Mam dosc Atkinsa - co lepsze i czy moge przejsc od razu?

31. Data: 2004-02-23 14:17:24

Temat: Re: Dieta grup krwi (bylo: Re: Mam dosc Atkinsa - co lepsze i czy moge przejsc od razu?)
Od: Barbara Anna <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Evunia:

> To jednak powinnaś przeczytać książki, i nie opierać się na opiniach,
> opracowaniach znajdywanych tutaj, w necie.

Pewnie jesli bede miala okazje, to przeczytam, czemu nie, nadmiar
wiedzy chyba nikomu nie zaszkodzil. Choc nie sadze, zebym akurat
o to szczegolnie zabiegala, bo jakos nie przypuszczam, zebym kiedys
chciala te diete zastosowac. Chocby dlatego, ze odpowiada mi MM,
no i ze zgodnie z zaleceniami diety grup krwi powinnam najczesciej
jesc akurat to, czego nie lubie ;)

Pozdrowienia,

BA

32. Data: 2004-02-23 14:33:51

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 23 Feb 2004 12:20:49 +0100, na pl.misc.dieta, klamliwa eulalia
napisał(a):

> no ja tylko sie nadal zastanawiam jak to sie ma do faktu,,ze indianie
> poludniowoamerykanscy maja grupe krwii 0 w wiekszosci, a jest to rasa
> mongoidalna tak samo jak azjaci
> azjaci maja B w wiekszosci...

Nie mam pojęcia :) I za bardzo mnie to nie interesuje, bo dieta to nie
jedyny determinant ludzkiego życia, rozwoju itd. Człowiek podlega tak
różnorodnym wpływom i reaguje na nie w tak indywidualny i często
nieprzewidywalny sposób, że trudno jest cokolwiek powiedzieć, szczególnie
jeśli nie siedzi się w temacie po uszy.

> i z tego co mi wkladano do glowy na studiach to wlasnie zwiekszone spozycie
> czerwonego miesa spowodowalo modyfikacje grupy z B na 0........

Czyli jednak pożywienie może aż tak bardzo wpłynąć na krew, że nastąpiły
modyfikacje grup krwi. Czyli ten argument możnaby uznać za popierający
teorię D'Adamo. On twierdzi (przeogromnie upraszczam !), że z jednymi
składnikami pokarmowymi nasza krew radzi sobie dobrze, a z innymi marnie.
Więc jeden rodzaj pozywienia dobry dla mnie, będzie zły dla kogo innego.
Mnie tylko nie podoba się aż tak wielkie uogólnienie, że dana grupa krwi na
całym świecie ma tę samą dietę. To mi nasuwa skojarzenie z horoskopami
wspólnymi dla wszystkich, przeróżnych osób, spod tego samego znaku ;)
Niemożliwe wydaje mi się, by wszystkim ludziom z daną grupą krwi mogło
odpowiadać to samo. A z drugiej strony, może to tylko nasze nawyki
żywieniowe sprawiają, że coś lubimy, a co inne jemy niechętnie ? Może gdyby
od urodzenia (i jeszcze wcześniej) zywiono nas zgodnie z naszą grupą krwi,
to nie byłoby otyłości, pewnych chorób itp ???
Nie wiem, to tylko takie sobie luźne myśli. Nie mam zdania na ten temat
konkretnego. I czasu już nie mam na snucie dalszych "rozważań", bo muszę
iść smażyć placki ziemniaczane na obiad ;)

> ale nigdy nie mialam
> wskaznika IBM wyzszego niz norma, a i nizsze wartosci sie zdarzaly:-)

No, to dobrze wcale nie musi być, że niższe i że takie aż wahania. Człowiek
zdrowy powinien mieć stałą wagę, gdzie wahania są niewielkie,
niezauważalne. A co do niedowagi, czy wręcz wychudzenia, to nie ja to
przecież wymyśliłam, że to niezdrowe i niebezpieczne. Nie tylko otyłość
szkodzi ! Chociaż ja wolałabym być zmartwiona swoją chudością niż grubością
:]

--
Eva Sheers

33. Data: 2004-02-23 14:38:06

Od: Barbara Anna <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania:

> ????? Piszesz na forum publ. , ze Cie cos nie przekonuje, to ja sie na tym
> samym forum zapytowuje, co to takiego jest, to co Ci nie pasuje, ot tak,
> lubie wiedziec ...konkrety ;-))))

Bede cierpliwa i powtorze jeszcze raz: to, co czytalam o tej
diecie, nie przekonalo mnie, bo wyglada na dziwaczne i niespojne.
W roznych opiniach na temat tej diety (linki ponizej oraz w archiwum)
powtarza sie stwierdzenie, ze nie ma ona uzasadnienia naukowego.
_To_wlasnie_ mi w niej nie pasuje. Komus innemu moze pasowac, jego sprawa.

