RANDAP

1. Data: 2003-03-15 14:59:20

Temat: RANDAP
Od: "%oil" <c...@a...konto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !Wyczytałem w archiwum grupy ze korzenie wyciętych drzew można
potraktować skutecznie środkiem o nazwie RANDAP.I moje pytanie jest
następujące czy ten środek jest wolnodostepny ,czy w byle miasteczku będę
mógł go nabyć w sklepie ogrodniczym ,jakie są wilkosci opakowania i w
przybliżeniu poprośże o cenę tego produktu.
Wybieram się na działkę letniskową przyjaciela i mamy ją trochę
prześwietlić ,a może są inne środki równie skuteczne a cenowo tańsze?

DZIĘKI!!

2. Data: 2003-03-15 17:10:50

Temat: Re: RANDAP
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wybieram się na działkę letniskową przyjaciela i mamy ją trochę
> prześwietlić ,a może są inne środki równie skuteczne a cenowo tańsze?

Ogólnie dostępny, małe opakowania, pierwsza grupa cenowa. PP.

3. Data: 2003-03-15 17:21:29

Temat: Odp: RANDAP
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik %oil <c...@a...konto.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b4vf92$n9r$...@a...dialog.net.pl...

> prześwietlić ,a może są inne środki równie skuteczne a cenowo tańsze?

Łopata, siekiera i własne ręce :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2003-03-15 18:40:44

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"1stgreen" <1...@w...pl> wrote in message

> Ogólnie dostępny, małe opakowania, pierwsza grupa cenowa. PP.

Niszczy cala roslinnosc jak leci :-(

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2003-03-15 19:28:13

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wybieram się na działkę letniskową  przyjaciela i mamy ją trochę
> prześwietlić ,a może są inne środki równie skuteczne a cenowo tańsze?

Rundap na pnie, stosuje się nie rozcieńczony. Zaraz po ścięciu drzewa, smaruje
się pędzlem powierzchnię karpy. Trzeba uważać aby nie pochlapać roślin które
mają pozostać. Pnie po ok 1 roku do 1,5 pruchnieją i można je np. przkopać.
Znam również inny środek, jest to tzw. łopatologia w połączeniu z siekierazadą,
daje skutek natychmiastowy, a po robocie dobra zimna zupka chmielowa.
Życzę powodzenia.
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

6. Data: 2003-03-16 09:45:41

Od: "Andrzej Błotnicki" <a...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
smaruje
> się pędzlem powierzchnię karpy. Trzeba uważać aby nie pochlapać roślin

Witam

Ja nawiercałem dziury w ściętym pniu od góry i tam wlewałem środek
wtedy roślina ma miększe szanse wchłonąć i nic nie spłynie

Pozdrawiam
Andrzej

7. Data: 2003-03-16 22:36:59

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a) w wiadomości: ...
>Łopata, siekiera i własne ręce :-)

Co przy okazji i na zdrowie wyjdzie wykonujacemu te prace :) zatem i zysk
pewien.
W koncu praca na dzialce to przyjemnosc.

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2003-03-16 22:55:58

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a) w wiadomości: ...
>Niszczy cala roslinnosc jak leci :-(

Ktos kiedys na grupie powiedzial, ze rdest ostrokonczysty odporny jest na
ten preparat.
Wiedzialem, ze jest to roslina z przyszloscia :))
(z punktu widzenia rosliny)

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2003-03-17 10:47:31

Od: "zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ten preparat.
> Wiedzialem, ze jest to roslina z przyszloscia :))

Z tej strony patrząc, to czarny dziki bez ma przed sobą kolosalną przyszlosc
,
moja meska polowa po dwoch latach walki (na nic sie zdaly moje protesty)
- zaprzestała wszelkich zabiegów na tym pieknym "drzewokrzewie".
Nie pomoglo nic, kilkakrotne wycinanie w pien, traktowanie rozcienczonym
lub stezonym rzeczonym preparatem. Teraz jest to jeden z najmilszych
zakatkow naszego ogrodu, który daje cień (bo wszysko inne nie zdążyło
jeszcze porosnac).
Zosia

10. Data: 2003-03-18 10:34:52

Temat: Re: Roundup
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Może warto wiedzieć:
"o herbicydzie, który został wykreowany przez chemików - glifozacie,
składniku aktywnego preparatu "Roundup".
Odkrycie glifozatu jest tylko pozornie przykładem odkrycia przypadkowego. W
laboratoriach znanej na rynku firmy Monsanto podjęto próbę wykorzystania
znanej od dawna reakcji kondensacji amin, aldehydu mrówkowego i kwasu
fosforowego (III) do syntezy nowych związków, z nadzieją, że któryś z nich
okaże się herbicydem. Spośród kilkuset otrzymanych tą drogą aminokwasów
fosfonowych jedynie dwa z nich okazały się regulatorami wzrostu roślin. I na
tym kończy się przypadek. Spekulacje na temat prawdopodobnego mechanizmu
działania tych związków doprowadziły dopiero do N-fosfonometyloglicyny -
glifozatu, aktywnego składnika powszechnie stosowanego również w Polsce
herbicydu "Roundup".

Glifozat jest herbicydem niemal doskonałym. Jest silnie toksyczny dla
roślin, w tym i tych odpornych na działanie innych herbicydów jak np. perz.
Łatwo i szybko ulega rozkładowi w glebie do nietoksycznych metabolitów:
amoniaku, fosforanów i niskocząsteczkowych związków organicznych oraz jest
zupełnie nietoksyczny dla ludzi i zwierząt. Jest on zatem, z całą pewnością,
herbicydem przyjaznym dla środowiska, pomimo że jest związkiem syntetycznym.
Kończąc ten historyczny przegląd niektórych osiągnięć chemii na drodze
uzyskania bezpiecznych ekologicznie pestycydów, chciałbym zwrócić uwagę
Państwa na jeszcze jeden aspekt omawianego zagadnienia. Stając przed wyborem
stosować czy nie stosować pestycydy trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że
łatwy dostęp do produktów rolniczych jest wynikiem rozwoju rolnictwa, w tym
zabiegów agrotechnicznych, a więc i stosowania pestycydów."
Całość: http://www.ar.wroc.pl/polish/aktualnosci/2002_10/wyk
lad.html

Pozdrawiam pochmurnie, acz z przejaśnieniami Ja...cki

żywopłot
zywopłot
wierzba iwa
[sprzedam] szambo, sławojka