Rdzeń reaktora

21. Data: 2009-11-06 10:30:23

Temat: Re: Rdzeń reaktora
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks wrote:

> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> dlaczego zgadzasz się w nawiasie? ;)

Bo to w kontekście konkretnego wywodu dygresja była :-)

> Gra straciłaby aspekt pedagogiczny... :)

No właśnie. Patrz na końcu

> ...i o to chodziło - hehe
> "Edek a czy podałbyś jakiś przykład ?" /Nagash/
> Uczestniczyłeś w eksperymencie, którego nie do końca byłeś świadomy.

Jesteś pewien, ze nie byłem? :-)

Teraz powinienem zbudować analogie o Ludwiku, który ocenił kogoś innego
nic o nim nie wiedząc. I spuentować: "Po co wymyślać na temat kogoś
innego pierdoły?" :-)

Albo np. "Robakksie, wziąłeś udział w moim eksperymencie, który miał
wiagnąć Cię w typową z Twoim udziałem rozmowę internetową i pokazanie Ci
jak ważny jest odbiór Ciebie przez innych przy ustalaniu wspólnych
wniosków" :-)

> Cel jest oczywisty - uświadamianie sobie prawdy o rzeczywistości,
> która JEST. Człowiek świadomy jest bogatszy wewnętrznie, bo ma
> więcej możliwości wyboru.
> Czy to Cię przekonuje, że nie opiniuję i nie oceniam,
> a wyłącznie prezentuję? :-)

Nie, nie przekonuje mnie to :-)

A to właśnie z powodu twojej "internetowej osobowości". Prowadzisz jak
sam mówisz gry, eksperymenty i inne zabawy, które znacznie ograniczają
wiarygodność przekazywanych przez Ciebie informacji.

W dodatku robisz to w bardzo arogancki sposób, sugerujący od początku
wyższość. Samo w sobie nie wpływa to wprawdzie na wartość przekazu, ale
na jego odbiór jak najbardziej.

Gorzej niestety jeśli ten sposób faktycznie ma wpływ na sam przekaz
(Arogancja blokuje Ci odbiór argumentów, może powodować takie
"zamknięcie" i besserwiserstwo. I powoduje odbiór: "Po co rozmawiać,
skoro Robakks i tak ma własne, właściwe wnioski".

I tak np. odebrałem Twoje analogie i pouczenia dotyczace tego JAK
powinna wyglądać TA dyskusja. Ja, Robakks, opisałem zjawisko, a Ty
zacząłeś rozwijac temat i dyskutować. No jak śmiałeś Stalkerze iść w
swoim kierunku z dyskusją, skoro to tylko opis zjawiska i jedyne czego
wymagam, to wspólny wniosek:
"Tak jak piszesz Robakksie istnieje takie zjawisko" :-)

Poza tym twoja "prezentacja" ma zbyt wiele cech "prezentacji
retorycznej", żeby nie przypuszczać, że zawiera oczywistą ocenę i opinię :-)

Stalker

22. Data: 2009-11-06 10:40:17

Od: "Robakks" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapoznaj się ze znaczeniem słów: "nie do końca byłeś świadomy".
Gdy już Ci się uda zrozumieć co znaczy "nie do końca" oraz "świadomy"
to możesz rzygnąć coś personalnie na mój temat
- czym potwierdzisz, że produkcja białego szumu włada Tobą
silniej niż chęć uzgodnienia wspólnego stanowiska na jakiś temat,
zapisany w okienku temat. :-)
Jeszcze jakieś pytania? :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

23. Data: 2009-11-06 10:49:52

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks wrote:
> Zapoznaj się ze znaczeniem słów: "nie do końca byłeś świadomy".
> Gdy już Ci się uda zrozumieć co znaczy "nie do końca" oraz "świadomy"

Robakksie, miłośniku mądrości, wszak doskonale wiesz, że pojedyncze
słowa mają inne znaczenie niż zbudowane z nich zdania. Zwłaszcza jeśli
uwzględni się kontekst wypowiedzi :-)

Oczywiście możemy teraz rozbierać zegarek na coraz mniejsze śrubki,
aż zapomnimy częściami czego były, ale po co?

> to możesz rzygnąć coś personalnie na mój temat

A czemu w dyskusji ze mną używasz takich wulgarnych sformułowań?

