Rak.

1. Data: 2005-05-04 18:43:10

Temat: Rak.
Od: "Chyna " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak rozpoznać, że ma się raka krtani/języka?

Pozdrawiam,
Chyna.

2. Data: 2005-05-04 20:41:58

Temat: Re: Rak.
Od: "Maciek Bolanowski" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak rozpoznać, że ma się raka krtani/języka?
>
> Pozdrawiam,
> Chyna.
Ja wlasnie chyba mam :)

patrz pare postow wstecz... Z tego co sie dowiadywalem to krtan:
krwioplucie, uczucie "czegos w gardle", nawracajace infekcje gardla (i
okolic :)), powiekszone wezly chlonne na szyji (?), problemy z przelykaniem,
utrata masy ciala bez wiekszego powodu, ciagla chrypka, przewlekly bol
gardla i przewlekly kaszel lub zmiana jego charakteru (?). Podwyzszone
ryzyko to palenie papierosow, spiewanie/krzyczenie/niepoprawna technika
mowienia, duze ilosci wysokoprocentowych alkoholi ew inne czynniki
podrazniajace (chemikalia, goraca herbata :))
Jezyk... No to widac :P Zwrocilbym uwage na jakies nie gojace sie takie
jakies wrzody, naloty, plamy, krwotoki. Zaniepokoilo by mnei tez jakies
poluzowanie zebow przebarwienia itd. A czynniki ryzyka takie same z tego co
wiem...

3. Data: 2005-05-04 21:04:33

Od: "Chyna " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek Bolanowski <l...@g...pl> napisał(a):

> patrz pare postow wstecz... Z tego co sie dowiadywalem to krtan:
> krwioplucie,

- odpada;

>uczucie "czegos w gardle",

- typowe dla nerwicy, wiem coś o tym, odpada;

> nawracajace infekcje gardla (i okolic :)),

- od dziecka, taki urok, więc chyba (?) odpada;

> powiekszone wezly chlonne na szyji (?),

- szyi ;), też właściwie okresowo od dziecka, chyba (?) odpada;

> problemy z przelykaniem,

- odpada;

> utrata masy ciala bez wiekszego powodu,

- odpada;

>ciagla chrypka,

- odpada;

> [...]

technika mowienia, duze ilosci wysokoprocentowych alkoholi ew inne czynniki
> podrazniajace (chemikalia, goraca herbata :))

- jak najbardziej nie odpada (faje, piwo, śpiew, herbata);

> Jezyk... No to widac :P Zwrocilbym uwage na jakies nie gojace sie takie
> jakies wrzody, naloty, plamy, krwotoki.

- odpada;

No to kurcze co mi jest?!

;}

Pozdrawiam...
Chyna.

4. Data: 2005-05-04 21:11:54

Od: "Maciek Bolanowski" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - odpada;
> - odpada;
> - odpada;
> - odpada;
> - odpada;
> - odpada;
>
> No to kurcze co mi jest?!
???????????????????????????????????

5. Data: 2005-05-05 06:34:08

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 5/4/2005 10:41 PM,Użytkownik Maciek Bolanowski usiadł wygodnie i
napisał:

> patrz pare postow wstecz... Z tego co sie dowiadywalem to krtan:
> krwioplucie,

Krwioplucie pozwala podejrzewać zmianę w obrębie oskrzeli a nie krtani.

uczucie "czegos w gardle", nawracajace infekcje gardla (i
> okolic :)), powiekszone wezly chlonne na szyji (?)

Nie zawsze są powiększone węzły chłonne, a nawet jeśli są, wcale nie
muszą wskazywać na chorobę nowotworową. Na nowotwór w obrębie krtani
konkretnie. Może to być objaw chłoniaka na przykład.

> problemy z
> przelykaniem,

?? To raczej wskazówka do zmiany w obrębie przełyku :)

> utrata masy ciala bez wiekszego powodu,

Utrata masy ciała jest symptomem zaawansowania choroby, nie objawem
początkowym.

> ciagla chrypka,
> przewlekly bol gardla i przewlekly kaszel lub zmiana jego charakteru
> (?).

Kaszel niekoniecznie towarzyszy zmianom w krtani.

> [...]
> jakies wrzody, naloty, plamy, krwotoki. Zaniepokoilo by mnei tez jakies
> poluzowanie zebow przebarwienia itd. A czynniki ryzyka takie same z tego

W domu mam taką jedną fajną książkę i tam jest trochę o nowotworach
krtani i języka.

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

6. Data: 2005-05-05 06:35:21

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał:

> Ja wlasnie chyba mam :)

Nie przesadzaj. To, czy masz, czy nie masz można z całą pewnością
stwierdzić po pobraniu wycinka z podejrzanego miejsca i badaniu hist-pat.

Krusz.

--
Kruszyna
GG 3084947

7. Data: 2005-05-05 07:41:35

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 5/5/2005 8:34 AM,Użytkownik Kruszyzna usiadł wygodnie i napisał:

> Krwioplucie pozwala podejrzewać zmianę w obrębie oskrzeli a nie krtani.

A pardon, jednak może:
http://www.emedica.pl/szczeg_choroby.php3?nr=193&typ
=1
Przepraszam za gadanie pomimo braku wiedzy.
Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

8. Data: 2005-05-05 22:53:12

Od: "Maciek Bolanowski" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - od dziecka, taki urok, więc chyba (?) odpada;

tak o tym myslalem troche i wymyslilem ze w sumie z tego co wiem - tak jest
to jeden z czynnikow mogacych niepokoic. Nazwal bym to moze raczej nie
objawem ale przyczyna. Oczywiscie to nic nie znaczy - tylko jeden z
czynnikow zwiekszajacych ryzyko (moze tez byc objawem). Z tego co piszesz to
jednak bym sie nie martwil...

PS. onkologiem nie jestem... staram sie doradzic wg najlepszej wiedzy i w
dobrej intencji. Jesli masz jakies watpliwosci co do zdrowia najlepiej idz
do lekarza

pozdrawiam, Maciek

9. Data: 2005-05-06 08:34:08

Od: "Chyna " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> dobrej intencji. Jesli masz jakies watpliwosci co do zdrowia najlepiej idz

Wątpliwości co do zdrowia mam około 42 razy dziennie na różnych
płaszczyznach ;>.
Oczywiście dzięki za odpowiedź i coś mi się zdaje, że się jednak z
tą "krtanią" przejdę.
Dla świętego spokoju.

Pozdrawiam,
Chyna.

10. Data: 2005-05-06 18:49:30

Od: "kris" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> płaszczyznach ;>.
> Oczywiście dzięki za odpowiedź i coś mi się zdaje, że się jednak z

a no to ja chyba wiem co Ci dolega:
http://www.resmedica.pl/zdart8993.html

przykro mi, ale spokojnie... mozna to wyleczyc

zdrowia
Kris

Ciąża: mama tyje, dziecko nie rośnie
bolący członek podczas wzwodu - co to moze byc??
grzybica - jak leczyc? :(
cechy osteoporozy
leczenie kanałowe