Pytanko :)

1. Data: 2002-10-20 19:43:43

Temat: Pytanko :)
Od: "La Luna" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Tak sobie siedze i pomyslalam ze sie Was spytam o cos. Juz kilka razy
uzyskalam tu pomoc, wiec moze i tym razem sie uda? :)

Sprawa ta bardzo mnie zastanawia juz w sumie od kilku miesiecy i chyba juz
dojrzalam do jej opisania :).
Kiedy to jadac na rowerze (co latem robie dosyc czesto) poczulam po kilku
zaledwie kilometrach jazdy bardzo silny bol w stopach, najpierw zaczely mi
dretwiec, coraz silniej, ale pozniej autentycznie bolec. Zejscie z roweru
pomagalo na chwile, ale kazda kolejna proba jazdy - to katusze od nowa. Do
domu wracalam na rowerze, ale prawde mowiac - z lzami w oczach i
zasisnietymi zebami. Z bolu. Kawalek drogi jechalam, kawalek szlam. Nigdy
czegos takiego nie doswiadczylam, choc na rowerze jezdze od lat.

Po powrocie do domu, gdy nog praktycznie juz nie czulam - poza ogromnym
bolem - okazalo sie ze pod paznokciami (nog, oczywiscie) - porobily mi sie
siniaki i to takie calkiem spore, pod cala plytka.
Gdy odpoczelam - po kilku godzinach nie czulam juz zadnych dolegliwosci poza
widokiem coraz bardziej ciemniejacych wylewow pod paznokciami.

Po jakims czasie siniaki porobily sie czarne, ale poniewaz problemow ze
stopami nie mialam - wiec machnelam na nie reka. Tyle ze za jakis czas jeden
paznokiec zaczal mi sie oddzielac, czulam ze nie jest normalnie
przyrosniety. W rezultacie obecnie (choc minely juz ze trzy miesiace) jeden
paznokiec nadal mam czarny (a raczej jest pod nim czarny siniak taki juz
troszke jakby zanikajacy, ale ciagle jest), a drugi - jest calkowicie
oddzielony od skory palca, trzyma sie tylko (calkiem mocno) w tym miejscu w
ktorym z niej wyrasta. Tzn. lezy stabilnie na palcu i gdybym go pomalowala
to nikt by sie nie zorientowal, ale nic poza tym.
Makabra jakas ;(
Nie wiem czy ja w czytelny sposob opisuje to wszystko, ale sie staram ;)
Sporo czasu juz minelo, mysle ze paznokiec powinien albo odpasc albo zaczac
odrastac. A ten nic. Drugi tez powinien juz wygladac normalniej - tez sie
buntuje.

W tamtym czasie mialam problemy z krzepliwoscia krwi, ale nie jakies
straszne - nie wiem czy mozna to na to zwalac. Mam tez arytmie serca, ale
kardiolog powiedziala mi ze to nie moze miec zwiazku. Pytala sie tylko czy
nie mam niewygodnego siodelka. Nie mam - jezdze na nim od lat.

Moze ktos ma jakis pomysl na wyjasnienie tej sprawy?
Oraz drugi - co mam zrobic zeby moje paznokcie zaczely wygladac normalnie?
Bo to ani estetyczne, ani wygodne - ten oddzielony paznokiec odczuwam
nieprzyjemnie, nie moge zalozyc ulubionych glanow bo mnie w niego draznia
;( Jest taki jakis obcy.
Brr..

No, tyle chcialam :)

Pozdrawiam
Agnieszka
--
http://www.zwierzeta.cisza.pl/

2. Data: 2002-10-21 09:39:22

Temat: Re: Pytanko :)
Od: "piotr panek" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bo to ani estetyczne, ani wygodne - ten oddzielony paznokiec odczuwam
> nieprzyjemnie, nie moge zalozyc ulubionych glanow bo mnie w niego draznia

Nie jestem medykiem, tylko człowiekiem, który miał kilka razy do czynienia z
paznokciami walniętymi np. młotkiem. Wtedy paznokieć jest "nieswój" i
odstaje, a pod nim jest fioletowy/czarny krwiak. Jeśli się da (ale nic na
siłę), to po prostu wyrwij go (brrrr) i powinien odrosnąć normalny.

