streptolizynie bakteri Steptococcus pyogenes. Bakteria
ta wywoluje przewaznie stany zapalne gardla zwane angina. Nastepnie moze
kolonizowac glownie zastawki w sercu i stawy wywolujac odpowiednio zapalenie
wsierdzia i wlasnie bole reumatyczne.
Leczenie standardowe Penicylina G lub Karbenicylina. powinien sobie z tym
poradzic lekarz rodzinny lub pediatra (nie znam wieku chorego). Leczenie
trwa nawet do roku, wiec cierpliwosci.
Powodzenia
violeczka

3. Data: 2002-03-27 21:46:09

Od: "Marcin Kołodziejczyk" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "violeczka" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> poradzic lekarz rodzinny lub pediatra (nie znam wieku chorego). Leczenie

Sugeruję też konsultację laryngologiczną- krypty migdałków podniebiennych są
częstym rezerwuarem paciorkowców (a penetracja antybiotyków jest tam
ograniczona ).
Odwagi
Marcin.

torbiel