Data: 2016-06-10 14:34:42
Temat: Re: 16-letni chłopiec, dwie nauczycielki i 9 godzin jego cierpienia
Od: Ikselka <i...@g...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Dnia Fri, 10 Jun 2016 11:39:35 +0200, LeoTar napisał(a):
> Ikselka pisze:
>> Dnia Thu, 9 Jun 2016 13:06:29 +0200, pinokio napisał(a):
>
>>> W dniu 04.06.2016 o 19:45, Pszemol pisze:
>>>> Czy jest w tym względzie symetria między chłopcem a dziewczynką?
>>>> Czy tak samo reagowalibyśmy gdyby sprawa dotyczyła 16-letniej dziewczyny
>>>> i dwu nauczycieli?
>
>>> A dlaczego mam być symetria?
>
>> Słuszne pytanie.
>
> A dlaczego niby symetrii ma nie być?
"MA" nie być? - jej po prostu NIE MA.
Pojęcie dymorfizmu płciowego znasz? I nie chodzi w tym pojęciu tylko o
morfologiczne cechy; trzeba szerzej rozumieć to pojęcie, gdyż wiązą się z
nim typowe dla gatunku różnice psychiczne i fizyczne/biologiczne. Wszystkie
one są bardzo konkretnie uwarunkowane ZADANIAMI, jakie mają spełniać.
Gdyby miała być symetria, to nie byłoby płci (tak tak, płeć jest stworzona
PO COŚ), po Ziemi łaziłyby jedynie istoty obojnakie lub rozmnażalibyśmy się
we własnym zakresie przez pączkowanie/podział (choć nie powiem, człowiek
jak najbardziej przez podział się czasem rozmnaża...) i nie istniałoby coś
takiego jak popęd płciowy oraz predyspozycje psychiczne/fizyczne do
okreslonych zadań w społeczeństwie.
Generalnie - znasz jakiekolwiek (poza ludzkim, które oczywiście bez płci
nie istniałoby) społeczeństwo/społeczność BEZ PŁCI?
:->
|