IQ

1. Data: 2002-04-10 20:04:20

Temat: IQ
Od: "Voyt" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłem sobie teścik IQ na stronce PSP i stąd takie
pytanie?
Jakie minimum wymagane jest przez MENSE :-)))))
Tak z ciekawości pytam.

O jeszcze coś.
Robie taki test po raz pierwszy w życiu (pisze serio) i
wydaje mi się, że następne by już poszły lepiej bo gdzieś
tak w połowie zczaiłem o co naprawde chodzi.
Mensa chyba wykonuje jakieś testy próbne.
Czy statystycznie następne wyniki (oczywiście różne testy)
różnią się bardzo od tego pierwszego ?

pzdr Voyt

1. Data: 2002-04-10 20:31:36

Temat: Re: IQ
Od: "Voyt" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tak w połowie zczaiłem o co naprawde chodzi.
> Mensa chyba wykonuje jakieś testy próbne.
> Czy statystycznie następne wyniki (oczywiście różne testy)

Qrde tak mi się spodobało a tu chyba BŁĄD w teście.
Sprawdzałem sobie odpowiedzi i w zadaniu 16
pisze E(czyli 3) a powinno być D(czyli 2).
Nawet sobie specjalne rozrysowałem i nic innego mi
wyjść nie chce.

Voyt

1. Data: 2002-04-10 22:51:56

Od: "Wilczek" <w...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie minimum wymagane jest przez MENSE :-)))))

148

> Robie taki test po raz pierwszy w życiu (pisze serio) i
> wydaje mi się, że następne by już poszły lepiej bo gdzieś
> tak w połowie zczaiłem o co naprawde chodzi.

Oczywiscie, ze proces uczenia jest istotna zmienna zaklucajaca
dlatego np. wspomiana przez Ciebie Mensa pozwala robic kolejne
testy dopiero po roku. A testu Ravena jest znacznie trudniej
sie nauczyc niz niektorych "zagadek" z psphome.

> Mensa chyba wykonuje jakieś testy próbne.

???

> Czy statystycznie następne wyniki (oczywiście różne testy)
> różnią się bardzo od tego pierwszego ?

Nie da się odpowiedzieć na takie pytanie choćby z tego względu,
że to co robiłeś to nie narzedzie psychometryczne, choc
w pewnym stopniu bazowane na pytaniach wystapujacych w
profesjonalnych testach.

A co do pytania 16 to chyba masz racje, tez rzucilem na to
okiem i inaczj jak 2 nie chce wyjsc.

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@b...pl
ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

1. Data: 2002-04-11 03:30:28

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Zrobiłem sobie teścik IQ na stronce PSP i stąd takie
>pytanie?
>Jakie minimum wymagane jest przez MENSE :-)))))
>Tak z ciekawości pytam.
148, ale z zastrzeżeniem, że jest to wynik uzyskany przy użyciu testów
MENSY, bo tak naprawdę każdy rodzaj testów ma trochę inną skalę wyników.

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

1. Data: 2002-04-11 15:24:47

Od: g...@i...pl (psphome) szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Voyt" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

/.../
> [...]
> Sprawdzałem sobie odpowiedzi i w zadaniu 16
> pisze E(czyli 3) a powinno być D(czyli 2).
> Nawet sobie specjalne rozrysowałem i nic innego mi

No niech to dyabli....;)))). Masz rację Voyt!!! I pomyśleć, że nikt przez
ponad pół roku na to nie zwrócił uwagi. No ale to jeszcze jeden dowód,
że nawet w najlepszej rodzinie się zdarza .... (co, niech sobie kazdy sam
dopowie ;)). Nawet w teleskopie Hubble'a i innych aparatach kosmicznych
zdarzają się błędy, co jednak nie jest z naszej strony próbą wybielania się.
Testy były sprawdzane po wielokroć, przez wielu różnych ludzi - a tu masz
taki klops.
Nam - redakcji - należy się więc nagana w jadłospisie a Ty...
dostaniesz za to w nagrodę od nas specjalny medal Voyt'cie
(bądź przygotowany na przesyłkę z załącznikiem od psphome).

Rzecz zostanie poprawiona natychmiast.

> Voyt

pozdrawiam serdecznie
w imieniu redakcji psphome
guniek

p...@p...onet.pl
http://www.psphome.htc.net.pl

1. Data: 2002-04-13 12:03:04

Od: "Daniel B." <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hehe..informacja z "pierwszej" reki.

Minimum kwalifikujace do Mensy na podstawie testu matrycowego Ravena to 148
(wg skali Cattela).
Raczej nie ma testow probnych (no chyba ze za tkaie uznasz książeczki
sygnowane logiem Mensy).

Górną granicą tego testu jest obecnie 172 IQ.
Do testu mogą podchodzić ludzie w wieku od 16 lat.
To jest wszystko co tak na bieżąco pamiętam....jeśli ktoś jest ciekaw
dalszych szczegółów, to mogę skontaktować z "rzecznikiem prasowym" Mensy.

Pozdrawiam wszystkich

Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@p...bez.onet.spamu.pl> napisał w
wiadomości news:gn0abu06eneh62jm6253fi7m327avvn2rj@4ax.com...

1. Data: 2002-04-14 11:39:15

Od: "marta kowalska" <a...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Voyt <v...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> różnią się bardzo od tego pierwszego ?
>
> pzdr Voyt
>
> To jest własnie słaby punkt testów Mensy, tzn to, że są właśnie bardzo
słabo odborne na czynnik wprawy. Poza tym, należy pamiętać, że wszelkie testy
inteligencji są słabym narzędziem diagnostycznym przy wysokim IQ (tzn w miare
dobrze diagnozują upośledzenia i inteligencję przeciętna). Przy wysokim
ilorazie jest to tylko przybliżenie i dlatego trochę bezzasdne wydaje się
określanie dokładnego kryteium przyjęcia (np 148).

1. Data: 2002-04-15 19:24:42

Od: Katy <k...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Czy moglabym prosic o adres strony?

1. Data: 2002-04-15 19:42:17