Rana pooperacyjna - przemywanie

1. Data: 2005-01-27 13:10:31

Temat: Rana pooperacyjna - przemywanie
Od: "Andrzej m." <O...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Zonie poradzono przemywac rane pooperacyjna woda z szarym mydlem. Rana
(na brzuchu) goi sie bardzo ladnie poza 1cm odcinkiem gdzie wygladala jakby
lekko ropiala - pokryta jakby zoltawym sluzem. Znajoma pielegniarka przed
wczoraj przemyla rane spirytusem i "wysmarowala" gencjana (tak to sie chyba
nazywa). Dzis nadal rana na tym niewielkim odcinku wyroznia sie. Pytanie:
czym powinno przemywac sie tego typu miejsca? Czy istnieja jakies preparaty
(spray'ie) poprawiajace proces gojenie i jednoczesnie odkazajace? Czy ktos z
grupowiczow moglby cos polecic? Z gory dziekuje.

Pozdrawiam
Andrzej

2. Data: 2005-01-28 10:44:04

Temat: Re: Rana pooperacyjna - przemywanie
Od: "Ares" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobno dobrze robi soda oczyszczona 2 torebki na pół wanny wody. Moczenie
przez 15 minut

3. Data: 2005-01-28 17:50:05

Od: sdh <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ares wrote:
> Podobno dobrze robi soda oczyszczona 2 torebki na pół wanny wody. Moczenie
> przez 15 minut

nie byl bym pewny czy moczenie rany poop przez 15 min to dobry pomysl.
jak ja mialem taka sprawe, to mi zabronili wogole moczyc przez 2 tygodnie
ale to moze zalezy gdzie, co i dlaczego

pozdr

4. Data: 2005-01-29 00:02:10

Od: "agnuk" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ktos z
> grupowiczow moglby cos polecic? Z gory dziekuje.

jeżeli hormony tarczycy w normie to przemywać 3 razy dziennie 10% betadine
lub PV jod oraz można potem smarować solcoserylem w maści

--
Aga

Brodawczak-HPV-prosze o pomoc
Ból barku i pod łopatką - to już jest nieznośne !!!
Gdzie i jak rehabilitowac po zerwaniu sciegna Achillesa
Klujacy bol gardla.
ciśnienie w oku