> Dlaczego nieszczesnej?

Jak juz czepiamy sie slowek, to zajrzyj tu:
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=36870
i zastanow sie, dlaczego i w jakim sensie uzylam tu tego slowa.

A ktos tu niedawno calkiem napisal, ze nie lubi, jak
> mu sie podsuwa materialy tylko dlatego, ze sa napisane przez lekarza, hmm.

A podsunelas mi jakies??
Tak, wiem, sa ksiazki (swoja droga, czytalas, czy po prostu "wiesz
ze sa"?). Byc moze nawet, jesli bede miala okazje, przeczytam. Jesli
dzieki temu zmienie zdanie, to przyjde tu sie pochwalic.

Natomiast zapraszam do zajrzenia na przyklad tu:
http://www.vegsource.com/articles/blood_hype.htm
http://www.earthsave.org/news/bloodtyp.htm
http://www.acu-cell.com/btd.html

> (coby bylo szybciej: nie przekonuja mnie argumenty Barbaro Anno, typu: wydaje
> mi sie cos niespojne)

Alez ja nie zamierzam Cie do niczego przekonywac, mowie co mysle.
Po prostu dla mnie zalozenia tej diety sprawiaja wrazenie, ze ktos
sobie wzial liste produktow, zrobil tabelke z czterema kolumnami,
zatytulowal je "0", "A", "B" i "AB" i powpisywal dosc losowo produkty
do tabelek, dopisujac do tego troche naukowo brzmiacego belkotu
o badaniach, aglutynacjach i innych takich. Po czym calosc dobrze
sprzedal :)

Jeszcze raz powtorze to, co wycielas: jesli ktos chce sobie stosowac
te diete, prosze bardzo, wolnosc mamy. Jesli mu to sluzy, tylko
lepiej.

Proponuje koniec dyskusji, w tej formie nie ma ona sensu. Walczysz
z moim prawem do wlasnego zdania?

Pozdrowienia,

BA

PS. Sprobuj cos zrobic ze swoimi podwojnymi postami moze?

34. Data: 2004-02-23 14:42:02

Od: "Hania " <v...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Evunia <j...@s...net> napisał(a):

> No, to ja też akurat mam B. I dla mnie też to co byłoby wskazane w diecie
> grup krwi, dla B, bardzo by mi odpowiadało. Wydaje mi się, że jednak trzeba
> pamiętać o jednym: ilość kalorii nie może być za wielka, nawet jeśli
> założyć, że jadłybyśmy tylko to wszystko, z czym niby nasz organizm
> najlepiej sobie radzi.

Nooo, pewnie tak, nie ma lekko i czary nie dzialaja w zadnej diecie. Ale
cosik w tym jest, ze np. jak zjem kukurydze, to mi sie chce wiecej, no to
teraz jej nie de jadla :)

> Ja też miałam już dawno ochotę połączyć założenia diety grup krwi z MM, a
> szczególnie chodziłoby mi tutaj o uwzględnianie IG produktów. Jednak nie
> mam czasu na porządne opracowanie takiego zestawienia, czy konkretnych
> "przykazań". Ale możliwe, że wreszcie kiedyś to zrobię.

nio wiem, mam tak samo. I imo wlasnie przez wyrzucenie niektorych produktow i
nielaczenie innych wyjdzie to najlatwiej :D

>Ale, jak już
> wspominałam wiele razy, mnie i tak rozkłada słabość do słodyczy, więc KAŻDĄ
> dietę przez nie zawalam :/ Nie ma więc znaczenia, na jakiej diecie jestem,
> bo akurat słodycze nie są zgodne z żadną !. Eh, co za życie ;)

No mi sie wydawalo, ze mi przeszlo po Atkinsie, ale to autosugestia :(( Za to
to dowiedzialam sie, ze lepiej zjesc gorzkiej kawalek czekolady niz kilka
zelkow...moze i o to chodzi? No i nie szamac puszki brzoskwin, bo wcale nie
takie zdrowe ;)))

>A co do preparatów ujędrniających, nawilżających, jak już
> pisałam wcześniej, to one "popsuły" mi skórę !

