Pytanie o objawy stwardnienia rozsianego

1. Data: 2006-06-03 20:23:29

Temat: Pytanie o objawy stwardnienia rozsianego
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Czesc, jestem mlodym mezczyzna (nieco ponad 25 lat) i znajoma (lat ok
50) zachorowala na stwardnienie rozsiane. Niepokoja mnie jej obiady -
zawroty glowy (utrata rownowagi) - z tego co sobie przypominam i ja
rowniez mam cos podobnego. Nie skojarzylem tylko, czy wynika to z
przemeczenia (dosyc czesto chodze niewyspany, duzo pracuje itd) czy
wystepuje rowniez i wtedy, kiedy jestem wypoczety. Z checia zrobilbym
sobie badania, tylko jakie (rezonans?). Tak w ogole to czy to
schorzenie zabija czy tylko utrudnia zycie?

Pozdr.

2. Data: 2006-06-03 20:51:43

Temat: Re: Pytanie o objawy stwardnienia rozsianego
Od: "Nelka" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy zabija...? hmmm...w pewnych przypadkach tak. Jest to bardzo ciezka
choroba, która z czasem sie pogarsza i moze doprowadzic do utraty
sprawnosci i dalej nawet do smierci. Nie ma nistety skutecznego
lekarstwa. Narazie trwaja badania nad lekiem podawanym domiesniowo, ale
jeszcze nie ma konkretnych wyników.
Musi Pan zrobic badania. Najlepiej jeżeli uda się Pan do lekarza
rodzinnego i dopiero po wstepnym badaniu da skierowania na dalsze -
jeżeli bedzie to konieczne. Prosze sie nie martwic :) nie są to
objawy az tak typowe dla stwardnienia. Najlepiej, jezeli powie Pan o
swoich obawach, dotyczących tej choroby, wtedy lekarz powinien
poinformowac jak przebiega taka choroba i jak jej zapobiec.
pozdrawiam i zycze zdrowia!
nelka

3. Data: 2006-06-04 14:00:25

Od: "Wiola" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sobie badania, tylko jakie (rezonans?). Tak w ogole to czy to
> schorzenie zabija czy tylko utrudnia zycie?

zawroty głowy u Ciebie mogą byc przyczyną przemęczenia bo jak piszesz często
chodzisz niewyspany, przyczyn moze byc jeszcze wiele np wady kręgosłupa
szyjnego, niskie cisnienie, problemy z błędnikiem, niedobór elektrolitów...
Skieruj nsie z tym problemem do lekarza rodzinnego a on uzna gdzie Cię dalej
pokierowac.
Nie wystawiaj sobie zaraz wyroku że to SM bo ta choroba ma jeszcze wiele
innych objawów: zapalenie pozagałkowe nerwu wzrokowego, podwójne widzenie,
oczoplas, drżenie zamiarowe, brak odruchów brzusznych, mowa skandowana,
parestezje kończyn, kurczowy niedowład kończyn dolnych, zaburzenia w oddawaniu
moczu.
Jesli chodzi o ozpoznanie i potwierdzenie SM wykonuje sie rezonans lub
tomografię głowy w celu wykycia róznej wielkości ognisk rozsianych
nieregularnie w obrębie układu nerwowego.
Pozdrawiam
Wiola

4. Data: 2006-06-04 14:53:43

Od: "agnesdz" <a...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stwierdzić czy masz SM może neurolog (skierowanie od rodzinnego i
oczekiwanie na przyjęcie od 1-3 miesięcy) po przeprowadzeniu badań: badania
odruchów neurologicznych, rezonans magnetyczny, badania płynu rdzeniowo
mózgowego.
Choroba solidnie utrudnia "normalne" życie i "pomaga" załapać wszelkie
infekcje, które z kolei mają często wpływ na pogorszenie stanu zdrowia.
Warto poczytać http://sm.esculap.pl/

Aga

Ciekawe kto wygra i dlaczego tak długo będą liczyć głosy?
nieprzyjemny oddech
Kregosłup szyjny.
konentrator tlenu
Nawroty grzybicy