Jest nowy konkurs! Prywatny.

1. Data: 2002-06-11 13:48:34

Temat: Jest nowy konkurs! Prywatny.
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ w konkursie Rafała jestem publicznie przez jakies tajne i
skorumpowane jury dyskryminowany ogłaszam mój prywatny konkurs. A co!!???
Do wygrania jest ufundowana przeze mnie książka R. Myśliwca "Ogród
winoroślowy".
Jest tam i o zasadach uprawy winorośli, i o zasadach cięcia i formowania
krzewów, i o odmianach wraz z ich walorami dekoracyjnymi, i fotografie są
ładne... :-))))
Nagrodzona będzie najbardziej interesująca wypowiedź na temat uprawy
winorośli ( może być nawet z negatywnym nastawieniem).
Powołuję JAWNE jury:
1. Janusz Czapski
2. Grzegorz Sapijaszko ( założył winnicę to na co mu ogród winoroslowy?)
3. Darek Pakosz ( ma już ogród winoroślowy i tak, i pewnie ma też tę
książkę)
/Grzegorz i Darek dowiedzą się o tym dopiero z tego komunikatu!/
:-))))))))))
Zasady konkursu:
1. Oceniane będą wszystkie wypowiedzi zamieszczone na grupie od dzisiaj
(10.06) do 30.06.2002 związane w jakikolwiek sposób z uprawą winorośli.
2. Jury nie będzie tolerowało prób skorumpowania jury.
Życzę sukcesów w konkursie! :-)))
Pozdrawiam :-)))
Janusz

2. Data: 2002-06-11 14:07:25

Temat: Re: Jest nowy konkurs! Prywatny. - 'dłuuuugie'
Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

No i co tu zrobić z winoroślą (winnąroślą - ? - ładniej by brzmiało)
Zaczęło się lat temu ok. 4 od tego, że ukradli mi (jeszcze właściwie
nie mnie) jeden krzak spod stodoły. Wykopali i zabrali - daj im Boże
dużo szczęścia - wokół stodoły było jeszcze parę innich krzaków.
Ponieważ nie specjalnie wiedziałem co te winne zarośla sobą
reprezentują nic im nie robiłem przez lat dwa. Nawet niczego sobie
wyrośnięte to to było - jedna ściana stodoły - niestety od strony
wschodniej. W efekcie w miarę słodkie były tylko te co leżały na dachu
(nie dość że dojścia brak to jeszcze dach od strony północnej). Na
trzeci rok postanowiłem je trochę odświerzyć (no raczej mocno)
poczytanie niewiele mi dało - nigdzie nie pisali co zrobić z winoroślą
która pierwsze liście ma na wysokości pięciu metrów nad ziemią - no to
potraktowałem ją drastycznie - uciąłem na wysokości jednego metra i o
mało co nie rozwaliłem ściany stodoły (drewniana) usiłując oderwać od
niej kłącza (gałęzie) tego winnego-zarośla. Z gałązek porobiłem
szczepki (50-80) i do piachu (resztę posiekałem na rozpałkę
sieczkanią), sąsiad akurat tępił swoją winorośł (połamała mu
brzoskwinę) to od niego też parę(-naście) wziąłem.
Na wiosnę wygrzebałem te kłącza z piachu i do ziemi. Efekt mizerny -
może z trzy wzeszły za to pod sieczkanią wzeszły dwie i rosły znacznie
szybciej chociaż w cieniu (pod orzechem). No nic dokupiłem trzy czy
cztery sadzonki w sMarkecie i nie tylko. Wsadziłem. Jeden pęd rósł
sobie i dorósł do jesieni do wysokołci 1m. - reszta lepiej nie mówić.
W każdym razie do jesieni nie zdechło. Przeniosłem sadzonki z pod
orzecha pod dom (strona południowa). No i czekałem wiosny.
Dzisiaj:
Pod stodołą jest parę gałązek (w zeszłym roku dorosły nawet do 1.5m
ale na wiosnę startują nowe ze starego pnia)
Pod domem:
z przeniesionego spod orzecha - parę gałązek po 30cm.
z sadzonek - została jedna trzy gałązki po 40 cm.

