Co pod drzewka aby trawa nie rosla?

11. Data: 2004-06-04 08:21:55

Temat: Re: Co pod drzewka aby trawa nie rosla?
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c9p3n6$gkg$2@nemesis.news.tpi.pl Marx
<m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> napisał(a):

> gdzie tanio kupic wieksza ilosc kory?

Hejka. Popytaj w tartakach. Zaś siedleckie nadleśnictwo sprzedaje
na worki grube wióry drzewne o podobnym działaniu jak kora specjalnie z
myślą o działkowiczach i ogrodnikach .
Pozdrawiam jzns Jarek

12. Data: 2004-06-04 09:35:33

Od: Jacek Czerwinski <j...@s...DOTpl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Popytaj w tartakach. Zaś siedleckie nadleśnictwo sprzedaje
> na worki grube wióry drzewne o podobnym działaniu jak kora specjalnie z
> myślą o działkowiczach i ogrodnikach .
> Pozdrawiam jzns Jarek

Gdzieś czytałem że wióry mają (sprostujecie: garbnik ?) który powstrzymuje
jakieś grupy roślin. Czy nie spowolnią / zaszkodzą np. drzewkom wysypane w
roli kory ?
Myślę o trocinach z buka i z sosny.

Pytanie drugie podobne a inne:
kompostowanie tych trocin na przekładkę z trawa z kosiarki (podobno trawę
trzeba przekładać, sama nie może być): czy to dobry pomysł i na co uważać.

13. Data: 2004-06-04 10:22:06

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fecubjxu234t.zah90jfq9nbg$.dlg@40tude.net Jacek
Czerwinski <j...@s...DOTpl> napisał(a):

> Gdzieś czytałem że wióry mają (sprostujecie: garbnik ?) który
> powstrzymuje jakieś grupy roślin. Czy nie spowolnią / zaszkodzą np.
> drzewkom wysypane w roli kory ?
> Myślę o trocinach z buka i z sosny.

Hejka. Sosnowe raczej nie, a dębowe maja na pewno sporo garbnika,
co do bukowych to dokładnie nie wiem. :-)

> kompostowanie tych trocin na przekładkę z trawa z kosiarki (podobno
> trawę trzeba przekładać, sama nie może być): czy to dobry pomysł i
> na co uważać.

Pomysł nie najlepszy, bo obydwie substancje mają nieodpowiedni
stosunek C:N. Ale jest na to sposób, trzeba dodawać (przesypywać
kolejne warstwy) jakiś nawóz azotowy (mocznik, saletrę amonową) lub
polewac gnojówką. W żadnym wypadku nie ubijać kompostowanej trawy czy
trocin a wręcz przeciwnie trzeba starać sie dodawać rośliny o szerokich
liściach lub drobno pocięte gałązki, żeby rozluźnić masę (umożliwić
dostęp powietrza) w kompostowniku.
Pozdrawiam kompostowo Ja...cki

14. Data: 2004-06-04 12:42:49

Temat: Re[2]: Co pod drzewka aby trawa nie rosla?
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Marx!
W Twoim liście przeczytałem:

M> gdzie tanio kupic wieksza ilosc kory?

Kiedyś, najlepiej na Mazurach w ilościach liczonych na tiry.
Teraz jakby kory coraz mniej.
Krzysztof Marusiński

15. Data: 2004-06-07 08:36:31

Od: "Agapant" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podejdź do sprawy radykalnie....Opryskaj wkoło (średnica dowolna) Roundapem. To
herbicyd układowy, działa wewnątrz rosliny..Po tygodniu bedziesz miał czysto..a
roboty 5 minut..ale uważaj..nie pryskaj na części zielone (liście, młode pedy)
tych krzewów i drzew. Powodzenia.

16. Data: 2004-06-07 14:02:34

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Agapant" <s...@w...pl> wrote in message
> [...]
> roboty 5 minut..ale uważaj..nie pryskaj na części zielone (liście, młode pedy)

Oj, kolejny zwolennik pryskania :-(

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

17. Data: 2004-06-07 18:54:49

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:_z_wc.136$Oa7.104@fe1.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):
> "Agapant" <s...@w...pl> wrote in message
>
> Oj, kolejny zwolennik pryskania :-(

Hejka. Rozsądek musi zwyciężyć naiwny idealizm. ;-)
Pozdrawiam skutecznie Ja...cki

18. Data: 2004-06-07 20:23:04

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> Hejka. Rozsądek musi zwyciężyć naiwny idealizm. ;-)

Ja tez wierze, ze rozsadek zwyciezy :-)

Pozdrowienia,
Michal

19. Data: 2004-06-09 20:32:35

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Oj, kolejny zwolennik pryskania :-(

Nie kazdy moze sobie pozwolic na dlubanie w ogrodzie po godzince dziennie.

Elfir

rosliny atrakcyjne
rośliny pnące
Zwierzak do identyfikacji - poprawione
Re: Maj w kaszubskim ogrodzie-nowa stronka
Maj w kaszubskim ogrodzie-nowa stronka