takie tam, o cebuli ..

1. Data: 2001-09-05 18:40:11

Temat: takie tam, o cebuli ..
Od: "lukas" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nawet nie wiem czy pisac ..

posikalem cebule 1 , posypalem sola i dalem kopiata lyzke cukru + ziola +
ex-vir
po pol godzince dodalem do pomidorow - fajne takie slodkawe ! :))

ostatnio sie zazeram cebula :))) .. ludzie sie jakos tak patrza :)
no co ? :-o huuuu

a co mozna jeszcze "dziwnego" zrobic z cebuli ? (cos o jakiejs marmoladzie
slyszalem .. ale do czego ? do miecha?)

pa-lukas

1. Data: 2001-09-05 18:48:07

Temat: Re: takie tam, o cebuli ..
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik lukas <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9n5rhv$c43$...@n...onet.pl...
> [...]
> no co ? :-o huuuu
>
> a co mozna jeszcze "dziwnego" zrobic z cebuli ? (cos o jakiejs marmoladzie

Ty się Krysi zapytaj, tej zza słupa, hehe, ona cebulowo-marmoladowa jest,
poniekąd.

Wkn ;-)

1. Data: 2001-09-05 18:52:23

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 5 Sep 2001 21:40:11 +0300, "lukas"
<l...@p...onet.pl> wrote:

>***nawet nie wiem czy pisac ..*************
>
>posikalem cebule 1 ,

tez sie tak zastanawiam.... ;)))

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-05 18:55:43

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Ty się Krysi zapytaj, tej zza słupa, hehe, ona cebulowo-marmoladowa jest,
>poniekąd.
>
>Wkn ;-)

do miecha. Smazyc bardzo powoli i bardzo dlugo cebule w
plasterkach , moze sobie brazowiec, podduszac sie, nieprzykrywac,
nie dodawac wody, niech sie tak smazy na wolnym ogniu w odrobinie
oliwy, niech brazowieje, potem , jak juz miekkawa, dodac cukru, a
on sie zacznie karmelizowac...az cebula dojdzie..posolic....nie
spalic...nie dymic...mozna ewentualnie skropic woda jakby za
bardzo wyschlo...ma byc miekka cebula w ciagnacym sosiku. calosc
w kolorze brazowym

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-05 19:21:43

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lukas" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Hejka;-)))))))))))

> posikalem cebule 1 , posypalem sola i dalem kopiata lyzke cukru + ziola +

Hmm i dobra byla ta cebula?

A jak tak namietnie jadasz cebule na slodko to sobie rob syropek i spijaj
lyzkami, jak bede chora i beda we mnie wmuszac schowam dla Ciebie;-)))

Ostatnio jadlam tarte cebulowa i byla calkiem pyszna, jak znajde przepis to
wklepie, a moze ktos z Was zna?

Pozdrawiam,

Kaliope

--
Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl

1. Data: 2001-09-05 19:22:40

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"lukas" <l...@p...onet.pl> wrote:

>a co mozna jeszcze "dziwnego" zrobic z cebuli ?

Kugel z cebuli znaleziony w zeszycie "Świat na widelcu" pod
hasłem kuchnia żydowska

Cytuję własnymi słowy...

3 cebule (30dag) pokroić w drobną kostkę. 2 łyżki masła stopić
i dodać do utartych do białości 3 żółtek, dodać cebulę, 3 łyżki
błki tartej, sół i pieprz. Starannie wymieszać. teraz 3 białka
ubić na sztywno o lekko mieszając dodać do masy. Wysmarować
naczynie żaroodporne łyżką masła i upiec całośc w temperaturze
180C przez około 50 minut. Patykiem spprawdzić czy gotowe.
Podajemy z pieczywem i sałatą.

agataW.

1. Data: 2001-09-05 19:41:27

Od: "lukas" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> wrote in message

> tez sie tak zastanawiam.... ;)))

jakies cenne mysli ??.. :))

lukas - rozpakowany

1. Data: 2001-09-05 19:44:57

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 5 Sep 2001 22:41:27 +0300, "lukas"
<l...@p...onet.pl> wrote:

>"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> wrote in message

>jakies cenne mysli ??.. :))

raczej staram sie to sobie wyobrazic...no dobra, juz nie bede

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-05 19:58:19

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie, ze znam. To jest kuchnia belgijska (chyba)

Cytuje (chyba z maja tego roku, sama siebie szukalam na Google)

Skladniki (danie podstawowe dla 4-6 osob):
800 g cebuli
200 g szynki gotowanej lub surowej wedzonej
4 jajka
1/4 l gestej smietany
peczek pietruszki i szczypiorku (wlasciwie : ciboulette, zwana chyba "dzikim
czosnkiem"
sol, pieprz, galka muszkatolowa
paczka (400 g) kruchego ciasta) gotowego (lub zrobic samemu : 250 g maki,
125 g
margaryny, sol, troche wody : wzystko zasiekac, szybko wyrobic i schlodzic w
lodowce przez 30 min.

Wykonanie :
Posiekac cebule i szynke. Cebule lekko przesmazyc (nie zlocic). Wymieszac
przemazona cebule z szynka, jajkami rosmaconymi ze smietana, dodac sol,
pieprz,
galke i posiekana zielenine.
Ciasto rozwalkowac i wylepic nim forme z podniesionymi brzegami. Wlac
przygotowana mase i piec 25-30 min. w srednio goracym piekarniku.
Osobiscie podaje ta tarte z salatka z pomidorow.

Milego krojenia cebulki !
--
Niesz !

1. Data: 2001-09-05 20:20:27

Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jeszcze dodam cebule faszerowaną:-)
Przeszukałam biurko ale za Chiny znaleźć zeszytu nie mogę:-(( Może ktoś ma
ten przepis i Ci poda?
DominikaNM

Mam boczek :)
Pasteryzacja w piekarniku z termoobiegiem
pomocy!!!
Od 2 lat was czytam
gofry ok. 16-tej ;-)