Re: 17 osobowosci w jednym ciele

Data: 2008-02-21 23:28:01
Temat: Re: 17 osobowosci w jednym ciele
Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

Pszemol; <f...@p...onet.pl> :

> "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> wrote in message

> Kazda z tych wielu osobowosci miala plec, wiek i imie.

Czyli zgadza się z definicją osobowości mnogiej. Nb. nie ma chyba w tym
temacie jednolitego nazewnictwa - w "Ja, Irena i Ja" rozdwojenie jaźni
zostało przetłumaczone na j. polski jako schizofrenia.

> Nie bylo mowy o wyborze sposobu zachowania tylko o wyborze
> czy dopasowaniu jednaj z wielu odrebnych osobowosci do
> aktualnej sytuacji. Malo tego, niektore osobowosci wiedzialy
> o istnieniu niektorych innych osobowosci a inne nie...
>
> Proponuje poczytac wiecej u zrodla.

Niestety, nie jestem aż tak lotny w j.angielskim. :) Ale od razu dorzucę
Ci łyżkę dziegciu do tej beczki miodu - w latach 80. odkryto, że
rozdwojenie jaźni manifestuje się pojawieniem się "odseparowanych wysp
pamięci" w hipokampie. Jak myślisz - ile takich oddzielnych układów wysp
może istnieć bez wpływania na siebie/bez kontaktu ze sobą? 2,3? Reszta
do raczej twórczy melanż. Po prostu istnienie 17 osobowości jest
*fizjologicznie* niemożliwe. :)

Pozdrawiam jakem laik
Flyer
--