No to zobaczymy co będzie do jesieni

I to by było na tyle

Pozdrawiam
Qwax

3. Data: 2002-06-11 14:21:57

Temat: Re: Jest nowy konkurs! Prywatny.
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@p...pl> writes:

> [...]
> skorumpowane jury dyskryminowany ogłaszam mój prywatny konkurs. A
> co!!??? Do wygrania jest ufundowana przeze mnie książka R. Myśliwca

Aaa, skoro jestem w żury, to i do nagrody się dołączę: 10 sadzonek
Sibery. Na poczatek do małego ogrodu winoroślowego jak
znalazł. Odmiana odporna na choroby, na mączniaka rzekomego, na
mróz...

> /Grzegorz i Darek dowiedzą się o tym dopiero z tego komunikatu!/

Dobrze, że o tym mówisz... :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Żołądkowiec, krążąc po Lublinie,
Intonował hymny żalu: ,,Blinie,

4. Data: 2002-06-11 14:24:30

Temat: Re: Jest nowy konkurs! Prywatny. - Pytanie do Krzysztofa M.
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ponieważ w konkursie Rafała jestem publicznie przez jakies tajne i
> skorumpowane jury dyskryminowany ...

A gdzie to jest napisane, chętnie przeczytam?
;-)
To pewnie tak się czujesz jak ja w poprzedniej edycji, tyle, że wówczas o
ile się nie mylę, to ty wygrałeś?
8-P

> ogłaszam mój prywatny konkurs. A co!!???
> Do wygrania jest ufundowana przeze mnie książka R. Myśliwca "Ogród
> winoroślowy".

Ło Jezusiczku, a nie mógłbyś tego przełożyć na inny termin?
Np. na wakacje? Jak będę na urlopie?
;-)))

> Jest tam i o zasadach uprawy winorośli, i o zasadach cięcia i formowania
[...]
[...]

Całe szczęście, że nie ma was - piszących o winoroślach, więcej. Bo już
się bałem zalewu listów. A tak akurat oni i rozumiem, że i ty przynajmniej
przez miesiąc nic na ten temat nie napiszecie i wreszcie inni będą mogli
coś napisać o swoich ogrodach. [Przypominam, że czekam na takie listy.]

> Życzę sukcesów w konkursie! :-)))

A nie masz ochoty założyć grupy pl.rec.winorośle?
Tam ten konkurs bardziej by pasował?

Pytanie do Krzysztofa M.
Krzysztofie, czy zakładając tę grupę przewidziałeś jakieś sankcje albo
siły porządkowe, które nie dopuszczałyby prywaty [zajazdu] na grupie?
:-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

5. Data: 2002-06-11 14:25:08

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Qwax" <...@...q> writes:

[ciach ładny tekst]
> No to zobaczymy co będzie do jesieni

Do jesieni powinne urosnąć do 1.5 m. A wiosną powinieneś je ściąć,
zostawiając 2, 3 oczka.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Limeryki są zwięzłe, lecz nośne;
ciut frywolne, czasami zbyt głośne.

6. Data: 2002-06-11 16:26:40

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Janusz Czapski

> [...]
>skorumpowane jury dyskryminowany ogłaszam mój prywatny konkurs. A co!!???
>Do wygrania jest ufundowana przeze mnie książka R. Myśliwca "Ogród

Ales sie wydatkowal:-) Ty to masz gest, jak P.H.Barthel

>Jest tam i o zasadach uprawy winorośli, i o zasadach cięcia i formowania
>krzewów, i o odmianach wraz z ich walorami dekoracyjnymi, i fotografie są
>ładne... :-))))

No nie,to jak instrukcja obslugi telefonu komorkowego;-))

>Nagrodzona będzie najbardziej interesująca wypowiedź na temat uprawy
>winorośli ( może być nawet z negatywnym nastawieniem).