No rzesz, popatrz, kazdy ma inaczej w takim razie, bo mi rozne takie mazidla
dobrze raczej robia, raczej-podkreslam, bo i uczulenia sie zdarzaly, i inne
takie. Tak wiec nie pozostaje nic innego, jak obserwowac, nie wpadac w
panike, nie byc fanatykiem, hmm, takie z nas indywidua, eech ;-))

Pozdroweczka
Hania

35. Data: 2004-02-23 15:00:27

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Anna <b...@o...pl> napisał(a):

> Bede cierpliwa

oo, milo ;-)

> Jak juz czepiamy sie slowek, to zajrzyj tu:
> http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=36870

dzieki, juz lepiej

> A podsunelas mi jakies??
A dlaczego to ja Ci mam podsuwac??? W koncu to Ty BA wysunelas, ze Tobie nie
pasuje, skleroza?

> Tak, wiem, sa ksiazki (swoja droga, czytalas, czy po prostu "wiesz
> ze sa"?).
Ja Ci nie pisalam o ksiazkach-jednak skleroza.

>Byc moze nawet, jesli bede miala okazje, przeczytam.
;-)))

> Alez ja nie zamierzam Cie do niczego przekonywac, mowie co mysle.

A to nie Hyde park imo, tylko forum tematyczne, moze sie myle ;-)))

> Proponuje koniec dyskusji, w tej formie nie ma ona sensu. Walczysz
> z moim prawem do wlasnego zdania?
Z niczym nie walcze Barbaro, za to zaczynanie watku i tym samym konczenie go
stwierdzeniem "wolno mi, EOT" uwazam za smieszne. Szanujmy nawzajem swoj czas.

> Pozdrowienia,
Wzajemnie

> PS. Sprobuj cos zrobic ze swoimi podwojnymi postami moze?
gdybys przeczytala, to bys wiedziala, ze mam z netem klopot.

BTW, jaka diete stosujesz? Chcialabym uniknac ;-)))
Hania

36. Data: 2004-02-23 15:16:34

Od: Barbara Anna <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania:

> BTW, jaka diete stosujesz? Chcialabym uniknac ;-)))

MM. Schudlam na niej juz 10 kg. Milego unikania. I milego zycia ;>

BA

37. Data: 2004-02-23 15:28:20

Od: "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

BTW, jaka diete stosujesz? Chcialabym uniknac ;-)))
> Hania
a co myslisz ze urosna ci wasy od takiej samej diety???

pzdr
aducha

38. Data: 2004-02-23 16:16:22

Od: e...@u...net.pl (Evunia) szukaj wiadomości tego autora

Hello Barbara,

> [...]
BA> chciala te diete zastosowac. Chocby dlatego, ze odpowiada mi MM,
BA> no i ze zgodnie z zaleceniami diety grup krwi powinnam najczesciej

Ale ja nie zachęcam Cię do przeczytania tego i zmienienia diety, tylko
po to, żebyś miała własny pogląd na sprawę, żebyś mogła sama się
przekonać, czy wywody autora mają podstawy naukowe, czy nie :)

PS
Serwer newsow gazety chodzi tak tragicznie, że nie da się go używać
czasami, np. teraz :/

--
Best regards,
Evunia mailto:e...@u...net.pl

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.dieta

39. Data: 2004-02-23 16:23:23

Od: e...@u...net.pl (Evunia) szukaj wiadomości tego autora

ke> dzieki za odpowiedz:-)))
ke> ale pytanie skierowane jest do Evuni....;-)

Muj Borze :D
Ogromnie przepraszam, jeśli jeszcze nie odpowiedziałam, całkiem się
już pogubiłam. Net działa dziś tak, że co się uda, czytam w Dialogu, a
co nie, to czytam w poczcie. W związku z tym mam juz pomieszanie z
poplątaniem i oczopląs :] Pliz, jeśli nie odpowiedziałam, przypomnij
pytanie, bo nie jestem w stanie go znaleźć teraz :/

--
Best regards,
Evunia mailto:e...@u...net.pl

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.dieta

40. Data: 2004-02-23 16:30:09

Od: Barbara Anna <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Evunia:

> Ale ja nie zachęcam Cię do przeczytania tego i zmienienia diety, tylko
> po to, żebyś miała własny pogląd na sprawę, żebyś mogła sama się
> przekonać, czy wywody autora mają podstawy naukowe, czy nie :)

No, i ja wlasnie o tym samym mowie :)

BA

Postanowiłem się odchudzać!
MM-wahania wagi:(