> - czym potwierdzisz, że produkcja białego szumu włada Tobą
> silniej niż chęć uzgodnienia wspólnego stanowiska na jakiś temat,
> zapisany w okienku temat. :-)

Stanowiska na temat rdzenia reaktora? :-)
Przecież ja juz się z Tobą zgodziłem w sprawie istnienia "białego szumu"
w dyskusjach. Natomiast nie zauważyłem, żebyś tę moją zgodę zauważył.
Robakksie, czy uzgodniłem z Tobą wspólne stanowisko?

> Jeszcze jakieś pytania? :)
> Edward Robak* z Nowej Huty
> ~>°<~
> miłośnik mądrości i nie tylko :)

Oprócz powyższego, to gdziesz bym śmiał. Znam swoje miejsce w szeregu :-)

24. Data: 2009-11-06 11:21:27

Od: "Robakks" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl>
> [...]

> Robakksie, czy uzgodniłem z Tobą wspólne stanowisko?
>
> Oprócz powyższego, to gdziesz bym śmiał. Znam swoje miejsce

Rozumiem, że masz 4-ry pytania:
1. ...ale po co?
2. ...wulgarnych sformułowań?
3. ...rdzenia reaktora?
4. ...wspólne stanowisko?
Na każde ze swoich pytań odpowiedz sobie sam, a szczególnie
odpowiedz sobie na pytanie:
po co Ci to*? :-)
*to - personalne pier dolenie na temat współrozmówcy.
Mam Ci wyjaśnić po co to robisz i jakie są tego skutki? Tak?
A może chcesz się dowiedzieć jaki to* ma związek z prętami
w rdzeniu reaktora atomowego? :)
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

25. Data: 2009-11-06 11:45:45

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks wrote:

> Rozumiem, że masz 4-ry pytania:
> 1. ...ale po co?
> 2. ...wulgarnych sformułowań?
> 3. ...rdzenia reaktora?
> 4. ...wspólne stanowisko?
> Na każde ze swoich pytań odpowiedz sobie sam, a szczególnie
> odpowiedz sobie na pytanie:
> po co Ci to*? :-)

Eksperyment przeprowadzam, a bez tych odpowiedzi od Ciebie efekt
pedagogiczny będzie mniejszy...

> [...]
> Mam Ci wyjaśnić po co to robisz i jakie są tego skutki? Tak?
> A może chcesz się dowiedzieć jaki to* ma związek z prętami

A chodzi oczywiście o, parafrazując pewnego miłosnika mądrości:

"uświadamianie sobie prawdy o rzeczywistości, która JEST. Człowiek
świadomy jest bogatszy wewnętrznie, bo ma więcej możliwości wyboru."

A prawda jest tak, że w dyskusji nie wystarczy "manie racji", trzeba
jeszcze umieć dyskutować... Zgadzasz się ze mną?

Stalker

26. Data: 2009-11-06 12:56:24

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl>

> [...]

> A prawda jest tak, że w dyskusji nie wystarczy "manie racji", trzeba
> jeszcze umieć dyskutować... Zgadzasz się ze mną?

Ależ proszę - cała przyjemność po mojej stonie. :-)

Robakks ma wszy jak ruskie czołgi

Robakks pierdoli głupoty

Robakks jest pojebany

Robakks to kretyn

5. Zgadzasz się ze mną?
Robakks ma zawsze rację

1. Co możesz powiedzieć Kolego Stalker o białym szumie
i braku wspólnych uzgodnień?
2. Jak powstaje biały szum i z czego wynika? :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

27. Data: 2009-11-06 13:38:07

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks wrote:

> Robakks ma wszy jak ruskie czołgi

> Robakks pierdoli głupoty

> Robakks jest pojebany

> Robakks to kretyn
>
> 5. Zgadzasz się ze mną?
> Robakks ma zawsze rację

No jeśli przyjmiemy, że Robakks ma zawsze rację, to nie wypada
zaprzeczać jego zdaniu na własny temat :-)

> 1. Co możesz powiedzieć Kolego Stalker o białym szumie i braku wspólnych uzgodnień?

1. Że zjawisko białego szumu w dyskusji istnieje
2. Że natężenie tego szumu zależne jest od osobistych przymiotów OBU
stron dyskusji
3. Że nie każda dyskusja jest dyskusją mająca na celu "wspólne wnioski",
a juz dyskusje na grupach dyskusyjnych w szczególności :-)

> 2. Jak powstaje biały szum i z czego wynika? :-)

Bo uczestnicy dyskusji nie kieruja się li tylko czystą logika, ale mają
też swoje "niecne" ludzkie słabości. Np. są uparci, lubia mieć rację, są
aroganccy, nie maja dystansu do siebie i co tam jeszcze...

