RAK - prosze o pomoc

1. Data: 2002-11-04 22:08:16

Temat: RAK - prosze o pomoc
Od: " > Paszko <" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo prosze o pomoc ludzi znających sie na onkologii.!!!

Pytanie: czy pacjent (lat 72, cieżko schorowany, po wylewie, paralizu, o
wielkiej ranie na prawym ludzie) moze byc podejrzany o chorobe raka prawego
płuca.

Przesłanki:
1. OB = 129 / 160
2. opis RTG płuca:
W polu środkowym płuca prawego stwierdza siej zmiany ogniskowe . Zmiana
miękkotkankowa widoczne w polu środkowym wielkości około 6cm wymaga dalszej
diagnostyki. Poniżej tego ogniska widioczne jest płyn w szczelinie
międzypłatowej ( oswłkowatego kształtu).
Płuco lewego bez zmian. Sylwetka serca powiększona.

Poprzednie rtg do porównania
Prawoboczne.
Ewentualne KT.

=====

Mam to zdjecie RTG i chcialbym sie skontaktowac z dobrym ontologiem, prosze
o namiary.

Dzieki za pomoc

p...@h...com

Pawel

2. Data: 2002-11-04 22:45:51

Temat: Re: RAK - prosze o pomoc
Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pytanie: czy pacjent (lat 72, cieżko schorowany, po wylewie, paralizu, o
> wielkiej ranie na prawym ludzie) moze byc podejrzany o chorobe raka

Niestety zadna z tych chorob "nie zwalnia" z mozliwosci zachorowania na raka
pluca.
Wazna sprawa bylaby tu raczej informacja czy jest palaczem papierosow i jaki
ma staz w tej dziedzinie.

> [...]
> międzypłatowej ( oswłkowatego kształtu).
> Płuco lewego bez zmian. Sylwetka serca powiększona.

Rownie dobrze to moze byc zmiana zapalna. Lekarz ktory opisywal to zdjecie
tez ma pewne watpliwosci skoro proponuje dalsza diagnostyke i ma racje. Tym
bardziej mozna miec watpliwosci czytajac opis w internecie.
Proponowalbym szukac pomocy u pulmonologa, bo to jest wlasciwy specjalista
od chorob pluc (w tym tez nowotworow).

Chris

3. Data: 2002-11-04 23:42:17

Od: " > Paszko <" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Pacjent nie pali ani nikt z domownikow.

PP

4. Data: 2002-11-05 13:04:32

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pacjent nie pali ani nikt z domownikow.

Prawdopodobienstwo nowotworu maleje ale nadal trzeba brac pod uwage takie
rozpoznanie i poddac pacjenta specjalistycznym badaniom.

5. Data: 2002-11-06 17:02:08

Od: "/jaro" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sama diagnostyka obrazowa (tzn zdj ęcia) nie wystarczy żadnemu onkologowi
.Rozpoznanie stawia się na podstawie badania hist-pat.W gre wchodzi jeszcze
gruźlica.
Gosia

czy ktoś sie "zawiódł" na pigułkach antykoncepcyjnych?
Co to są leki etyczne?
Zmiana tabletek
Pediatria Kubicka Kawalec
Poszukuję strony z opisem działania leków