1 czy 2 agregaty = plusy i minusy

1. Data: 2005-06-22 20:39:39

Temat: 1 czy 2 agregaty = plusy i minusy
Od: "broken" <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Chce zakupic chlodziarko-zamrazalke.
Bedac w sklepie zauwazylem modele praktycznie te same, z jedna tylko roznica -
jeden lub dwa agregaty.
Jaki jest praktyczny sens zastosowania dwoch agregatow?
W jaki sposob przeklada sie to na pobor pradu - czytaj uszczuplenie portfela?

Pozdrawiam i dziekuje za informacje.
Grzegorz R.

2. Data: 2005-06-22 21:03:01

Temat: Re: 1 czy 2 agregaty = plusy i minusy
Od: "jacek p." <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "broken" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> Jaki jest praktyczny sens zastosowania dwoch agregatow?
> W jaki sposob przeklada sie to na pobor pradu - czytaj uszczuplenie

Obecnie też jestem na zakupie nowego sprzętu... więc powiem Ci co sie
dowiedziałem:
- pierwsza różnica to cena sprzętu 2 agregatowe są droższe od ich 1
agregatowych odpowiedników
- druga to zdolność zamrazania 2 agregatowe mają wiekszą zdolność (więcej w
tym samym czasie) ale kto nagle laduje 24 kg do zamrazalki i chce zmrozic to
na kość
- trzecia to teoretyczna mozliwość odłączenia na czas nieuzywania bądź samej
lodówki bądź samej zamrażalki (w 2 agregatowym sprzęcie każdy z nich
odpowiada za inną część lodówki i pracuje niezależnie od siebie tyle że
ponowny rozruch pobiera tyle prądu że "rekompensuje" ten czas gdyby
zamrażalka lub lodówka chodziły cały czas
- no i czwarta podstawowa różnica jak pada 1 agregat to na 2 zawsze coś
działa a w przypadku 1 agregatowej jak padnie agregat to pada lodówka

Jesli idzie o zuzycie energii to w dobrych lodówkach (czytaj dobrego
producenta) nie ma znaczenia czy kupisz 2 czy 1 agregatową lodowkę klasa
jest zawsze ta sama A a realne zuzycie energi na dobę przeliczone na 100 kg
wychodzi bardzo podobne.

Pozdrawiam
Jacek P.

3. Data: 2005-06-22 21:13:19

Od: "Belmo" <belmopg(usun)@z.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> producenta) nie ma znaczenia czy kupisz 2 czy 1 agregatową lodowkę klasa
> jest zawsze ta sama A a realne zuzycie energi na dobę przeliczone na 100

ja dodam jeszcze swoje,
lodowko zamrazarka posiadajaca dwa agregaty jest glosniejsza niz z jednym
choc pewnie sa modele 2 agregatowe ktore maja 42db, a sa rowniez
z 1 agregatem i maja 43db
lecz tej samej firmy, dwa agregaty beda glosniejsze, choc przeciez
nie zawsze zalaczaja sie obydwa na raz

ja jako zwykly uzytkownik, zalezalo mi na wnetrzu-praktyczne,
wyglad zewnetrzny, glosnosc, awaryjnosc
wybralem K337MLA GORENJE, jak na razie jestem zachwycony
ma 1 agregat, uznalem ze szkoda kasy na 2 agregaty

--
Belmo KRK

4. Data: 2005-06-22 21:15:07

Od: "Belmo" <belmopg(usun)@z.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

dodam ze moj model wedlug katalogu to 39db,
w ogole jej nie slychac, jak ucho przyloze to cos
tam mruczy, ale to chyba z rozkoszy ze sie zblizam :))))

--
Belmo KRK

5. Data: 2005-06-22 21:31:19

Od: "jacek p." <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Belmo" <belmopg(usun)@z.krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> w ogole jej nie slychac, jak ucho przyloze to cos
> tam mruczy, ale to chyba z rozkoszy ze sie zblizam :))))

heheh
ja szukam lodówki pod zabudowe ale juz mam upatrzony model
Electrolux ERN2925 (1 agregat) który praktycznie niczym sie nie rózni od 2
agregatowego ERN2922 a parametry ma takie same...

na poparcie moich słów
http://www.electrolux.pl/node93.asp?ProdID=24532

jacek p.

6. Data: 2005-06-22 21:40:43

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 6/22/2005 11:31 PM, jacek p. wrote:

> ja szukam lodówki pod zabudowe ale juz mam upatrzony model
> Electrolux ERN2925 (1 agregat) który praktycznie niczym sie nie rózni od 2
> agregatowego ERN2922 a parametry ma takie same...
Pamiętaj, że zakup lodówki Electroluksa może się okazać nie strzałem w
dziesiątkę, lecz przeciwnie - daleko poza tarczę:
http://groups.google.com/groups?selm=c687k6%24oep%24
...@s...man.poznan.pl

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

7. Data: 2005-06-22 21:45:33

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 6/22/2005 11:03 PM, jacek p. wrote:
> - no i czwarta podstawowa różnica jak pada 1 agregat to na 2 zawsze coś
> działa a w przypadku 1 agregatowej jak padnie agregat to pada lodówka
Z tym że prawdopodobieństwo padnięcia agregatu w lodówce 2-agregatowej
jest 2x większe! :-)

Dodam jeszcze, że 2-agregatowa teoretycznie powinna znacznie lepiej
pracować w niskich temperaturach zewnętrznych (piszę "teoretycznie", bo
praktyki nie mam, aczkolwiek wydaje się to logiczne).

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

8. Data: 2005-06-22 21:46:27

Od: "jacek p." <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

może... mowa tam jednak o innym modelu niz zamierzam kupic i tym sie
pocieszam...

Jacek P.

9. Data: 2005-06-23 07:53:36

Od: "robert" <r...@e...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Dla pocieszenia kolegi powiem że ja kupilem elektroluxa tego 2922 i jestem
bardzo zadowolony. Mial byc ten 2925 ale przy zakupie okazalo sie ze ze
jakims dziwnym trafem zniknela im z magazynu - ja sie wkurzylem - bo
czekalismy na nia po w placie zaliczki 2 tygodnie i w koncu sprzedali nam to
2922 w cenie 2925.
Faktem jest ze gdy jest idealna cisza to sie ja czesciej slyszy (dwa
egregaty) ale po zabydowaniu - dajcie spokuj............nie ma o czy gadac.
Prawda jest taka w dzisiejszym swiecie ze nawet markowe firmy bezwzgledu co
produkuja - produkuja juz od paru dobrych lat na masuwe - inne kiepskie
czesci - itd.
Niestety minely juz czasy gdy tata kupil pralke boscha 15 lat temu i chodzi
do dzis - nawet przy praniu 6h na dzien
albo wujek przywiozl telewizor Sony z USA 20 lat temu i chodzi do dziś!!!
Jesli Ci sie podoba cena i wyglad lodowy to kupuj i sie nie zastanawiaj!!!

Pozdrawiam.
Robert.

10. Data: 2005-06-23 08:42:50

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Jun 2005 23:03:01 +0200
"jacek p." <j...@g...pl> wrote:

> - no i czwarta podstawowa różnica jak pada 1 agregat to na 2 zawsze
> coś działa a w przypadku 1 agregatowej jak padnie agregat to pada
> lodówka

no tak, tylko co ci po dzialajacej zamrazarce, jak nie dziala
ci lodowka? :) i na odwrot? :) musi byc sprawne jedno i drugie..

Sierp

dulux kuchnia i łazienka
kupiłem lodówke K337MLA GORENJE
zastawa stołowa a la Villeroy&Boch