Choinki - on top.

1. Data: 2002-12-26 00:16:21

Temat: Re: Choinki - on top.
Od: "Lalaith" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Darek Pakosz" <d...@t...uhc.lublin.pl> napisal w wiadomosci
news:Pine.LNX.4.30.0212271005170.20807-100000@trimed
.uhc.lublin.pl...
> Witam poswiatecznie,
>
> zyczliwy czlowiek wycial sobie moj swierczek (150 cm). Bardzo sie
> ucieszylem gdy rano odkrylem te niespodzianke. Rzeczywiscie to nie bylo
> dobre miejsce dla tego drzewka.
> Zostawil mi jednak, dla ozdoby sadze, piec galazek wyroslych tuz przy
> ziemi. Czy jest szansa, ze zwiazane, skierowane do gory galazki odrodza
> sie i powstanie z nich nowa roslina?
>
> Pozdrawiam przednoworocznie,
>
> D.P.

Witam!

O ile dobrze rozumiem, zostal w ziemi pieniek swierczka i dolny okólek
galezi. Jezeli galazki sa silne (a te najnizej polozone w wiekszosci
przypadków sa slabe), to wg mnie jest pewna szansa, ze galazki przejma role
przewodnika i drzewko zacznie rosnac. Ale szczerze mówiac chyba nie warto
próbowac, lepiej posadzic w to miejsce nowe drzewko. Tym bardziej, ze moze
to potrwac kilka lat, a drzewko nie bedzie mialo juz swojego ladnego
pokroju.

Pozdrawiam!

Ania Lecka

p.s.
Moze warto pomyslec o postawieniu w miejscu wycietego drzewka tabliczke z
podziekowaniem dla owego zyczliwca, który wykonal tak swietna robote? A
niechze sie czlek ucieszy! ;)

2. Data: 2002-12-27 09:16:24

Temat: Choinki - on top.
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam poswiatecznie,

3. Data: 2002-12-27 14:11:25

Od: a...@o...pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Darek Pakosz

> [...]
> Zostawil mi jednak, dla ozdoby sadze, piec galazek wyroslych tuz przy
> ziemi. Czy jest szansa, ze zwiazane, skierowane do gory galazki odrodza

Nasilniej rosnaca galazke poprowadz przy paliku, system korzeniowy jest
silny, to przyrosty beda duze,
jak nie bedzie ladna to moze nikt sie nie pokusi natepnym razem.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesien ?odzkich.
Boguslaw Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

4. Data: 2002-12-27 14:21:44

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak nie bedzie ladna to moze nikt sie nie pokusi natepnym razem.
> Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesien ?odzkich.

I takiej optymistycznej odpowiedzi sie spodziewalem.

Pozdr.

D.P.

5. Data: 2002-12-27 14:41:28

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Boguslaw Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomooci do
grup dyskusyjnych

> Nasilniej rosnaca galazke poprowadz przy paliku, system korzeniowy jest
> silny, to przyrosty beda duze,

A gdy juz to wszystko bedzie mialo ok 2m to umiejetnie to okrzesaj i
bedziesz mial porzadny palik pod winorosl. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2002-12-27 15:12:41

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Dec 2002, Janusz Czapski wrote:
> A gdy juz to wszystko bedzie mialo ok 2m to umiejetnie to okrzesaj i
> bedziesz mial porzadny palik pod winorosl. :-)
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Musialbym te winorosl prowadzic jako sznur pionowy a taka forma mi
nie "podchodzi". Ale to dobry pomysl. Genetycznie modyfikowane swierki w
ksztalcie umozliwiajacym latwe prowadzenie winorosli w formie Guyota.

Pozdr.
D.P.

7. Data: 2002-12-27 15:24:54

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Janusz Czapski

> [...]
>
> A gdy juz to wszystko bedzie mialo ok 2m to umiejetnie to okrzesaj i
> bedziesz mial porzadny palik pod winorosl. :-)

Nie po to będzie ratował świerka, aby palik robić-barbarzyńca.
Nie była to zbyt przemyślana odpowiedż.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

8. Data: 2002-12-27 15:38:54

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych >

> Nie po to będzie ratował świerka, aby palik robić-barbarzyńca.
> Nie była to zbyt przemyślana odpowiedż.

Co racja to racja! Ale wy o palikach to ja też, tak z rozpędu... W zasadzie
chodziło o podporę. I faktycznie całkowite okrzesywanie - nie konieczne.
U mnie winorośla "łażą" po nieokrzesywanych świerkach - i dobrze im tam!
:-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

Trawniki