| « poprzedni wątek | następny wątek » |
31. Data: 2011-01-13 20:20:33
Temat: Re: Raport MAK
vonBraun napisał(a):
> Stalker wrote:
> > On 13 Sty, 16:03, vonBraun <i...@g...pl> wrote:
> >
> >
> >>Tyle, e ruskie maj u siebie przys owiow "rosj ". Co mi si wydaje -
> >>wydaje - powtarzam bo si nie znam na lotnictwie, e gdyby Polacy
> >>pr bowali ladowa w podobnych warunkach pogodowo/sprz towych w jakim
> >>bardziej cywilizowanym kraju, to by im po prostu nie dali.
> >
> >
> > Czyli g��wny zarzut do Rosjan brzmi:
> > "Lecieli�my do was na wariata, nie przygotowani, nie wyszkoleni,
> > �ami�c wszystkie procedury. Dlaczego Nas nie uratowali�cie?"
> >
> > Stalker
> Nie ma znaczenia jak lecieli i czy byli wyszkoleni. Jak wspomnia�em, nie
> znam si�, niemniej zak�adam, �e ka�dy "podmiot" czyli z jednej strony
> pilot a z drugiej strony obs�uga lotniska uczestnicz�cy w procedurze
> l�dowania ma swoje procedury bezpiecze�stwa. Jak widzimy raport dotyczy
> analizy zachowa� pilot�w, natomiast podkre�la si� w Polsce brak wiedzy
> na temat procedur i przyczyn okre�lonych zachowa� u kontroler�w. A
> hipoteza, kt�ra wydaje mi si� prawdopodobna brzmi, �e z obu stron by�y
> naciski na l�dowanie.
> Czy obs�uga lotniska nie mia�a prawa/obowi�zku i wreszcie zasadniczych
> POWOD�W aby wstrzyma� l�dowania?
>
> Pr�bujesz sprowadzi� problem do trywialnego "uratowania" aby o�mieszy�
> ten kierunek wnioskowania? Czemu?
>
> pozdrawiam
> vonBraun
Kaczka wcześniej szalała, szalała i do moskwy napisali,...co zrobić z
szalejącą kaczką bo nadlatuje, więc pewnie powiedziono...trzymaj się
tego co szalejąca kaczka chce i w taki sposób pomogli w samobójstwie
Kaczki, ale nie chcą tego ujawnić bo to zawikła jeszcze sytułację. W
każdym bądź razie kaczka się wyszalała.:))
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
32. Data: 2011-01-13 20:24:35
Temat: Re: Raport MAKDnia Thu, 13 Jan 2011 21:14:13 +0100, vonBraun napisał(a):
> Czy obsługa lotniska nie miała prawa/obowiązku i wreszcie zasadniczych
> POWODÓW aby wstrzymać lądowania?
A jak myślisz, CZEGO dotyczyły gorączkowe rozmowy z Moskwą? I dlaczego w
nagraniach są dramatyczne wypowiedzi obsługi wieży "Co ja mam zrobić? Będę
miał kłopoty!" itp.
"Moskwa" kazała wieży dopuścić samolot do lądowania. Nazwisko osoby, z
którą wieża rozmawiała, jest nadal ukrywane.
:-/
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
33. Data: 2011-01-13 20:26:41
Temat: Re: Raport MAKIkselka wrote:
> Dnia Thu, 13 Jan 2011 21:14:13 +0100, vonBraun napisał(a):
>
>
>>Czy obsługa lotniska nie miała prawa/obowiązku i wreszcie zasadniczych
>>POWODÓW aby wstrzymać lądowania?
>
>
> A jak myślisz, CZEGO dotyczyły gorączkowe rozmowy z Moskwą? I dlaczego w
> nagraniach są dramatyczne wypowiedzi obsługi wieży "Co ja mam zrobić? Będę
> miał kłopoty!" itp.
> "Moskwa" kazała wieży dopuścić samolot do lądowania. Nazwisko osoby, z
> którą wieża rozmawiała, jest nadal ukrywane.
> :-/
Dokładnie o tym piszę. To prawdopodobny scenariusz. "Niestety" dla
Ciebie uważam, że pod podobną presją był pilot polski.
vB
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
34. Data: 2011-01-13 20:26:56
Temat: Re: Raport MAKDnia Thu, 13 Jan 2011 12:19:24 -0800 (PST), Stalker napisał(a):
> No właśnie... Dlaczego nie zamknęliście lotniska, dlaczego nas nie
> pogoniliście stamtąd?
Bo zabronił tego tajemniczy generał w Moskwie. Czyżby sam Putin? - do dziś
nazwiska nie podano. Gorączkowe rozmowy wieży z Moskwą nie dotyczyły raczej
życzeń z okazji nadchodzącej rocznicy Rewolucji...
