RANDAP

11. Data: 2003-03-18 13:23:42

Temat: Re: Roundup
Od: "Wojciech Jakóbczyk" <s...@n...email> szukaj wiadomości tego autora

> Resztki cieczy użytkowej oraz wodę użytą do mycia wylać z dala od
> zbiorników i ujęć wodnych.
> Opróżnione opakowania zniszczyć i zakopać z dala od zabudowań.

gdzie to wyczytales??? w instrukcji stoi wyraznie - opakowanie zniszczyc i
traktowac jak odpady komunalne. nie karza wysylac w kosmos. ;)

wojtek

12. Data: 2003-03-18 13:27:17

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message
> [...]
> zupełnie nietoksyczny dla ludzi i zwierząt.

A srodki ostroznosci zostaly ustanowione celem zmylenia przeciwnika:

"W czasie pracy z preparatem stosować sprzęt i odzież ochronną, nie jeść,
nie pić i nie palić. Nie zbliżać się z otwartym ogniem.
Bezpośrednio po opryskiwaniu wymyć dokładnie aparaturę z dodatkiem
proszku do prania, a następnie węgla aktywnego (Carbopolu) i kilkakrotnie
przepłukać wodą. Następnie wymyć się dokładnie wodą i mydłem,
wypłukać usta, zmienić odzież.
Resztki cieczy użytkowej oraz wodę użytą do mycia wylać z dala od
zbiorników i ujęć wodnych.
Opróżnione opakowania zniszczyć i zakopać z dala od zabudowań.
W razie wystąpienia niepokojących objawów zgłosić się do lekarza."

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2003-03-18 14:05:08

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:V8Fda.83223$jP2.13418919@twister.neo.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> A srodki ostroznosci zostaly ustanowione celem zmylenia przeciwnika:

A co chciałeś się napić Roundapu? Jest to standardowa instrukcja, którą
można wykorzystać przy stosowaniu NaCl, czy ługu sodowego.
Roundup jest zaliczony do IV klasy toksyczności pestycydów, co oznacza,
że jest praktycznie nieszkodliwy (preparaty klasy I, II, III są szkodliwe a
IV zaliczone do pozostałych)
Pozdrawiam chemicznie Ja...cki

14. Data: 2003-03-18 14:05:48

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech Jakóbczyk" <s...@n...email> wrote in message

> gdzie to wyczytales??? w instrukcji stoi wyraznie - opakowanie zniszczyc i
> traktowac jak odpady komunalne. nie karza wysylac w kosmos. ;)

Na stronie u Krzysztofa: http://ogrod.to.jest.to/instrukcje/roundup.htm

Pozdrowienia,
Michal

15. Data: 2003-03-18 14:24:52

Od: "Wojciech Jakóbczyk" <s...@n...email> szukaj wiadomości tego autora

> Na stronie u Krzysztofa: http://ogrod.to.jest.to/instrukcje/roundup.htm

nie odpowiada to tresci instrukcji dolaczanej do preparatu.

wojtek

16. Data: 2003-03-18 14:40:38

Temat: Odp: Roundup
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b57936$qj4$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
którą
> można wykorzystać przy stosowaniu NaCl, czy ługu sodowego.

Fakt. Nawet na Siarkolu (V klasa toksyczności) instrukcja była podobna.

Kaśka

17. Data: 2003-03-18 15:37:22

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> Fakt. Nawet na Siarkolu (V klasa toksyczności) instrukcja była podobna.

Czyli jest jednak klasa V?

A w sprawie nieszkodliwosci Roundupu mozna sobie na przyklad poczytac
http://www.mindfully.org/Pesticide/2002/Roundup-Colo
mbia-LaDukeMar02.htm
Oczywiscie nie musi to byc prawda, ze Roundup rozpylany nad Kolumbia
w 2 miesiace zabil 178,377 zwierzat i spowodowal 4,289 przypadkow chorob
skory i przewodu pokarmowego u ludzi. Ale cos jednak w tym moze byc.

Pozdrowienia,
Michal

18. Data: 2003-03-18 16:11:46

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:S2Hda.83266$jP2.13484301@twister.neo.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Czyli jest jednak klasa V?

Hejka. Jak się wojuje to warto znać wroga:
Akty ustawowe dotyczące
ochrony roślin uprawnych

a.. Ustawa z dnia 12.07.1995
"O ochronie roślin uprawnych"