Re: ??

Data: 2001-10-29 23:35:03
Temat: Re: ??
Od: "Madira" <d...@s...pl>

"Jarmush" napisał
> witam
> mam pytanie co ze soba poczac i czy warto zyc dalej
> Jarmush - troche dobity zyciem do dna

witam
zacytuje tresc Dezyderaty - pieknie spiewanej
w Piwnicy pod Baranami piosenki:
(tekst pelny - spiewany jest przyciety)

Przechodz spokojnie przez halas i pospiech
i pamietaj jaki spokoj mozna znalezc w ciszy.
O ile to mozliwe bez wyrzekania sie siebie
badz na dobrej stopie ze wszystkimi.

Wypowiadaj swoja prawde jasno i spokojnie
i wysluchaj innych, nawet tepych i nieswiadomych
oni tez maja swoja opowiesc.

Unikaj glosnych i napastliwych - sa udreka ducha.
Porownujac sie z innymi mozesz stac sie prozny
i zgorzknialy, bowiem zawsze znajdziesz lepszych
i gorszych od siebie.

Niech Twoje osiagniecia zarowno jak plany beda
dla Ciebie zrodlem radosci. Wykonaj swa prace
z sercem, jakakolwiek bylaby skromna, ja jedynie
posiadasz w zmiennych kolejach losu.

Badz ostrozny w interesach, na swiecie bowiem pelno
oszustwa. Niech Ci to jednak nie zasloni prawdziwej
cnoty - wielu ludzi dazy do wznioslych idealow
i wszedzie zycie pelne jest heroizmu.

Badz soba, zwlaszcza nie udawaj uczucia. Ani tez
nie podchodz cynicznie do milosci, albowiem
wobec oschlosci i rozczarowan ona jest wieczna
jak trawa.

Przyjmij spokojnie co Ci lata doradzaja z wdziekiem
wyrzekajac sie spraw mlodosci.
Rozwijaj sile ducha, aby mogla Cie oslonic w naglym
mieszczesciu. Lecz nie drecz sie tworami wyobrazni.
Wiele obaw rodzi sie ze znuzenia i samotnosci.

Obok zdrowej dyscypliny badz dla siebie lagodny.

Jestes dzieckiem wszechswiata nie mniej niz drzewa
i gwiazdy masz prawo byc tutaj. I czy to jest dla
Ciebie jasne czy nie wszechswiat bez watpienia jest
na dobrej drodze.

Tak wiec zyj w zgodzie z Bogiem, czymkolwiek On
Ci sie wydaje, czymkolwiek sie trudnisz i jakiekolwiek
sa Twoje pragnienia, w zgielkliwym pomieszaniu zycia
zachowaj spokoj ze swa dusza.

Przy calej swej zludnosci, znoju i rozwianych
marzeniach jest to piekny swiat.

Badz uwazny. Daz do szczescia.

(... znalezione w starym Kosciele Sw. Pawla w Baltimore,
datowane 1692 rok)

sorry, za troche dlugi post, jednak mi sluchanie tego pomaga

pozdrawiam

<<<<<<<<<<<<>>>>>>>
//\/\\ //\\ ||?\\||||?> //\\
// \\ \\//?\\||_//||||?\\//?\\