RE: pyszności z dziecinstwa

1. Data: 2000-02-13 10:32:41

Temat: RE: pyszności z dziecinstwa
Od: a...@w...com (Anna Sekulska) szukaj wiadomości tego autora

moja babcia robila NIESAMOWITE konfitury z dyni i jeszcze czegos. I
wlasnie tego czegos nie moge odswiezyc z pamieci, zeby sobie takie
zreobic.

Moze ktos zna przepis na konfitury z dyni? ....

Anka
--
Najnowsze oferty pracy: http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/

1. Data: 2000-02-13 11:42:18

Temat: Przecier z dyni, bylo: pyszności z dziecinstwa
Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Feb 2000, Anna Sekulska wrote:

> Moze ktos zna przepis na konfitury z dyni? ....

Konfitur nie robiłam, a jedynie coś w rodzaju przecieru-powideł.
Obraną ze skóry dynię (1 kg) gotuje się w niewielkiej ilości lekko
posolonej wody do miękkości, następnie przeciera się przez nylonowe sitko.
Do rondla (albo garnka o grubym dnie) wrzuca się dynię, cukier (1/2 kg),
kilka goździków, startą skórkę z dwóch cytryn i łyżeczkę startego imbiru
(lub w proszku, ale świeży lepszy). Następnie całość gotuje się na
niewielkim ogniu około godziny do uzyskania konsystencji gęstej śmietany,
często mieszając.

Nadaje się do nadziewania ciast i do chlebka.

Zuzanka

--
jgs A Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak - <z...@t...eu.org>
__/_\__ http://muzeum.topnet.pl/ - Muzeum Rzeczy Nieistniejących