Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Raport MAK

Grupy

Szukaj w grupach

 

Raport MAK

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 782


« poprzedni wątek następny wątek »

41. Data: 2011-01-13 20:44:30

Temat: Re: Raport MAK
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora



Ikselka napisał(a):
> Dnia Thu, 13 Jan 2011 21:26:41 +0100, vonBraun napisaďż˝(a):
>
> > Dok�adnie o tym pisz�. To prawdopodobny scenariusz. "Niestety" dla
> > Ciebie uwa�am, �e pod podobn� presj� by� pilot polski.
>
> A je�li nawet? - przecie� ta ew. presja i tak pokrywa�a si� intencyjnie z
> komunikatami z wie�y "jeste� na kursie, jeste� na �cie�ce". Pilot mia�
> obowiazek kierowac si� komunikatami z wie�y w tej konkretnej sytuacji,
> ignoruj�c ostrze�enia systemu TAWS. Czyli ew. presja na l�dowanie ze strony
> "os�b na pok�adzie" i tak nie mia�a wp�ywu na decyzj� pilota, nawet
gdyby
> zaistnia�a.
> Logiczne.

Szkoda że jeszcze Golcy w tej kabinie nie grali;)))

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


42. Data: 2011-01-13 20:49:10

Temat: Re: Raport MAK
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-13 21:14, vonBraun pisze:
> Nie ma znaczenia jak lecieli i czy byli wyszkoleni. Jak wspomniałem,
> nie znam się, niemniej zakładam, że każdy "podmiot" czyli z jednej
> strony pilot a z drugiej strony obsługa lotniska uczestniczący w
> procedurze lądowania ma swoje procedury bezpieczeństwa. Jak widzimy
> raport dotyczy analizy zachowań pilotów, natomiast podkreśla się w
> Polsce brak wiedzy na temat procedur i przyczyn określonych zachowań u
> kontrolerów. A hipoteza, która wydaje mi się prawdopodobna brzmi, że z
> obu stron były naciski na lądowanie.
> Czy obsługa lotniska nie miała prawa/obowiązku i wreszcie zasadniczych
> POWODÓW aby wstrzymać lądowania?

Największym problememi skandalem IMO jest to, że MAK prowadziła
praktycznie SAMODZIELNE dochodzenie i wydała werdykt jakby nie było też
we własnej sprawie, ponieważ jako instytucja odpowiedzialna ogólnie za
stan lotnictwa w Rosji (pozwolenia na loty, kontrola lotnisk, samolotów
itd. itp.) była mocno zainteresowana tym, żeby nie wyszły żadne błędy ze
strony rosyjskiej, nawet jeżeli nie były zamierzone (zamach) albo nawet
wynikały powiedzmy z dobrej woli (bo wiedzieli że Polakom zależy, więc
np. odpuścili trochę procedury ze względów politycznych - przecież mogło
tak być).
I w sumie ja jako przeciętna obywatelka mam pretensje do polskich władz,
że nie ubiegały się, albo robiły to zbyt nieudolnie, o dostęp do
materiałów i w ogóle do śledztwa.

Ewa

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


43. Data: 2011-01-13 20:49:13

Temat: Re: Raport MAK
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:0ec72dce-de18-4a9c-a7c1-bfbd49ad082e@30
g2000yql.googlegroups.com...

On 13 Sty, 20:58, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> Dnia Thu, 13 Jan 2011 11:52:26 -0800 (PST), Stalker napisa (a):
>
> > On 13 Sty, 16:03, vonBraun <i...@g...pl> wrote:
>
> >> Tyle, e ruskie maj u siebie przys owiow "rosj ". Co mi si wydaje -
> >> wydaje - powtarzam bo si nie znam na lotnictwie, e gdyby Polacy
> >> pr bowali ladowa w podobnych warunkach pogodowo/sprz towych w jakim
> >> bardziej cywilizowanym kraju, to by im po prostu nie dali.
>
> > Czyli g wny zarzut do Rosjan brzmi:
> > "Lecieli my do was na wariata,
>
> Nieprawda.

