kłopot ze świekiem..Pomocy!!

1. Data: 2002-06-07 11:15:08

Temat: kłopot ze świekiem..Pomocy!!
Od: "Czarodziej" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miesiąc temu kupiłem w szkółce świerk srebrny kłujący "Glauca", około 130cm
wysokości. Posadzony został w miejscu lekko zacienionym wśród starych sosen
na glebie piaszczystej lecz wzbogaconej solidnie o specjalną ziemię do
iglaków. Po tygodniu jedna strona drzewka, a dokładnie południowa, zaczęła
żółknąc. Początkowo nie zwróciłem na to uwagi bo reszta drzewka wypuszczała
swoje "pędzelki". W tej chwili stał całego drzewka budzi mój niepokój. Kolor
nie jest już taki soczysty i zaczyna drzewko żółknąc też od spodu, choć
jedna strona nadal jest prawie bez zarzutu. Szukałem śladów jakiś
szkodników. Nie znalazłem ani "golasów" od przędziorków czy też śladów mszyc
(białe naloty). Nie jestem fachowcem więc może coś przeoczyłem. Przypomniało
mi się też, że podlewałem kiedyś świerk w upalny dzień wiec może sparzyłem
gałązki. Bardzo proszę o pomoc. Jest to moje pierwsze drzewko i chciałbym je
uratować.

Pozdrawiam.. Jarek z Gdyni

2. Data: 2002-06-11 21:16:58

Temat: Re: kłopot ze świekiem..Pomocy!!
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Czarodziej" <r...@p...onet.pl> napisał
> Przypomniało
> mi się też, że podlewałem kiedyś świerk w upalny dzień wiec może sparzyłem
> gałązki.

Myślę, że nie mogło dojść do oparzenia przez podlewanie.
Kiedy nic nie widać to może szkodzi coś co znajduje sie poza zasięgiem
wzroku. Myślę o glebie.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2002-06-12 16:39:27

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Czarodziej" <r...@p...onet.pl> napisał
>
> Myślę, że nie mogło dojść do oparzenia przez podlewanie.

A ja myślę ,że mogło - jeśli krople wody utrzymywały się na liściach i było
duże nasłonecznienie to działały jak soczewki .

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

4. Data: 2002-06-13 03:55:44

Od: "j.bomba" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Czarodziej" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> gałązki. Bardzo proszę o pomoc. Jest to moje pierwsze drzewko i chciałbym

Efekty spacerów mojego psa są podobne przy nie zabezpieczonych iglakach.
j.bomba

5. Data: 2002-06-13 06:41:16

Od: "Czarodziej" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za wszystk.rady...z tym pieskiem to raczej nie mozliwe..bo zadnego w
poblizu nie ma..ale sa kocury..kto wie..ale chyba znalazlem
przyczyne...przedziorki jednak..male ale skuteczne...opryskalem Talstarem..i
bede czekac..tylko w sklepie gosc poradzil 4 ml na litr wody a w instr. 1/8
na litr....wiec jak ma byc??

6. Data: 2002-06-13 12:10:04

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Too old..." <j...@p...pl> napisał

> A ja myślę ,że mogło - jeśli krople wody utrzymywały się na liściach i
było
> duże nasłonecznienie to działały jak soczewki .

Krzyśku. Uwierzę Ci jeżeli:
-polejesz jakiegoś świerka w czasie dużego nasłonecznienia (w mojej
obecności).
-pokażesz mi skutki jakie opisałeś
Oczywiście przekaże Ci kilka świerków w zamian ta ten "zniszczony".
Jeżeli okaże sie, ze skutków takich brak to ja wybiorę sobie z Twojego
ogrodu kilka roślin które będą mi odpowiadały.
Dodam, że wybiorę sobie iglaki karłowate, rzadko spotykane w przyrodzie :-).
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

7. Data: 2002-06-13 15:41:49

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> było
>
> Krzyśku. Uwierzę Ci jeżeli:
> -polejesz jakiegoś świerka w czasie dużego nasłonecznienia (w mojej

Taki efekt widziałem często na karoserii samochodów mytych w słońcu - wydaje
mi się ,że skoro lakier tak reaguje na silne słońce i krople to skórka
roślin też może nie być odporna na takie podlewanie .

> [...]
> ogrodu kilka roślin które będą mi odpowiadały.
> Dodam, że wybiorę sobie iglaki karłowate, rzadko spotykane w przyrodzie
:-).

Możesz bez tego brać co chcesz z mojego ogrodu - akurat z iglaków karłowych
jest do wyboru ;
-10 sosen (tak do 5 piętra ;-))
-cis (do 1 piętra)
-tuja (do 1 piętra )

Sosny oddaję - trzeba tylko wykopać ;-)))

Wszystkie karłowe rosną u Bogusława - a jego roślinami nie dysponuję ;-))))

Aha - chyba ,że myślisz o tych które opisywałem w wątku - "dzisiaj " -
niestety posadziłem je poza domem (dla kogoś kogo kochałem ),ale gdyby ktoś
je ruszył zabił bym na miejscu .

8. Data: 2002-06-13 20:11:14

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Too old...

(...)
>Wszystkie karłowe rosną u Bogusława - a jego roślinami nie dysponuję ;-))))

Krzysztof,a winorosli w moim ogrodzie nie zauwazyles :-))

J.Krzysztof Chiliński
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

9. Data: 2002-06-14 13:46:01

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mi się ,że skoro lakier tak reaguje na silne słońce i krople to skórka
> roślin też może nie być odporna na takie podlewanie .

Powinieneś od razu tak napisać.
"Igły świerków niszczą się po podlaniu co sadzę po obserwacji karoserii
samochodowych."
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

10. Data: 2002-06-15 12:14:30

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wydaje
>
> Powinieneś od razu tak napisać.
> "Igły świerków niszczą się po podlaniu co sadzę po obserwacji karoserii

Tak jeszcze się pozastanawiałem i myślę ,że w naturze bardzo rzadko są
sytuacje gdy przy dużym nasłonecznieniu pada deszcz , zazwyczaj robi się
pochmurno przedtem . Myślę więc ,że mam rację - gdyż rośliny nie mogły
wykształcić przystosowań do pełnego słońca i wody równocześnie - nie miały
takiej potrzeby.

dyzur
duzur
deszcz.