Rak jelita grubego

1. Data: 2005-06-18 21:15:30

Temat: Rak jelita grubego
Od: "mtraszka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

U mojego ojca wykryto raka jelita grubego. Niestety nowotwor jest zlosliwy.
Po dodatkowych badaniach okazalo sie, ze nie ma przerzutow co chyba dobrze
rokuje ? Mam nadzieje, ze nowotworu zlosliwego nie nalezy traktowac jak
wyroku smierci.
Czy jesli przed operacja nie ma przerzutow to moga sie one pojawic po
operacji ?
Czytalem troche na internecie na temat nowotworow, czesto spotkalem sie z
danymi statystycznymi przezycia osoby chorej podawanej np. 50% szans na
przezycie w ciagu 5 LAT. Powtarza sie to "5 lat", dlaczego akuart taki okres
?
Jaka chemioterapie stosuje sie przy tego typu nowotworach, skutki uboczne
takiego leczenia ?
Jakie sa szanse na przezycie ??

pozdrawiam
Michal

2. Data: 2005-06-18 21:24:51

Temat: Re: Rak jelita grubego
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Jun 2005, mtraszka wrote:

> [...]
> wyroku smierci.
> Czy jesli przed operacja nie ma przerzutow to moga sie one pojawic po

w duzej mierze decyduje ocena nie tylko przed ale w trakcie operacji
oraz na podstawie badania histopatologicznego pobranego materialu
w tym takze wezlow chlonnych.

Jesli nie znajdzie sie przerzutow w watrobie i wezlach chlonnych
j. brzusznej oraz uda sie go usunac w calosci z odpowiednim
marginesem bezpieczenstwa, nie znajdzie sie przerzutow odleglych
a wynik markerow (jesli jest to taki rodzaj raka, ktory daje
sie w ten sposob monitorowac) bedzie ujemny to jest duza szansa
na trwale wyleczenie bez wznowy. Ale nie mozna dac oczywiscie
100% pewnosci

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2005-06-19 08:21:56

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Jun 2005 23:15:30 +0200, mtraszka wrote:

> [...]
> przezycie w ciagu 5 LAT. Powtarza sie to "5 lat", dlaczego akuart taki okres

Bo tak... Jakiś okres trzeba było wyznaczyć, w onkologii akurat przyjęto
5 lat.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

4. Data: 2005-06-19 09:53:12

Od: "Piotr" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie w ten sposob monitorowac) bedzie ujemny to jest duza szansa
> na trwale wyleczenie bez wznowy. Ale nie mozna dac oczywiscie

dlaczego nie mozna dac 100% pewnosci? co to wrozby sa czy leczenie?

5. Data: 2005-06-19 09:54:26

Od: "Piotr" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo tak... Jakiś okres trzeba było wyznaczyć, w onkologii akurat przyjęto
> 5 lat.

chyba Ty rowniez nie bedziesz dobrym medykiem

--idz czlowieku na spacer bedziesz zdrowszy--

6. Data: 2005-06-19 10:07:50

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19.06.05, około 11:54, Piotr bulgocze

> chyba Ty rowniez nie bedziesz dobrym medykiem

a Ty?

--
ika - umop apisdn

7. Data: 2005-06-19 10:56:16

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 19 Jun 2005 11:53:12 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Piotr, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> dlaczego nie mozna dac 100% pewnosci? co to wrozby sa czy leczenie?

Na pewno nie matematyka - gdzie wszystko jest pewne i ustalone raz na
zawsze.
A odnosnie Twojego pytania - chocby dlatego ze malutkich ognisk nowotworu
czy przerzutow - moze nie byc jeszcze widac golym okiem.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

8. Data: 2005-06-19 11:04:15

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

hh6yjlh8l49h$....@4...net,
ika <i...@s...wody>:

Nie karm trolla...

P.S. Sesja, do ksiazków :)

--
Robert

9. Data: 2005-06-19 11:18:30

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19.06.05, około 13:04, RobertSA bulgocze

> Nie karm trolla...

Sezon ogórkowy.

> P.S. Sesja, do ksiazków :)

Ale tego jutro i tak nie mam szansy zdać, a ten w czwartek jest dopiero w
czwartek. A na te duże to i tak się na lipiec/sierpień umówię...
OK, wracam do notatek, opędzajcie się od tych much beze mnie. Poczytam
jeszcze, może akurat będzie takie pytanie. Kwik!!

--
ika - umop apisdn

10. Data: 2005-06-19 13:26:20

Od: <l...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

okres 5 lat bez wznowy uwaza sie za wyleczenie, podaje sie procent -
statystycznie ilosc osob ktore zmarly od bodajze(nie jestem pewnien)
wykrycia. stad okres graniczny 5 lat mysle ze to koledze rozjasnilo troche

pozdrawiam Łukasz

Zapraszam www.medin.pl

Autoszczepionka - candida albicans
odciski