28. Data: 2009-11-06 14:08:17

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl>

> No jeśli przyjmiemy, że Robakks ma zawsze rację, to nie wypada zaprzeczać
> jego zdaniu na własny temat :-)

hehe - to było Twoje zdanie na mój temat w wątku nie mającym nic
wspólnego z oceną Robakksa i przyklejaniem mu łatek. :-)
Racje są dwóch rodzajów:
1. okrzyknięta
2. wydedukowana
Zgadzasz się z tym? :-)

> 1. Że zjawisko białego szumu w dyskusji istnieje

jest nagminne

> 2. Że natężenie tego szumu zależne jest od osobistych przymiotów
> OBU stron dyskusji

prawda

> 3. Że nie każda dyskusja jest dyskusją mająca na celu "wspólne wnioski", a
> juz dyskusje na grupach dyskusyjnych w szczególności :-)

SCI wymusza pewne kryteria zachowań... :)

> [...]
> też swoje "niecne" ludzkie słabości. Np. są uparci, lubia mieć rację, są
> aroganccy, nie maja dystansu do siebie i co tam jeszcze...

Nie uważasz Stalker, że tu działa "prawo Kopernika" ?
"Lepsza moneta jest wypierana przez gorszą". Tak?
innymi słowy:
Sens jest wypierany przez bełkot. Tak? :-)
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

29. Data: 2009-11-06 14:27:55

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks wrote:

> [...]
> "Lepsza moneta jest wypierana przez gorszą". Tak?
> innymi słowy:
> Sens jest wypierany przez bełkot. Tak? :-)

W pewnym sensie tak. Może być tak, że złotą monetę wyprze jakiś niklowy
grosz, albo coś takiego. Ale takie monety łatwo odróżnić...
Wiadomo co jest sensem, co bełkotem...

Ale ja to rozumiem też trochę inaczej.
Jeśli dobrze pamiętam w tym prawie Kopernika chodziło o monety,
które WYGLĄDAŁY jak te prawdziwe, tylko mniej kruszcu zawierały.
Tzn. nie szło ich odróżnić bez bardzo szczegółowych pomiarów.
I ja za groźny uważam taki bełkot, który udaje sens...

Jaką monetą jesteś Ty Robakksie? Mam wrażenie, że złotą, ale czasami w
dyskusji jakiś taki mniej szlachetny kruszec fałszywie w Tobie zabrzmi...

Stalker

30. Data: 2009-11-06 15:35:16

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl>

> [...]
> Tzn. nie szło ich odróżnić bez bardzo szczegółowych pomiarów.
> I ja za groźny uważam taki bełkot, który udaje sens...

Zgoda

> Jaką monetą jesteś Ty Robakksie? Mam wrażenie, że złotą, ale czasami w
> dyskusji jakiś taki mniej szlachetny kruszec fałszywie
> w Tobie zabrzmi...
>
> Stalker

Odpowiem Ci w oparciu o wycięty fragment, który zacytuję:
Ja za groźny uważam taki bełkot, który udaje sens - ale jest
racją okrzykniętą w sprzeczności z racją wydedukowaną.
Groźny jest fanatyzm.
Ludzie wierzący w racje okrzyknięte, mający w pogardzie
racje wydedukowane i ich autorów - są fanatykami.
. . .
Oczywiście zdecydowana większość użytkowników grup dyskusyjnych
i forumów (forów) publicznych Internetu traktuje swoje wystąpienia
rozrywkowo, choć w wielu takich miejscach można uzyskać
precyzyjne i dokładne informacje na interesujący temat.
Ja sam siebie zaliczam do tej nielicznej w Usenecie grupy
'rozjaśniających'. 'Zaciemniających' zwłaszcza anonimów
jest jednak większość - stąd trudność budowania jakiegokolwiek
twórczego porozumienia. Postmodernistyczny fanatyzm nie jest
wcale łatwo wykorzenić ;)

Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

Szczyt...
z żoną południowe dialogi
Re: Antygoizm
kobieta po przejściach, mężczyzna z przeszłością
666