[#1]: jaki system: pompa ciepła, kolektory

1. Data: 2008-07-30 16:38:17

Temat: [#1]: jaki system: pompa ciepła, kolektory
Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam nadzieję, że kilka pytań, które zadam w osobnych wątkach nikomu nie
będzie przeszkadzało.

#1: proszę mi powiedzieć, czy ktoś z Was instalował albo ma odpowiednią
wiedzę dotyczącą takiego pełnego systemu ogrzewania i odzyskiwania
energii w skład którego wchodziłyby:

1/ pompa ciepła
2/ kolektor słoneczny
3/ wywietrzniki z odzyskiwaniem ciepła i filtrowaniem powietrza
4/ grzejniki, które chłodzą w lecie i grzeją w zimie
5/...? itd

PYTANIA:
a) jak taki system sprawdza się w praktyce u Was?
b) jak jest z niezawodnością i trwałością takiego systemu?
c) ile taki pełny system dobrej jakości będzie mniej więcej kosztował
dla domu 180m2?
d) jaką firmę polecilibyście?

Grzegorz Brycki

2. Data: 2008-07-30 19:28:53

Temat: Re: jaki system: pompa ciepła, kolektory
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kolega wygrał wczoraj w kumulacji?
Jacek

3. Data: 2008-07-30 20:39:33

Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek pisze:
> Kolega wygrał wczoraj w kumulacji?
> Jacek

:-D hahahah :-D boskie! Jak rany, jak pisałem 3 e-maila, to pomyślałem
nieee no na pewno pomyślą że w totka walnąłem 9tke :-DD heeheh.

Niestety nie.

Grzegorz Brycki

4. Data: 2008-07-31 13:07:06

Temat: Re: [#1]: jaki system: pompa ciepła, kolektory
Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Brycki pisze:

> 4/ grzejniki, które chłodzą w lecie i grzeją w zimie

Niespecjalnie sprawdza się chłodzenie za pomocą grzejników, gdyż
musiałyby mieć olbrzymią powierzchnię, poza tym występowałaby bardzo
duża i niekorzystna stratyfikacja: przy podłodze zalegałoby zimne
powietrze, podczas gdy na górze ciepłe.

Tak więc chłodzenie najlepiej wychodzi w postaci wydajnej wentylacji i
freonowej chłodnicy kanałowej zasilanej pompą ciepła. Nadaje się wtedy
także do ogrzewania, w stopniu zależnym od rodzaju zastosowanej pompy
ciepła (a dokładniej od rodzaju dolnego źródła).

Sebcio

5. Data: 2008-07-31 17:29:07

Od: Ra <w@stopce> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Brycki pisze:
> Witam,
>
> Mam nadzieję, że kilka pytań, które zadam w osobnych wątkach nikomu nie
> będzie przeszkadzało.

zobaczył bym na pl.misc.budownictwo albo forum muratora

6. Data: 2008-08-05 12:25:24

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 31 Jul 2008 15:07:06 +0200, Sebcio napisał(a):
> [...]
> musiałyby mieć olbrzymią powierzchnię, poza tym występowałaby bardzo
> duża i niekorzystna stratyfikacja: przy podłodze zalegałoby zimne

A w budynku gdzie obecnie mam firmę zastosowano właśnie coś takiego...
Wymienniki ciepła (w środku pewnie jakieś "convectory"), zimą puszczają
gorącą wodę a latem lodowatą. Jest dodatkowo sterowanie - można włączyć
nawiew (w górę), pewnie to rozwiązuje problem zalegania zimnego powietrza
pod grze...chłodnikiem ;) Dodatkowo zimą można sobie jeszcze dogrzać prądem,
jeśli komuś za zimno...

IMHO doskonałe rozwiązanie - eliminuje wszelkie problemy związane z
centralną klimatyzacją: ciągły szum w całym budynku, nieznośny ryk w
pomieszczeniu z centralnym nawiewem, choroba legionistów i wszelkie zabawy
w odkażanie rur. Nie wiem jak wygląda to kosztowo, ale skoro firma
wynajmująca budynek użyła czegoś takiego to chyba sobie to potrafili
skalkulować... ;)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004

kuchenka gazowo-elektryczna
Pralka do goretex-u ?
Zawiasy sprężynowe
Czym połączyć barlinek i kafelki, gdy 2cm
Żelazko :-)