czym zlikwidować pędraki chrząszcza majowego?

11. Data: 2003-03-31 22:57:18

Temat: Re: Witam
Od: "gosia M" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEGECLDMAA.radzimierski@ogrod
-botaniczny.pl...

> Behalf Of gosia M

> Jak maliny od 1 m do 1.5 mam na myśli rzędy.
> :-) Bogusław

A w rzędzie?
Pozdrawiam- dani

12. Data: 2003-03-31 22:57:22

Temat: Odp: Witam
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Moon <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b6agcq$27d$...@a...news.tpi.pl...

> W polskim klimacie?
> Mówisz o połowie września?
> Bo wcześniej, to owocują tylko w TESCO.

Lubelszczyzna.
Iza Zaliwska w ubiegłym roku ok.5 sierpnia, Iliczewskij Rannij 10 sierpnia,
Polar 20 sierpnia :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

13. Data: 2003-03-31 23:00:36

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik gosia M <g...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b6agcp$2bc$...@a...news.tpi.pl...
> A wiedeziałem że mogę na Was liczyć ! Dziękuję .
Zawsze do usług :-)))
> Jeszcze jedno pytanko.W jakich odstępach sadzi się winorośle ?

Zależnie od sposobu prowadzenia.
Możesz przyjąć sadzenie w szpalerze co 1,5m i tyle samo między rzędami.
Troche więcej czy trochę mniej nie zrobi wielkiej róznicy.
Pozdrawiam :-)
Janusz

14. Data: 2003-03-31 23:02:13

Od: "gosia M" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Lubelszczyzna.
> Iza Zaliwska w ubiegłym roku ok.5 sierpnia, Iliczewskij Rannij 10
sierpnia,
> Polar 20 sierpnia :-)))
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

O! O takie mnie chodziło (:-))
Bardzo dziękuję za te cenne informacje.
Pozdrawiam - dani

15. Data: 2003-03-31 23:05:58

Od: "gosia M" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Możesz przyjąć sadzenie w szpalerze co 1,5m i tyle samo między rzędami.
> Troche więcej czy trochę mniej nie zrobi wielkiej róznicy.

Dzięki, życzę Wam spokojnej nocy i miłego, wesołego dnia jutrzejszego
Pozdrawiam - dani (Daniel)

16. Data: 2003-03-31 23:07:44

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of gosia M

> A w rzędzie?
> Pozdrawiam- dani

Odległość pomiędzy poszczególnymi rzędami wynosi najczęściej 1,2-1,7m
Odległość między roślinami w rzędzie zaleznie od sposobu prowadzenia wynosi
0,8 do 1.80
:-) Bogusław

17. Data: 2003-03-31 23:08:11

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski <j...@t...pl> wrote:

, Polar 20 sierpnia :-)))

O matko! winogrona "polar"????
No to czekam na mango "jenisej"...

Moon

18. Data: 2003-03-31 23:16:07

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Moon <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b6ahnm$707$...@a...news.tpi.pl...
> Janusz Czapski <j...@t...pl> wrote:
>
> , Polar 20 sierpnia :-)))
>
> O matko! winogrona "polar"????
A dlaczego by nie? Bardzo przyzwoita odmiana (do obejrzenia na stronie
www.winogrona.org )
> No to czekam na mango "jenisej"...
A dlaczego by nie?? :-))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

19. Data: 2003-04-01 09:29:56

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik gosia M <g...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b6ahe0$647$...@a...news.tpi.pl...
> O! O takie mnie chodziło (:-))
> Bardzo dziękuję za te cenne informacje.
> Pozdrawiam - dani

Danielu! W najnowszym Kwietniku znajdziesz trochę informacji o winogronach
bezpestkowych. Mają one dużą zaletę. Można je przechowywać w stanie nie
tylko płynnym ale też zasuszonym .
A skoro jesteś w Skierniewicach to wstąp do dra.Liska w ISK i u niego
kupisz co Ci potrzeba.
Pozdrawiam - Jagoda

20. Data: 2003-04-01 10:52:48

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b6af79$qsj$1@atlantis.news.tpi.pl gosia M
<g...@g...pl> napisał(a):

> Jakie odmiany winogron polecilibyście do uprawy
> amatorskiej. Wymaganie stawiam następujące
> - wczesne owocowanie
> - deserowe
> - słodkie i zjadliwa skórka
> - odporne na choroby grzybowe żeby nie pryskać

Hejka. Polecam Muskat siedlecki. Jest to odmiana wyselekcjonowana przez
pana Jana Kopcińskiego, hodowcę amatora ze wsi Kopcie, gm. Suchożebry, pow.
Siedlce. Muskat siedlecki jest całkowicie odporny na choroby i szkodniki
oraz praktycznie całkowicie mrozoodporny (nie wymaga okrywania na zimę).
Owoce pyszne, duże barwy zielonkawo złocistej, słodkie z lekkokwaśną nutką,
bez pestek, w gronach o wadze 1,5 kg. W Polsce środkowo-wschodniej owocuje
pod koniec lipca. Powtarza owocowanie w drugiej połowie grudnia, zaś zebrane
w tym terminie owoce są przeznaczane do produkcji słynnych win lodowych
(Eiswein).
Do uprawy Muskata siedleckiego przydatne są w zasadzie wszystkie gleby
oprócz ciężkich i podmokłych iłów oraz lekkich, suchych piasków. Lubi
stanowiska słoneczne, znosi półcieniste. Wymaga nawożenia mineralnego w
wysokości 2 kg NPK na 1 ar w stosunku )0,6:0,4:1,0. Nie toleruje nawożenia
organicznego obornikiem czy kompostem (opadają zawiązki owoców). Lubi lekko
zasadowy odczyn gleby.
Nasiona Muskata siedleckiego wysiewamy w drugiej dekadzie lipca po trzy
nasiona w dołki głębokości 8-10 cm., w rzędach o rozstawie 125 cm.
Odległości w rzędzie 60 -80 cm. Do zimy wytworzy pędy wysokości do 1,5 m.,
na których będzie owocował w przyszłym roku. Ewentualne zachwaszczenie
likwidujemy Rondupem, na który Muskat siedlecki jest całkowicie uodporniony.
Życzę powodzenia w uprawie Ja...cki

zaprojektować ogród
Kłopoty z opuncjami
szukałem w wyszukiwarce i nic