1 czy 2 lampy w salonie?

1. Data: 2010-08-29 22:25:58

Temat: 1 czy 2 lampy w salonie?
Od: "Maxi" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Projektant dał w nowym mieszkaniu w bloku 2 lampy w saloniku o wymiarach ok. 5 x 4
m (prostokąt ok 19m2). Zastanawiam się czy nie zmienić na 1 żyrandol na środku
zamiast dwóch w pewnych odstępach.

Proszę o radę doświadczonych: czy zachować 2 punkty oświetleniowe na suficie,
każdy z podwójnym kontaktem, czy 1 usunąć? Dobrej nocy!

2. Data: 2010-08-30 03:47:48

Temat: Re: 1 czy 2 lampy w salonie?
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maxi" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
> suficie,
> każdy z podwójnym kontaktem, czy 1 usunąć? Dobrej nocy!

Dwa dadzą równomierne oświetlenie i oszczędność, gdy część ma być oświetlona
a druga nie.

3. Data: 2010-08-30 13:00:53

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> napisał(a):

>Dwa dadzą równomierne oświetlenie i oszczędność, gdy część ma być oświetlona
>a druga nie.

Zyrandol na srodku sufitu moze miec tez swiatla dzielone, wiec nie widze tu starty
oszczednosci
Za to wieksze mozliwosci aranzacji swiatla- owszem.

4. Data: 2010-08-30 13:57:38

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Przesmiewca" <b...@o...pl> wrote in message

> Zyrandol na srodku sufitu moze miec tez swiatla dzielone, wiec nie widze
> tu starty oszczednosci
> Za to wieksze mozliwosci aranzacji swiatla- owszem.

Hm, to zależy od tego, jak będzie wykorzystywany pokój.

5. Data: 2010-08-30 16:46:02

Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Maxi pisze:
> Projektant dał w nowym mieszkaniu w bloku 2 lampy w saloniku o wymiarach ok. 5 x 4
> m (prostokąt ok 19m2). Zastanawiam się czy nie zmienić na 1 żyrandol na środku
> zamiast dwóch w pewnych odstępach.

Idac od poczatku to najpierw trzeba wiedziec jakie sprzety w tym salonie
gdzie beda stac i wtedy mozna planowac oswietlenie. Warto od razu
zaplanowac sobie wygodnie miejsca wlaczania i wylaczania.

KJ

6. Data: 2010-08-30 18:39:28

Od: "Maxi" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
Po wielu oględzinach, mierzeniu, itp. doszliśmy do wniosku, że 19m2 to za
mało na 2 duże żyrandole z podwójnymi włącznikami. Poza tym są też 2
kinkiety...
Zmieniamy projekt i dajemy 1 duży żyrandol środku. Pozdrawiam

7. Data: 2010-08-30 19:02:35

Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maxi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> (...)
> Zmieniamy projekt i dajemy 1 duży żyrandol środku. Pozdrawiam

Ja bym się jednak zastanowił. Mamy mniejszy salon połączony z kuchnią
(aneks). Bliżej kuchni stoi stół jadalny a nad nim lampa (pojedyncza). Dwa
metry dalej stoi sofa z fotelm i niski sotlik. Nad nim wiszą w rzędzie
cztery żarówki załączane 2+2 (taki niby żyrandol, cztery szkalne rury). Poza
tym jest i kinkiet na ścianie. Oświetlenie pełni funkcję przede wszystkim
użytkową (wiadomo) - załącza się światło tam gdzie akurat potrzeba, ale
tworzy też nastrój i pełni funkcie dekoracyjne.

Przy okazji pytanie z innej beczki - w tym oświetleniu nad niskim stolikiem
mam 4 żarówki ozdobne, mały gwint 40 W (marka Paulmann czy jakoś tak). To są
żarówki 'zwykłe' których UE zabrania nam użwać. Czy tego typu ozdobne
żarówki również znikną z rynku??

--
Lukasz

8. Data: 2010-08-30 23:30:08

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kinkiety...
> Zmieniamy projekt i dajemy 1 duży żyrandol środku. Pozdrawiam

Na 30m2 mam 3 osobne zyrndole. Do tego pozostale osw.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

9. Data: 2010-08-31 07:53:41

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-30 20:39, Maxi pisze:
> [...]
> kinkiety...
> Zmieniamy projekt i dajemy 1 duży żyrandol środku. Pozdrawiam

To zależy od aranżacji salonu. Teraz modne są nietypowe rozwiązania
oświetlenia, ludzie robią sobie np. takie panele/belki z kilkoma
punktami świetlnymi.
Może zamiast jednej lampy na suficie przewidzieć chociaż jakiś kinkiet?

Jeżeli dwa wyjścia są już "w cenie" mieszkania, to ja bym nie
rezygnowała. Zagipsować zawsze można, a w razie czego robić potem
dojście to dodatkowy kłopot i kosztowny. Sama żałuję, że w kilku
miejscach nie zrobiłam sobie dodatkowych wyjść, bo teraz mi ich brakuje,
a już raczej nie zrobię, a jeśli tak, to nieprędko.

Ewa

10. Data: 2010-08-31 08:53:54

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <x...@p...fm> wrote in message

> [...]
> kłopot i kosztowny. Sama żałuję, że w kilku miejscach nie zrobiłam sobie
> dodatkowych wyjść, bo teraz mi ich brakuje, a już raczej nie zrobię, a

To proste - przed malowaniem - przejechać bruzdownicą, wydłubać urobek,
kabelek na piankę montażową i gips na wierzch, później przeszlifować
powierzchnię, aby śladów nie było.

naczynia
Jaka mała pralka ?
PORKERT
Telefon bezprzewodowy, który sam się wyłącza?
Jak instalowac nowa kuchenke