> > nie przygotowani, nie wyszkoleni,

> Nieprawda.
>
> > ami c wszystkie procedury.
>
> Nieporwada.

1. Samolot startuje bez zapasu czasowego na ew. sytuacje awaryjne,
leci "na ostatnią chwilę"
2. Startuje bez prognozy pogody
3. Kapitan polskiego Jaka40 na KILKANAŚCIE minut przed katastrofą (do
weryfikacji jego słów nie potrzebna jest czarna skrzynka) przekazuje
załodze Tu154 informację, że widoczność jest fatalna, sami ledwo
wylądowali, samolot rosyjski Ił76, który miał wylądować po nich dwa
razy próbował wylądować, ale nie dał rady i odleciał
4. Również kontroler (to sie pewnie da sprawdzić w nagraniach z wieży,
które są w Polsce) mówi że widoczność jest znacznie poniżej normy dla
lotniska (która wynosi 1000 metrów widoczności w przód, 100 metrów
widoczności w dół)
5. W kabinie pilotów przebywaja osoby, które nie powinny tam być.
6. Nawigator ma minimalny nalot na Tu154, a kapitan od wielu miesięcy
nawet na symulatorze nie lądował w takich warunkach pogodowych
7. Mimo to pilot postanawia próbować wylądować...

To najważniejsze.

Podaj proszę swoje argumenty, na podstawie których zarzuciłaś mi
nieprawdę


> > Dlaczego Nas nie uratowali cie?"
>
> Dlaczego podali cie b dne wskazania?

No właśnie... Dlaczego nie zamknęliście lotniska, dlaczego nas nie
pogoniliście stamtąd?

====================================================
====================
Problem polega na tym, że jak się coś stanie- zawsze wina jest po każdej ze
stron. To żelazna reguła. Wiele z rzeczy, które piszesz- są zapewne
prawdziwe- jednak_bardzo_jednostronne, Stalkerze. Podałeś już argumenty "za"
winą Polaków. Czy jesteś w stanie wymienić w punktach winę Rosjan- to, co
wiemy i to, czego możemy się domyślać na podstawie pewnych przesłanek?



--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


44. Data: 2011-01-13 20:49:45

Temat: Re: Raport MAK
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Sty, 21:36, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> Dnia Thu, 13 Jan 2011 21:26:41 +0100, vonBraun napisał(a):
>
> > Dokładnie o tym piszę. To prawdopodobny scenariusz. "Niestety" dla
> > Ciebie uważam, że pod podobną presją był pilot polski.
>
> A jeśli nawet? - przecież ta ew. presja i tak pokrywała się intencyjnie z
> komunikatami z wieży "jesteś na kursie, jesteś na ścieżce".
> Pilot miał obowiazek kierowac się komunikatami z wieży w tej konkretnej sytuacji,
> ignorując ostrzeżenia systemu TAWS.

To jest akurat bzdura totalna.
Komunikaty z tak wyposażonej wieży w takich warunkach to jest po
prostu takie:
" chyba ci dobrze idzie, ale jakby co to sam chciałeś "

> Czyli ew. presja na lądowanie ze strony
> "osób na pokładzie"  i tak nie miała wpływu na decyzję pilota, nawet gdyby
> zaistniała.
> Logiczne.

O matko....

