Pytanie o wysiew

1. Data: 2005-03-08 12:54:01

Temat: Pytanie o wysiew
Od: "parrot" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Nabylam troche nasion i studiuje, studiuje. Niby wszystko proste, ale... Mam
kilka pytan:

1. Heliotrop - w instrukcji obslugi jest napisane, by wysiac w lutym-marcu
do skrzynek, a po 14-20 dniach pikowac do doniczek. Na etapie doniczek jest
napisane: "Poczatkowo temperatura niska 8-10 stopni, a potem niska 8-10
stopni". Moja nie rozumiec :/ Czyli jak z ta temperatura?

Poza tym, czy pikowanie do doniczek, oznacza od razu na balkon? I czemu
doniczki maja miec srednice 19-20cm - nie moga byc wieksze? Chcialam duze
donice...

2. Kompozycja niebieska (tak sie nazywa). I znow zagwozdka - "Zbyt geste
wschody przerwac". Czyli co wyrwac? I jak ocenic, ktore sa zbyt geste?
Przepraszam za glupie pytanie, ale nie znam sie na tym.

3. Szalwia omszona. Siew nasion w kwietniu-czerwcu pod oslonami. Kwitna od
czerwca do sierpnia.

Jesli kwitna od czerwca, to chyba nie od razu po wysianiu. Kiedy mozna
najwczesniej ywsiac szalwie? I co to znaczy pod oslonami? Mam zbudowac
szklarnie?

Pozdrawiam i raz jeszcze sorry za durne pytania.
parrot

2. Data: 2005-03-08 12:56:03

Temat: Re: Pytanie o wysiew
Od: "parrot" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorry za blad. Instrukcja mowi, ze doniczki dla heliotropow maja miec
srednice 9-10cm. To jeszcze gorzej.

Pozdrawiam
parrot

3. Data: 2005-03-08 13:09:00

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "parrot" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> do skrzynek, a po 14-20 dniach pikowac do doniczek.

> Poza tym, czy pikowanie do doniczek, oznacza od razu na balkon?

Nie. Po prostu masz postępować jak szkółkarz - wysiew, pikowanie,
szkółkowanie w doniczce 9-10 cm. Z tej doniczki dużą i dorodną sadzonkę
posadzisz już sobie do czego tylko chcesz, będzie miała dobrze rozwinięty
system korzeniowy. Aha - jakiej firmy nasiona? I nie przejmuj się dniami -
przepikujesz, jak będą miały tak ze 2-3 cm wzrostu. Przy okazji należy
leciuteńko uszczknąć końcówkę korzenia, choś przymusu nie ma.

> 2. Kompozycja niebieska (tak sie nazywa). I znow zagwozdka - "Zbyt geste
> wschody przerwac". Czyli co wyrwac? I jak ocenic, ktore sa zbyt geste?
> Przepraszam za glupie pytanie, ale nie znam sie na tym.

Nistety na oko...z 5 cm lub więcej od rośliny do rośliny. Ale wiesz, że może
Ci wyrosnąć coś w rodzaju dzikiej łąki? nie potrafię sobie tego wyobrazić w
donicy.

> [...]

> Jesli kwitna od czerwca, to chyba nie od razu po wysianiu. Kiedy mozna
> najwczesniej ywsiac szalwie? I co to znaczy pod oslonami? Mam zbudowac

Pod osłonami, czyli w szklarni, a w domu na parapecie:) Jeśli to faktycznie
omszona, to jest to bylina i kwitnie w _następnym_ (tu:2006) roku po
wysianiu. Jeśli masz ochotę na uprawianie, to sugeruję wysiew na balkonie do
skrzynki w maju-czerwcu, a parapety w domu teraz przydadzą się na coś
innego.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2005-03-08 14:09:29

Od: "parrot" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzieki. Rozjasnilo mi sie :)

Pozdrawiam
parrot

5. Data: 2005-03-08 17:00:41

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Wielkie dzieki. Rozjasnilo mi sie :)

A mnie się jeszcze przypomniał mój eksperyment z heliotropem sprzed lat - z
siewu zakwitł chyba dopiero w sierpniu. I najładniej kwitł tuż przed
przymrozkami :-(

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2005-03-08 19:22:22

Od: "parrot" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mnie się jeszcze przypomniał mój eksperyment z heliotropem sprzed lat -
> siewu zakwitł chyba dopiero w sierpniu. I najładniej kwitł tuż przed
> przymrozkami :-(
>
> Pozdrawiam, Basia.

Oj to smutne :(
Zobaczymy jak pojdzie u mnie (o ile w ogole cos wyrosnie).

Pozdrawiam
Renata

7. Data: 2005-03-08 19:31:53

Od: Guru <n...@n...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Mar 2005 15:09:29 +0100, "parrot" <p...@p...onet.pl>
wrote:

>Wielkie dzieki. Rozjasnilo mi sie :)

Nie przejmuj, sie, siej co jest, czesc zdechnie, czesc przezyje,
nauczysz sie.
--
Guru też uczący się
www.n-com.home.pl/foto

8. Data: 2005-03-08 19:38:49

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie przejmuj, się, siej co jest, cześć zdechnie, cześć przeżyje,
> nauczysz się.
> --
> Guru też uczący się

A co to za doniczki w których siałeś, one są z papieru ???
Myślę że można by nadmiar "rozrzucić" do kolejnych doniczek bo roślinki będą
miały za ciasno ;-)

Serdecznie Miłka

9. Data: 2005-03-08 21:23:33

Od: Guru <n...@n...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Mar 2005 20:38:49 +0100, "Miłka" <m...@t...pl> wrote:

> A co to za doniczki w których siałeś, one są z papieru ???
>Myślę że można by nadmiar "rozrzucić" do kolejnych doniczek bo roślinki będą
>miały za ciasno ;-)

One są z biopapieru, korzenie maja to niby przerastać, wiec można
wsadzać do doniczek wiekszych z tym papierem. Sie zobaczy czy to
dziala.
--
Guru

10. Data: 2005-03-09 07:09:41

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Guru" <n...@n...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> One są z biopapieru, korzenie maja to niby przerastać, wiec można
> wsadzać do doniczek wiekszych z tym papierem. Sie zobaczy czy to

Działa :-)

Pozdrawiam
Teresa

Pleioblastus