kłopot ze świekiem..Pomocy!!

następny post »
From: "Czarodziej" <r...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: kłopot ze świekiem..Pomocy!!
Date: Fri, 7 Jun 2002 12:15:08 +0100

Miesiąc temu kupiłem w szkółce świerk srebrny kłujący "Glauca", około 130cm
wysokości. Posadzony został w miejscu lekko zacienionym wśród starych sosen
na glebie piaszczystej lecz wzbogaconej solidnie o specjalną ziemię do
iglaków. Po tygodniu jedna strona drzewka, a dokładnie południowa, zaczęła
żółknąc. Początkowo nie zwróciłem na to uwagi bo reszta drzewka wypuszczała
swoje "pędzelki". W tej chwili stał całego drzewka budzi mój niepokój. Kolor
nie jest już taki soczysty i zaczyna drzewko żółknąc też od spodu, choć
jedna strona nadal jest prawie bez zarzutu. Szukałem śladów jakiś
szkodników. Nie znalazłem ani "golasów" od przędziorków czy też śladów mszyc
(białe naloty). Nie jestem fachowcem więc może coś przeoczyłem. Przypomniało
mi się też, że podlewałem kiedyś świerk w upalny dzień wiec może sparzyłem
gałązki. Bardzo proszę o pomoc. Jest to moje pierwsze drzewko i chciałbym je
uratować.

Pozdrawiam.. Jarek z Gdyni