3. Data: 2002-10-21 19:18:30

Od: "La Luna" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

Użytkownik "Ja" <n...@m...me> napisał w wiadomości

> Powinno sie wykonac bad. ukladu krzepniecia (na poczatek) i lepiej udaj
sie
> do lekarza

Wykonalam - mialam problemy z krzepliwoscia - zreszta juz o tym wspomnaialam
w poprzednim poscie ;)
Jednak nie byla to sprawa jakas szczegolnie powazna (wynikala z powiklan po
stosowaniu pigulek anty) i mysle ze w zadnym stopniu nie uzasadnia tego
koszmarnego dretwienia stop, pozniej ich bolu a nastepnie - robienia sie
siniakow pod paznokciami.
Tak mysle :)
Mam male problemy z sercem - ale kardiolog, specjalista zaburzen rytmu z
Instytutu Kardiologii (a wiec chyba znajacy sie na tym) - powiedzial mi ze
to nie moze miec zwiazku. Moja arytmia nie jest na tyle silna zeby cos
takiego wywolac.
Rozumiem ze sinaki mogly powstac z powodu tego zaburzenia krzepliwosci, ale
cos cala ta sytuacje wywolalo.
Tylko co?...

Pozdrawiam
Agnieszka
--
http://www.zwierzeta.cisza.pl/

4. Data: 2002-10-21 19:46:19

Od: "Ja" <n...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Użytkownik "La Luna" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
Powinno sie wykonac bad. ukladu krzepniecia (na poczatek) i lepiej udaj sie
do lekarza

3msie

5. Data: 2002-10-23 12:04:32

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> troszke jakby zanikajacy, ale ciagle jest), a drugi - jest calkowicie
> oddzielony od skory palca, trzyma sie tylko (calkiem mocno) w tym miejscu

Te "nieswoje" paznokcie jak najszybciej zerwij do końca!!! Albo sama (w
wannie po dugiej ciepłej kąpieli), albo jeśłi nie potrafisz - idź do
lekarza. Inaczej nowy paznokieć nie może normalnie rosnąć i wytworzy się
zdeformowany, deformacja taka zostanie ci na całe życie. Co prawda jeśłi
twoim ulubionym rodzajem obuwia są glany, to może to nie jest takie istotne,
ale może w sandałkach kiedyś też będziesz chciała pochodzić.

J. (z jednym "dziwnym" paznokciem po przepuszczeniu pewnej pani w
drzwiach...)

6. Data: 2002-10-23 18:15:53

Od: "La Luna" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

Użytkownik "Jarek P." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Te "nieswoje" paznokcie jak najszybciej zerwij do końca!!! Albo sama (w
> wannie po dugiej ciepłej kąpieli), albo jeśłi nie potrafisz - idź do
> lekarza.

Sama nie dam rady - probowalam :((( Bo sama widze ze nowy nie moze
wyrosnac - ten go blokuje.
A do lekarza ide w przyszly wtorek...
Czy boli takie zrywanie?... On sie trzyma calkiem mocno...

>Co prawda jeśłi
> twoim ulubionym rodzajem obuwia są glany, to może to nie jest takie
istotne,
> ale może w sandałkach kiedyś też będziesz chciała pochodzić.

Oczywiscie ze chodze w sandalkach - ale latem ;)
Na zime przyodziewam moje glany :)
Czasem cos innego, zaleznie od sytuacji, ale glany lubie. No i nie caly
dzien czlowiek w butach siedzi ;)

Pozdrawiam
Agnieszka
--
http://www.zwierzeta.cisza.pl/

7. Data: 2002-10-25 08:09:44

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy boli takie zrywanie?... On sie trzyma calkiem mocno...

Jesli lekaz nie jest rzeznikiem i da ci miejscowe znieczulenie, to nie
poczujesz nic. A i bez znieczulenia, jesli ten paznokiec sie juz rusza, to
znaczy ze sie trzyma tylko na naskorku. Jego zerwanie nie boli w sensie
doslownym, jest po prostu mocno nieprzyjemne, ale do przezycia. Od razu
mowie, ze po zerwaniu, poki nie odrosnie nowy bedziesz cierpiala na skutek
tego, ze to miejsce po paznokciu bedzie bardzo wrazliwe na dotyk. I tez nie
bedzie to bol, tylko nieprzyjemne wrazenie dotyku w nienormalnym miejscu. Ja
na palcu reki przecierpialem to bez problemow, ale Ty na nodze bedziesz
miala gorzej. Zwlaszcza, ze zima idzie i chodzenie w sandalkach raczej
odpada...

> Oczywiscie ze chodze w sandalkach - ale latem ;)

Do lata powinnas miec juz malutki paznokiec dosc dziwacznego ksztaltu i
barwy :-)
Powodzenia!

J.

Co innego zamisast Preductal MR ?
do ginekologów-Zespół Rokitanskiego-Kustner
Cytologia - wynik
szybkkie pytanko!!!!!!!!
Obojniaki