10% za transport

1. Data: 2005-03-07 08:52:43

Temat: 10% za transport
Od: "Joasia" <asiuniap@_no_spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Majster wykonujacy remont zazyczyl sobie 10% od wartosci transportowanego
towaru (podobno tak jest przyjete). Czasami az mnie zzyma, bo pan przejedzie
5-6 km, przywiezie w siatce kilka baterii do kranow i kasuje 100 ,-. Aha,
oczywiscie od ceny brutto. Znajomi mowia, ze mam mu placic od ceny netto
przywiezionego towaru. Moze wiecie, jak to jest?
A.

2. Data: 2005-03-07 09:19:04

Temat: Re: 10% za transport
Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 7 Mar 2005 09:52:43 +0100
"Joasia" <asiuniap@_no_spam_wp.pl> wrote:

> Majster wykonujacy remont zazyczyl sobie 10% od wartosci
> transportowanego towaru (podobno tak jest przyjete).

przyjete jest to, co sie ustali - ja pierwsze slysze
wg mnie powinno sie ustalic za przetransportowanie czegos
stala kwote - albo na podstawie zuzycia paliwa i zuzytego czasu,
albo na podstawie stawki za transport przez jakas korporacje
taksowkowa (imho oczywiscie)

Sierp

3. Data: 2005-03-07 09:39:39

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp pisze w news:20050307101904.6525a37a.sierpNO@spam.sierp.net

> [...]
> stala kwote - albo na podstawie zuzycia paliwa i zuzytego czasu,
> albo na podstawie stawki za transport przez jakas korporacje

Też tak sądzę. Zwykle jest to stawka za kilometr plus coś ekstra
za wniesienie towaru do domu. I prawdę mówiąc, nie spotkałam się
z innymi możliwościami. :)

--
Pozdrowieństwa,
Daga

4. Data: 2005-03-07 10:04:32

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joasia" <asiuniap@_no_spam_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 100 ,-. Aha, oczywiscie od ceny brutto. Znajomi mowia, ze mam mu placic od
> ceny netto przywiezionego towaru. Moze wiecie, jak to jest?

Chyba nie jestes zdana na jego usługi?

5. Data: 2005-03-07 10:16:05

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oczywiscie od ceny brutto. Znajomi mowia, ze mam mu placic od ceny netto

wszystko kwestia umowy. U mnie tez kiedys tak chcial, ale go olalem.

pojechalem na Bartycka, kupilem co potrzeba, wynajalem taksowke
i juz i przy transporcie za pare tys. zaplacilem ok 150 zl. a nie 3 razy
tyle

pozdrawiam WM

6. Data: 2005-03-07 10:32:51

Od: "Bober" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oczywiscie od ceny brutto. Znajomi mowia, ze mam mu placic od ceny netto
> przywiezionego towaru. Moze wiecie, jak to jest?

W/g tego lodówka za 2000 zł to koszt transportu 200zł ...
W Wawie mam to za 35zł z wniesieniem. Moim zdaniem to ordynarna próba
wyłudzenia kasy.

pzdr
Bober

7. Data: 2005-03-07 14:43:48

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joasia" <asiuniap@_no_spam_wp.pl> napisał w wiadomości
> Majster wykonujacy remont zazyczyl sobie 10% od wartosci transportowanego
(...)

jakis naciagasz i tyle, gdy mialem remont lazienki - powiedzialem facetowi,
ze ma sam kupowac to co potrzebuje i brac faktury, bo ja sie na tym nie
znam. Gosc nawet nic nie wspomnial o jakis dodatkowych oplatach (dawalem mu
ewentualnie zaliczke na zakupy), na koniec tylko zaplacilem mu troche wiecej
niz sie umawialismy z czego facet byl zadowolony. Proponuje poszukac innego
majstra albo tego sprowadzic na ziemie :)

pozdrawiam
Tomek

8. Data: 2005-03-07 19:20:28

Od: Slawomir Mateuszczyk <s...@g...ZAMIEN.lp> szukaj wiadomości tego autora

Bober wrote:

> W/g tego lodówka za 2000 zł to koszt transportu 200zł ...
> W Wawie mam to za 35zł z wniesieniem. Moim zdaniem to ordynarna próba
> wyłudzenia kasy.

Ale lodówkę transportuje gość, który nic innego nie potrafi robić
i taka akurat jest stawka za jego pracę. A gość, który robi remont
ma stawkę za godzinę pracy znacznie wyższą - i dlatego za czas
spędzony w samochodzie też liczy sobie odpowiednio więcej.
--
Slaw

9. Data: 2005-03-08 08:22:12

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 07 Mar 2005 20:20:28 +0100
Slawomir Mateuszczyk <s...@g...ZAMIEN.lp> wrote:

> [...]
> ma stawkę za godzinę pracy znacznie wyższą - i dlatego za czas
> spędzony w samochodzie też liczy sobie odpowiednio więcej.

i slusznie - dlatego stawka powinna byc "ryczaltowa"
bo inaczej na zlosc jemu zamowilbym 3 razy po jednej plycie GK ;-)
a co tam, zaplace mu te 3x3pln :P

Sierp

Zamek Gerda tudziez inne zamki.
BATERIA SLONECZNA 45W za pół ceny