Janusz ,bardzo Cie lubie, ale odpusc sobie ,ja juz w markecie na winogrona
patrzec nie moge:-)

> [...]
>książkę)
>/Grzegorz i Darek dowiedzą się o tym dopiero z tego komunikatu!/

Calke szczescie ze w/g regulaminu nie mozecie sie wypowiadac na tematy
winoroslowe-ulga.

>Zasady konkursu:
>1. Oceniane będą wszystkie wypowiedzi zamieszczone na grupie od dzisiaj
>(10.06) do 30.06.2002 związane w jakikolwiek sposób z uprawą winorośli.

Jak to dobrze ze deszcz przestal padac,zamykam laptopa na klodke.

>2. Jury nie będzie tolerowało prób skorumpowania jury.
>Życzę sukcesów w konkursie! :-)))

Ze akurat ta grupe to musialo spotkac...

<Pozdrawiam :-)))
>Janusz
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

7. Data: 2002-06-12 09:03:05

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEEEECCDAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...
> Ales sie wydatkowal:-)
Lepszy rydz niż nic. Nie sądzę by nagroda typu Jeep Cheerokee była tu na
miejscu... :-)))
Towarzysko-symboliczna, nie krępująca i pożyteczna miała być. :-))
Ty to masz gest, jak P.H.Barthel
Przepraszam za właściwą mi ignorancję, ale kto to P.H.Barthel??????? I jaki
miał gest? Bo gest Kozakiewicza pamiętam...

> Janusz ,bardzo Cie lubie,

8-O

ale odpusc sobie ,ja juz w markecie na winogrona
> patrzec nie moge:-)
Noooo! Silnie wszedłeś w ten konkurs! :-))) To ostatnie zdanie już Cię
ustawia w kolejce po nagrodę... :-))))
A szczerze mówiąc, ja w markecie mam podobne odczucia. Wolę swoje.....
:-))))

> Calke szczescie ze w/g regulaminu nie mozecie sie wypowiadac na tematy
> winoroslowe-ulga.
A gdzie to było napisane??? Gadać to my możemy, natomiast do nagród
pretendowali nie będziemy.

> Ze akurat ta grupe to musialo spotkac...
Oj, rozgoryczenie przez Ciebie przemawia, że dopiero mnie bylo trzeba by
wpaść na taki prosty pomysł.....
Pozdrawiam :-))))))
Janusz

8. Data: 2002-06-12 09:07:42

Temat: UWAGA! Pula nagród wzrosła!!!
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m2fzztopyy.fsf@sapijaszko.net...
> [...]
> Sibery. Na poczatek do małego ogrodu winoroślowego jak
> znalazł. Odmiana odporna na choroby, na mączniaka rzekomego, na
Dzięki! Raczej liczyłem na Twój wkład intelektualny, ale jeżeli zwiększasz
pulę nagród to jeszcze lepiej! Bedą sadzonki winorośli wraz z instrukcją
obsługi!!! :-))))))
Pozdrawiam:-)
Janusz

9. Data: 2002-06-13 20:11:12

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Janusz Czapski

(...)

>Przepraszam za właściwą mi ignorancję, ale kto to P.H.Barthel???????

Janusz toz to autor przewodnika kieszonkowego pt:Storczyki dziko rosnace
:-)))
To nalezy wiedziec,szczegolnie kiedy przebywa sie na grupie pl.rec.ogrody.

10. Data: 2002-06-14 05:42:59

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEEEFLCDAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...
> Behalf Of Janusz Czapski

> (...)

> Janusz toz to autor przewodnika kieszonkowego pt:Storczyki dziko rosnace
> :-)))
A jakiż on miał gest???
> To nalezy wiedziec,szczegolnie kiedy przebywa sie na grupie pl.rec.ogrody.

Jak to mowią, każdy ma swoich znajomych :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

Miernik ph
brzoza himalajska padła
droga żwirowa
książka o wrzosach
Ma ktos kosiarke ze skretnymi przednimi kolami?