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
35. Data: 2011-01-13 20:35:59
Temat: Re: Raport MAKOn 13 Sty, 21:14, vonBraun <i...@g...pl> wrote:
> Stalker wrote:
> > On 13 Sty, 16:03, vonBraun <i...@g...pl> wrote:
>
> >>Tyle, e ruskie maj u siebie przys owiow "rosj ". Co mi si wydaje -
> >>wydaje - powtarzam bo si nie znam na lotnictwie, e gdyby Polacy
> >>pr bowali ladowa w podobnych warunkach pogodowo/sprz towych w jakim
> >>bardziej cywilizowanym kraju, to by im po prostu nie dali.
>
> > Czyli g wny zarzut do Rosjan brzmi:
> > "Lecieli my do was na wariata, nie przygotowani, nie wyszkoleni,
> > ami c wszystkie procedury. Dlaczego Nas nie uratowali cie?"
>
> > Stalker
>
> Nie ma znaczenia jak lecieli i czy byli wyszkoleni. Jak wspomnia em, nie
> znam si , niemniej zak adam, e ka dy "podmiot" czyli z jednej strony
> pilot a z drugiej strony obs uga lotniska uczestnicz cy w procedurze
> l dowania ma swoje procedury bezpiecze stwa. Jak widzimy raport dotyczy
> analizy zachowa pilot w, natomiast podkre la si w Polsce brak wiedzy
> na temat procedur i przyczyn okre lonych zachowa u kontroler w. A
> hipoteza, kt ra wydaje mi si prawdopodobna brzmi, e z obu stron by y
> naciski na l dowanie.
> Czy obs uga lotniska nie mia a prawa/obowi zku i wreszcie zasadniczych
> POWOD W aby wstrzyma l dowania?
>
> Pr bujesz sprowadzi problem do trywialnego "uratowania" aby o mieszy
> ten kierunek wnioskowania? Czemu?
Chyba się nie zrozumieliśmy. Dane dotyczące pracy kontrolerów powinny
być OBOWIĄZKOWO zawarte w raporcie.
Również z odpowiedzią na takie pytania jak powyżej. Rosjanie
faktycznie zachowali się tu paskudnie i tu nie ma żadnej wątpliwości.
Ba, zapewne kontrolerzy faktycznie podawali dane odbiegające od
rzeczywistości, ale prawdopodobnie miały one minimalny wpływ* na
decyzje pilota w tej sprawie.
To lotnisko ma minima 1000/100, nie bez przyczyny. Dla pilota to
oznacza. My Ci pi razy drzwi powiemy gdzie jesteś, ale równie dobrze
możesz być gdzie indziej.
Jeśli będziesz próbował wylądować w gorszych warunkach, robisz to na
własną odpowiedzialność. Zdecydowanie przecenia się możliwości tego
"naprowadzania"
Stalker * ale tu się wstrzymam od kategorycznych opinii. Poczekam, aż
paru mądrych ludzi przeczyta całość raportu i się ustosunkuje. Sam też
najpierw chcę sprawdzić co tam naprawdę jest
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
36. Data: 2011-01-13 20:36:20
Temat: Re: Raport MAKW dniu 2011-01-13 21:00, Stalker pisze:
> On 13 Sty, 19:43, Ikselka<i...@g...pl> wrote:
>> Dnia Thu, 13 Jan 2011 17:59:44 +0100, Ikselka napisał(a):
>>
>>> Dnia Thu, 13 Jan 2011 17:51:19 +0100, vonBraun napisał(a):
>>>> może chodzi o to aby rządzącym w Polsce puściły nerwy co
>>>> usprawiedliwiłoby "moralnie" rosyjską obstrukcję w dostarczaniu nam
>>>> niedostarczonych dotąd danych - czyli chcą się "pokłócić".
>>> Słyszałeś wypowiedź rosyjskiego ministra spraw zagranicznych (albo
>>> wewnętrznych) z wyraźną groźbą? Tę o "przecinku zamiast kropki"?
>> A wiesz o tym, że syn Anodiny jest właścicielem 2 co do wielkości linii
>> lotniczych w Rosji i wielokrotnie MAK (którego Anodina jest szefem)
>> wielokrotnie już wydawał rozstrzygniecia na korzyść tych linii w sprawach
>> spornych? - przed chwilą w TVP1.
> Wybacz, ale ty sprawiasz wrażenie jakbyś wszystkiego na temat
> katastrofy dowiedziała się wczoraj i dzisiaj ;-)
> Przecież kontrowersje wokół MAKu znane są od dawna... W lipcu zeszłego
> roku pisał o tym np. Newsweek:
>
> http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/polska/mak--s
korumpowani-wladcy-nieba,62110,1
O "rosyjskiej carycy" to nawet ja, unikająca tematu, a przynajmniej
niechcąca robić za ekspertkę ;), wiem od minimum pół roku. Z Newsweeka
albo czegoś podobnego.
