145/80?

1. Data: 2003-11-09 16:13:23

Temat: 145/80?
Od: "K" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, mam pytanie dotyczace sporej roznicy miedzy cisnieniem gornym a
dolnym. Za norme powszechnie przyjmuje sie 120/80, jesli cisnienie wzrasta
to zazwyczaj zarowno dolne jak i gorne i mowi sie np. o nadcisnieniu 140/90
czy 160/100... Mi natomiast zdarza sie miec 145/80 (zazwyczaj jest to
130/75-80 rano i 140/80-85 wieczorem). Czy taka roznica miedzy cisnieniem
gornym a dolnym sugeruje, ze ma ono podloze nerwowe? Czy moze jest to jednak
naturalna sprawa? Mialem robione badania, wszystko w normie. Lekarz
przepisal mi tabletki na nadcisnienie, ale na razie probuje domowych
sposobow (tj. medycyny naturalnej ;)

2. Data: 2003-11-09 16:31:23

Temat: Re: 145/80?
Od: Josef Morko <j...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 9 Nov 2003 17:13:23 +0100, "K"
<a...@p...wp.pl> wrote:

> [...]
>naturalna sprawa? Mialem robione badania, wszystko w normie. Lekarz
>przepisal mi tabletki na nadcisnienie, ale na razie probuje domowych

Wedlug definicji WHO (Swiatowej Organizacji Zdrowia) wszystko, co do
140/80 jest w normie. Wszystko, co skurczowo miedzy 140 i 160 a
rozkurczowo miedzy 90 i 95 jest juz podejrzane i wymaga dalszej
obserwacji. Wszystko co powyzej 160 skurczowo i 95 rozkurczowo jest
juz nadcisnieniem i wymaga leczenia.

Tak, ze nie widze u Ciebie na razie potrzeby leczenia ale nalezaloby
uwazac. Warto oczywiscie wykluczyc (nie wiem, ile masz lat!) takie
rzeczy jak przewlekle choroby nerek i nadczynnosc tarczycy. Poza tym
ragulacja wagi ciala (jezeli nadwaga), zaprzestanie palenia tytoniu
(jezeli palacz), unikanie stressu, duzo relaksu i ewtl. umiarkowany
wysilek fizyczny.

A co przepisal Ci lekarz?

Pozdrowienia!

Waldek

3. Data: 2003-11-10 10:58:56

Od: "K" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozkurczowo miedzy 90 i 95 jest juz podejrzane i wymaga dalszej
> obserwacji. Wszystko co powyzej 160 skurczowo i 95 rozkurczowo jest

Juz sam nie wiem. Lekarze, ktorzy mnie badali (rodzinny, neurolog i
prowadzacy badania w szpitalu) jednoglosnie stwierdzali, ze jest to
nadcisnienie, ktore nalezy leczyc. Przytaczam slowa jednego z nich: "norma
dla osoby w tym wieku to 120, nawet 115/80" (mam 22 lata). W momencie gdy
trafilem na badania bylo ono co prawda wyzsze tj. 150/80 do 160/100, ale po
kilku dniach (podawania bisocardu) spadlo do 120/75. Po powrocie do domu (te
kilka dni pozniej) odstawilem lek i cisnienie utrzymuje sie na poziomie o
którym pisalem w poscie powyzej (rano 130/80 wieczor 140/85).

> [...]
> ragulacja wagi ciala (jezeli nadwaga), zaprzestanie palenia tytoniu
> (jezeli palacz), unikanie stressu, duzo relaksu i ewtl. umiarkowany

Badania nie wykazaly chorby nerek ani nadczynnosci tarczycy - cytuje: "USG
tarczycy: gruczol tarczowy o typowej lokalizacji, jednorodnej
echogenicznosci, nie schodzi poza mostek. p.p. 42x12x19, l.p. 42x13x16mm.
Ciesn 2mm. Nie stwierdza sie powiekszonych wezlow chlonnych szyji.". Jedyne
co to podwyzszony poziom birubiny we krwi. Waga 80kg, nie pale, duzo stresow
niestety.

> A co przepisal Ci lekarz?

Tylko ten bisocard.

Dzieki, pozdrawiam!

4. Data: 2003-11-10 11:32:24

Od: Pulsarek <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10.11.03 11:58, K wystukał[a]:

> [...]
> kilka dni pozniej) odstawilem lek i cisnienie utrzymuje sie na poziomie o
> którym pisalem w poscie powyzej (rano 130/80 wieczor 140/85).

Nie wolno samemu odstawiać takich leków.
Zapewne wkrótce odpowiedzą Ci lekarze.

--
Agnieszka

5. Data: 2003-11-10 22:05:47

Od: "K" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wolno samemu odstawiać takich leków.
> Zapewne wkrótce odpowiedzą Ci lekarze.

Wiem, ze postapilem troche malo odpowiedzialnie, ale jak dowiedzialem sie
jakie maja skutki uboczne i ze mam je brac do konca zycia, to postanowilem
poleczyc sie domowymi sposobami.

6. Data: 2003-11-12 07:39:38

Od: "Csirke" <c...@p...wytnij.to.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem, ze postapilem troche malo odpowiedzialnie, ale jak dowiedzialem sie
> jakie maja skutki uboczne i ze mam je brac do konca zycia, to postanowilem
> poleczyc sie domowymi sposobami.

Nie trzeba ich brać do końca życia. Zmiana trybu życia (mniej stresu, więcej
relaksu, inne "podejście" do codzienności), redukcja wagi ciała, rzucenie
palenia (u palaczy), wyciszenie się - mogą przynieść rezultaty w postaci
znacznego obniżenia ciśnienia. Wtedy wspomaganie lekami okazuje się zbędne i
pod nadzorem lekarza można zredukować ich dawkę lub całkowicie zrezygnować z
leczenia farmakologicznego.

Csirke - nie - lekarz

tryper:co mam zrobic
Badanie ginekologiczne, a ciaza