Stalker

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


45. Data: 2011-01-13 20:52:20

Temat: Re: Raport MAK
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora



medea napisał(a):
> W dniu 2011-01-13 21:14, vonBraun pisze:
> > Nie ma znaczenia jak lecieli i czy byli wyszkoleni. Jak wspomnia�em,
> > nie znam si�, niemniej zak�adam, �e ka�dy "podmiot" czyli z jednej
> > strony pilot a z drugiej strony obs�uga lotniska uczestnicz�cy w
> > procedurze l�dowania ma swoje procedury bezpiecze�stwa. Jak widzimy
> > raport dotyczy analizy zachowa� pilot�w, natomiast podkre�la si� w
> > Polsce brak wiedzy na temat procedur i przyczyn okre�lonych zachowa� u
> > kontroler�w. A hipoteza, kt�ra wydaje mi si� prawdopodobna brzmi, �e z
> > obu stron by�y naciski na l�dowanie.
> > Czy obs�uga lotniska nie mia�a prawa/obowi�zku i wreszcie zasadniczych
> > POWOD�W aby wstrzyma� l�dowania?
>
> Najwi�kszym problememi skandalem IMO jest to, �e MAK prowadzi�a
> praktycznie SAMODZIELNE dochodzenie i wyda�a werdykt jakby nie by�o te�
> we w�asnej sprawie, poniewa� jako instytucja odpowiedzialna og�lnie za
> stan lotnictwa w Rosji (pozwolenia na loty, kontrola lotnisk, samolot�w
> itd. itp.) by�a mocno zainteresowana tym, �eby nie wysz�y �adne b��dy
ze
> strony rosyjskiej, nawet je�eli nie by�y zamierzone (zamach) albo nawet
> wynika�y powiedzmy z dobrej woli (bo wiedzieli �e Polakom zale�y, wi�c
> np. odpu�cili troch� procedury ze wzgl�d�w politycznych - przecie�
mog�o
> tak byďż˝).
> I w sumie ja jako przeci�tna obywatelka mam pretensje do polskich w�adz,
> �e nie ubiega�y si�, albo robi�y to zbyt nieudolnie, o dost�p do
> materia��w i w og�le do �ledztwa.
>
> Ewa

Histeryzujesz kobieto;)))

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


46. Data: 2011-01-13 20:57:09

Temat: Re: Raport MAK
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
news:ignog9$odg$1@news.onet.pl...
> Problem polega na tym, że jak się coś stanie- zawsze wina jest po każdej
> ze stron. To żelazna reguła. Wiele z rzeczy, które piszesz- są zapewne
> prawdziwe- jednak_bardzo_jednostronne, Stalkerze. Podałeś już argumenty
> "za" winą Polaków. Czy jesteś w stanie wymienić w punktach winę Rosjan-
> to, co wiemy i to, czego możemy się domyślać na podstawie pewnych
> przesłanek?

Jest taka, ze nie przegonili naszego tu154 gdzie pieprz rosnie. Niestety sa
spore przeslanki, ze najwyrazniej bali sie skandalu i czekali na decyzje o
ladowaniu na zapasowym od samych pilotow. Tyle w temacie. Ale oczywiscie
pamietamy, ze w Twoim swiecie istnieje jakiestam prawdopodobienstwo, ze Tusk
juz 9 kwietnia wiedzial, ze samolot sie rozbije.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


47. Data: 2011-01-13 21:02:01

Temat: Re: Raport MAK
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-13 21:26, Ikselka pisze:
>
> Bo zabronił tego tajemniczy generał w Moskwie. Czyżby sam Putin? - do dziś
> nazwiska nie podano. Gorączkowe rozmowy wieży z Moskwą nie dotyczyły raczej
> życzeń z okazji nadchodzącej rocznicy Rewolucji...

Ixi, ale niestety z drugiej strony polska ekipa powinna SAMA przede
wszystkim robić wszystko, żeby zadbać o bezpieczeństwo najważniejszych
osób w państwie, łącznie z tą najważniejszą z najważniejszych. I kiedy
tylko zachodzi najdrobniejsza nawet przesłanka o zagrożeniu dla
lądowania czy całego lotu, podejmować odpowiednie działania np.
zmieniając lotnisko. Zwłaszcza że stosunki z Rosjanamisą i były tak
napięte, że każda sugestia dotycząca zmiany lotu ze strony Rosjan
mogłaby przerodzić się w przepychankę polityczną, a nie zostać odebrana
za konieczną.

Ewa

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


48. Data: 2011-01-13 21:03:49

Temat: Re: Raport MAK
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ignmen$86u$1@inews.gazeta.pl...
> Stalker wrote:

> Nie ma znaczenia jak lecieli i czy byli wyszkoleni. Jak wspomniałem, nie
> znam się, niemniej zakładam, że każdy "podmiot" czyli z jednej strony
> pilot a z drugiej strony obsługa lotniska uczestniczący w procedurze
> lądowania ma swoje procedury bezpieczeństwa.

Ale ostatecznie decyzje podejmuje pilot.

> Jak widzimy raport dotyczy analizy zachowań pilotów, natomiast podkreśla
> się w Polsce brak wiedzy na temat procedur i przyczyn określonych zachowań
> u kontrolerów. A hipoteza, która wydaje mi się prawdopodobna brzmi, że z
> obu stron były naciski na lądowanie.

Boze, przeciez to jest oczywiste i walkowane od samego poczatku.

> Czy obsługa lotniska nie miała prawa/obowiązku i wreszcie zasadniczych
> POWODÓW aby wstrzymać lądowania?

Zauwaz, ze decyzje pozostawiali zawsze pilotom - czy to byl Jak, czy Ił, czy
Tupolew.

"Zabraniam lądować" to jest skrajność i nie wiem czy w ogóle mogli wydać w
tej sytuacji to polecenie.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


49. Data: 2011-01-13 21:04:09

Temat: Re: Raport MAK
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ignpb5$448$...@m...internetia.pl...


Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
news:ignog9$odg$1@news.onet.pl...
> Problem polega na tym, że jak się coś stanie- zawsze wina jest po każdej
> ze stron. To żelazna reguła. Wiele z rzeczy, które piszesz- są zapewne
> prawdziwe- jednak_bardzo_jednostronne, Stalkerze. Podałeś już argumenty
> "za" winą Polaków. Czy jesteś w stanie wymienić w punktach winę Rosjan-
> to, co wiemy i to, czego możemy się domyślać na podstawie pewnych
> przesłanek?

Jest taka, ze nie przegonili naszego tu154 gdzie pieprz rosnie. Niestety sa
spore przeslanki, ze najwyrazniej bali sie skandalu i czekali na decyzje o
ladowaniu na zapasowym od samych pilotow. Tyle w temacie. Ale oczywiscie
pamietamy, ze w Twoim swiecie istnieje jakiestam prawdopodobienstwo, ze Tusk
juz 9 kwietnia wiedzial, ze samolot sie rozbije.
====================================================
====================================
Jak nie masz nic do powiedzenia- to po co piszesz?


--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


50. Data: 2011-01-13 21:04:55

Temat: Re: Raport MAK
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
news:ignp85$r65$1@news.onet.pl...
>W dniu 2011-01-13 21:26, Ikselka pisze:
>>
>> Bo zabronił tego tajemniczy generał w Moskwie. Czyżby sam Putin? - do
>> dziś
>> nazwiska nie podano. Gorączkowe rozmowy wieży z Moskwą nie dotyczyły
>> raczej
>> życzeń z okazji nadchodzącej rocznicy Rewolucji...
>
> Ixi, ale niestety z drugiej strony polska ekipa powinna SAMA przede
> wszystkim robić wszystko, żeby zadbać o bezpieczeństwo najważniejszych
> osób w państwie, łącznie z tą najważniejszą z najważniejszych. I kiedy
> tylko zachodzi najdrobniejsza nawet przesłanka o zagrożeniu dla lądowania
> czy całego lotu, podejmować odpowiednie działania np. zmieniając lotnisko.
> Zwłaszcza że stosunki z Rosjanamisą i były tak napięte, że każda sugestia
> dotycząca zmiany lotu ze strony Rosjan mogłaby przerodzić się w
> przepychankę polityczną, a nie zostać odebrana za konieczną.

Ale masz wyobrazenie, jak sie roznym sluzbom fajnie pracuje dla politykow?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 20 ... 60 ... 79


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

DLA S.
MOIM KOBIETOM
Śmiech z przerażenia.
zmiana osobowości
A może (.) co ?

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?

zobacz wszyskie »