Ewa
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
37. Data: 2011-01-13 20:36:54
Temat: Re: Raport MAKDnia Thu, 13 Jan 2011 21:26:41 +0100, vonBraun napisał(a):
> Dokładnie o tym piszę. To prawdopodobny scenariusz. "Niestety" dla
> Ciebie uważam, że pod podobną presją był pilot polski.
A jeśli nawet? - przecież ta ew. presja i tak pokrywała się intencyjnie z
komunikatami z wieży "jesteś na kursie, jesteś na ścieżce". Pilot miał
obowiazek kierowac się komunikatami z wieży w tej konkretnej sytuacji,
ignorując ostrzeżenia systemu TAWS. Czyli ew. presja na lądowanie ze strony
"osób na pokładzie" i tak nie miała wpływu na decyzję pilota, nawet gdyby
zaistniała.
Logiczne.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
38. Data: 2011-01-13 20:39:03
Temat: Re: Raport MAKDnia Thu, 13 Jan 2011 21:36:20 +0100, medea napisał(a):
> W dniu 2011-01-13 21:00, Stalker pisze:
>> On 13 Sty, 19:43, Ikselka<i...@g...pl> wrote:
>>> Dnia Thu, 13 Jan 2011 17:59:44 +0100, Ikselka napisał(a):
>>>
>>>> Dnia Thu, 13 Jan 2011 17:51:19 +0100, vonBraun napisał(a):
>>>>> może chodzi o to aby rządzącym w Polsce puściły nerwy co
>>>>> usprawiedliwiłoby "moralnie" rosyjską obstrukcję w dostarczaniu nam
>>>>> niedostarczonych dotąd danych - czyli chcą się "pokłócić".
>>>> Słyszałeś wypowiedź rosyjskiego ministra spraw zagranicznych (albo
>>>> wewnętrznych) z wyraźną groźbą? Tę o "przecinku zamiast kropki"?
>>> A wiesz o tym, że syn Anodiny jest właścicielem 2 co do wielkości linii
>>> lotniczych w Rosji i wielokrotnie MAK (którego Anodina jest szefem)
>>> wielokrotnie już wydawał rozstrzygniecia na korzyść tych linii w sprawach
>>> spornych? - przed chwilą w TVP1.
>> Wybacz, ale ty sprawiasz wrażenie jakbyś wszystkiego na temat
>> katastrofy dowiedziała się wczoraj i dzisiaj ;-)
>> Przecież kontrowersje wokół MAKu znane są od dawna... W lipcu zeszłego
>> roku pisał o tym np. Newsweek:
>>
>> http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/polska/mak--s
korumpowani-wladcy-nieba,62110,1
>
> O "rosyjskiej carycy" to nawet ja, unikająca tematu, a przynajmniej
> niechcąca robić za ekspertkę ;), wiem od minimum pół roku. Z Newsweeka
> albo czegoś podobnego.
>
> Ewa
No ale dlaczego fakt, ze dopiero teraz o niej wspominam, ma swiadczyć, że o
niej nie wiedziałam? Nie wspominałam do chwili raportu. Bo nie sądziłam, że
on w ogóle będzie.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
39. Data: 2011-01-13 20:43:17
Temat: Re: Raport MAKIkselka wrote:
> Dnia Thu, 13 Jan 2011 21:26:41 +0100, vonBraun napisał(a):
>
>
>>Dokładnie o tym piszę. To prawdopodobny scenariusz. "Niestety" dla
>>Ciebie uważam, że pod podobną presją był pilot polski.
>
>
> A jeśli nawet? - przecież ta ew. presja i tak pokrywała się intencyjnie z
> komunikatami z wieży "jesteś na kursie, jesteś na ścieżce". Pilot miał
> obowiazek kierowac się komunikatami z wieży w tej konkretnej sytuacji,
> ignorując ostrzeżenia systemu TAWS. Czyli ew. presja na lądowanie ze strony
> "osób na pokładzie" i tak nie miała wpływu na decyzję pilota, nawet gdyby
> zaistniała.
> Logiczne.
Z tego co pamiętam miał nie schodzic poniżej 100 jesli nic nie zobaczy.
vB
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
40. Data: 2011-01-13 20:43:39
Temat: Re: Raport MAKPostaw zatem konkterne zarzuty, choćby najbardziej hipotetyczne,
wobec Rosjan odpowiedzialnych za obsługę techniczną tej wizyty
oraz zwłaszcza kontrolerów, opierając się na tym co już wiemy.
--
CB
Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ign48r$98l$1@inews.gazeta.pl...
> [...] Coś mi się wydaje - wydaje - powtarzam bo się nie znam na
> lotnictwie, że gdyby Polacy próbowali ladować w podobnych warunkach
> pogodowo/sprzętowych w jakimś bardziej cywilizowanym kraju, to by im po
> prostu nie dali. Tu może być źródło jednostronnosci raportu - jeśli jego
> celem jest uczynienie latania - w tym rosyjskich procedur lądowania
> bezpieczniejszym
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |