Świerk Brewera

1. Data: 2002-07-09 19:32:38

Temat: Świerk Brewera
Od: Maciek <m...@r...opole.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuje od dluzszego czasu swierka brewera.
Czy ktos moze mi podac adres (telefon) szkolki ktora posiadalaby w swej
ofercie to drzewko.
MD

2. Data: 2002-07-09 20:59:07

Temat: RE: Owierk Brewera
Od: a...@o...pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Maciek

>Poszukuje od dluzszego czasu swierka brewera.
>Czy ktos moze mi podac adres (telefon) szkolki ktora posiadalaby w swej
>ofercie to drzewko.
MD

To jedno z najpiekniejszych drzew iglastych,niestety rosnie bardzo
powoli,przyrosty roczne to okolo 10 cm. rocznie.
Moj egzemplarz 15-letni to tylko 2.50 m. wysokosci :-((
Swoich Ci nie wykopie ale sadze ze w Lodzi nie powinno byc problemow z
zakupem.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesien ?odzkich.
Boguslaw Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

3. Data: 2002-07-09 21:32:19

Od: "Jacek Kaliszan" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Moj egzemplarz 15-letni to tylko 2.50 m. wysokosci :-((
> Swoich Ci nie wykopie ale sadze ze w Lodzi nie powinno byc problemow z

Potwierdzam ...
Siewki kilkuletnie maja okolo 10 cm wysokosci.
Rosna bardzo wolno.
Ten okaz 15 letni wzmiankowany powyzej to na dodatek forma pendula jak
pamietam .
W Magii Ogrodów zaprezentowal sie Pan Grzegorz Nawój. Szczepiony egz przez
niego z rosliny jak powyzej wypuszcza przyrosty - pendulowate. ;-D
Uszanowanie
Jacek

4. Data: 2002-07-09 22:19:57

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Jacek Kaliszan

> [...]
>W Magii Ogrodów zaprezentowal sie Pan Grzegorz Nawój. Szczepiony egz przez
>niego z rosliny jak powyzej wypuszcza przyrosty - pendulowate. ;-D

Dobrze pamiętasz Jacku, niestety od Twojej poprzedniej wizyty urósł
niewiele.
To jest prawdopodobnie jedyny egzemplarz w kraju.
Rok temu podarowałem w Krakowie szczepiony z mojego ogrodu jeden ,jedyny
szczepiony ,przyjety, Jurkowi Zającowi
Sadze ze go nie zmarnował.:-((

Myslę że zasłużył na tego Brewera.:-(

Smutne w tym wszystkim to ze w swojej ksiazce 'Iglaki w pigułce' nie
wspomniał ze wiele z tych fotografowanych roslin pochodzi z ogrodu Bogusława
Radzimierskiego.

5. Data: 2002-07-10 05:03:52

Od: "Jerzy Zając" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski napisał(a) w wiadomości: ...

>Rok temu podarowałem w Krakowie szczepiony z mojego ogrodu jeden ,jedyny
>szczepiony ,przyjety, Jurkowi Zaj?cowi
>Sadze ze go nie zmarnował.:-((

Z wartosci tego prezentu zdawalem juz sobie sprawe wowczas, powiem szczerze,
nawet sie przerazilem. Swierk nie bez problemow przezyl zime, uschly mu paki
wierzcholkowe. Nie mam pojecia, co moglo byc przyczyna, byc moze 8 stopniowy
kwietniowy przymrozek, ktory dal w kosc wielu moim roslinom. Dlugo nie dawal
znakow zycia, ale igly mial w doskonalej kondycji. W tej chwili ma 1cm
przyrosty i widoczna chec do zycia.:-)

>Smutne w tym wszystkim to ze w swojej ksiazce 'Iglaki w pigułce' nie
>wspomniał ze wiele z tych fotografowanych roslin pochodzi z ogrodu
Bogusława
>Radzimierskiego.

To nie tak. Gdybym podal Ciebie, musialbym podac i innych, a nie wszyscy
sobie zyczyli jakiegokolwiek rozglosu. Ty wiesz, ze w tej ksiazeczce sa
fotografie Twoich roslin, niektore juz swietej pamieci, to tak na
marginesie, a to powinno Cie satysfakcjonowac. Ponadto we wstepie
podziekowalem wszystkim, ktorzy nie zamkneli
swojej bramy do ogrodu.

6. Data: 2002-07-10 06:48:22

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski napisał:

> Smutne w tym wszystkim to ze w swojej ksiazce 'Iglaki w pigułce' nie
> wspomniał ze wiele z tych fotografowanych roslin pochodzi z ogrodu Bogusława
> Radzimierskiego.

Moim zdaniem dobrze zrobił.
Czy po reklamie chcialbyś mieć w ogrodzie tłumy "pozyskiwaczy" ?
Krzysztof

7. Data: 2002-07-10 07:37:15

Od: "Too Old w pracy" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...agh.edu.pl...

Bogusława

> Moim zdaniem dobrze zrobił.
> Czy po reklamie chcialbyś mieć w ogrodzie tłumy "pozyskiwaczy" ?

A moim zdaniem powinien o tym uprzedzic i uzgodnić. Ale to tylko moje zdanie
;-)))

-
J.Krzysztof Chiliński
dom : j...@p...pl ; j...@p...onet.pl
praca : j...@i...pl
http://republika.pl/jkch1/
http://www.tymofarm.pl/

8. Data: 2002-07-10 09:32:50

Od: "Lech" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Maciek" <m...@r...opole.pl> napisal w wiadomosci
> Poszukuje od dluzszego czasu swierka brewera.
> Czy ktos moze mi podac adres (telefon) szkolki ktora posiadalaby w swej
> ofercie to drzewko.
> MD

Zob. np.
http://www.mojogrod.com.pl/oferta.htm
http://szkolka-zajda.bielsko.pl/szczepione.html
http://republika.pl/zywotnik/iglaki.html
http://www.sfischer.szczecin.pl/cennik.php
http://www.dobryogrod.com.pl/IglasteC5iwieksze.htm

Lech

9. Data: 2002-07-10 09:39:37

Od: "Marek Leda" <l...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kaliszan <s...@i...pl> napisał(a):

> Ten okaz 15 letni wzmiankowany powyzej to na dodatek forma pendula jak
> pamietam .

Nigdy nie slyszalem o formie pendula swierka Brewera. Naprawde jest cos
takiego? Czym w takim razie rozni sie od gatunku???

Pozdrawiam

Marek Leda

10. Data: 2002-07-10 09:41:59

Temat: Re: RE: Owierk Brewera
Od: "Marek Leda" <l...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest prawdopodobnie jedyny egzemplarz w kraju.

Jedyny? Czy dotyczy to tej enigmatycznej formy pendula (nieznanej mi),
czy typu?

Pozdrawiam

Marek Leda

kasztan choruje